Toon posts:

WebControl sessie doorgeven aan Popup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zelf ben ik met een systeem bezig die een bepaalde website opent met behulp van de webbrowsercontrol in Visual Basic .Net. De pagina werkt prima op 1 ding na.

Op deze website heb ik een popup gemaakt die een sessie variabel moet inlezen alleen de sessie ID van de webcontrol is anders dan die van de popup waardoor dit niet mogelijk is. De popup is dus een geheel andere browser instance geworden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik weet niet of het mogelijk is om je sessie door te geven aan een nieuw window. Maar een van de oplossingen is om gebruik te maken van je Application object. Dan moet je alleen bij het openen van je page een parameter doorgeven om aan te geven welk object je uit je Application Collectie nodig hebt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

.

* gorgi_19 moet lezen... L E Z E N... |:(

[ Voor 97% gewijzigd door gorgi_19 op 10-04-2003 16:21 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Als ik vanuit PHP een sessie regde dan kon ik die ook gewoon in popups gebruiken(wel alleen met popup code, dus new window niet, tenzij user koos voor sessie vastleggen aan ip).

Maare je zou toch gewoon de sessie ID kunnen pakken vanuit de main venster en deze mee urlen naar de andere pagina? Dus vanuit pagina een url als bla.php?sesid=asdasdasd (mits je php gebruikt, anders zie specs van die prog taal).
Iets in deze richting moet je denken, denk ik ;)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het gaat hier over VB.NET dus niet PHP. Maar het is mischien inderdaad een optie om coockieless sessions aan te zetten en dan het sessie id in de url mee te geven

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu inderdaad bezig om gebruik te maken van de cookieless sessions. Maar toch vind ik het een beetje vreemd waarom het niet gewoon kan in de WebBrowser control van Internet Explorer. Iig Thnx

Verwijderd

Topicstarter
Tis wel een stukje minder veilig maar een oplossing dacht ik zo:

PHP:
1
2
3
4
if(!$_GET["PHPSESSID"])
      $this->id = session_id();
else
      $this->id = $_GET["PHPSESSID"];