Eerst mijn specs voordat ik het verhaal begin:
Mobo: Asus a7n8x deluxe
cpu: amd athlon xp 2100+ (palomino)
mem 1x px2700 512mb dane elec
Raid: Silicon Image 3112 (onboard)
hdd's: 2x 120 gig maxtor 8mb cache @ udma5 (diamon max 9 plus) + converter pata>sata (asus dongle)
Bios: revisie 1003
mobo revisie: 1.04
En nu mijn verhaal (klinkt als een hitkrant stukje)
Ik heb eindelijk zover (naja vorige week al) dat ik de winxp install een partitie wilde formatteren, dus niet blijft hangen op 100%.
Hij kopieert alles naar de hd, reboot en dan begint het!
Als ik niet de cd erin heb, dan krijg ik een "disk read error", met cd boot ie wel.
Maw hij wil niet booten van mijn raid controller, maar wel als ik de cd erin stop, en hem dan niet de cd laat booten.
Maar als hij hem dan boot dan krijg ik nog wel eens een bsod en soms niet.
Als hij helemaal klaar is met installeren en dan de eerte keer wil booten dan moet ik dat dus met cd doen en als hij geen bsod krijgt dan blijft hij later hangen.
Ik zie dan een muis cursor en die beweegt en dat is alles.
Ik heb al een geslipstreamde winxp + sp1 geprobeerd, maar dat mocht niet baten.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos.
Update:
Ok zelfs met win2k3 weigert hij dienst.
Soms een "disk read error"
Soms een BSOD
en heel soms boot hij, krijg ik een muis cursor en een grijze achtergrond en dan kan ik wachten tot windows 2323 uit is ongeveer.
Mobo: Asus a7n8x deluxe
cpu: amd athlon xp 2100+ (palomino)
mem 1x px2700 512mb dane elec
Raid: Silicon Image 3112 (onboard)
hdd's: 2x 120 gig maxtor 8mb cache @ udma5 (diamon max 9 plus) + converter pata>sata (asus dongle)
Bios: revisie 1003
mobo revisie: 1.04
En nu mijn verhaal (klinkt als een hitkrant stukje)
Ik heb eindelijk zover (naja vorige week al) dat ik de winxp install een partitie wilde formatteren, dus niet blijft hangen op 100%.
Hij kopieert alles naar de hd, reboot en dan begint het!
Als ik niet de cd erin heb, dan krijg ik een "disk read error", met cd boot ie wel.
Maw hij wil niet booten van mijn raid controller, maar wel als ik de cd erin stop, en hem dan niet de cd laat booten.
Maar als hij hem dan boot dan krijg ik nog wel eens een bsod en soms niet.
Als hij helemaal klaar is met installeren en dan de eerte keer wil booten dan moet ik dat dus met cd doen en als hij geen bsod krijgt dan blijft hij later hangen.
Ik zie dan een muis cursor en die beweegt en dat is alles.
Ik heb al een geslipstreamde winxp + sp1 geprobeerd, maar dat mocht niet baten.
Iemand enig idee hoe ik dit oplos.
edit:
ps. de raid doet het 100% zeker, aangezien als ik mijn 80gig hd erinhang dan herkent hij de raid, en alle partities enzo. Hij kan er naar schrijven, hij kan ervanaf lezen, formatteren, partitioneren, alles dus.
ps. de raid doet het 100% zeker, aangezien als ik mijn 80gig hd erinhang dan herkent hij de raid, en alle partities enzo. Hij kan er naar schrijven, hij kan ervanaf lezen, formatteren, partitioneren, alles dus.
Update:
Ok zelfs met win2k3 weigert hij dienst.
Soms een "disk read error"
Soms een BSOD
en heel soms boot hij, krijg ik een muis cursor en een grijze achtergrond en dan kan ik wachten tot windows 2323 uit is ongeveer.
[ Voor 19% gewijzigd door nhimf op 10-04-2003 21:33 ]
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders