Ik ben op het moment bezig met het ontwikkelen van een mobile asp.net web applicatie. Ik ben nu een beetje bezig om te kijken wat voor mogelijkheden de Mobile Internet Toolkit allemaal bied. Ik wil nu echter in mijn MobileForms gebruik maken van Html3.2( De applicatie is eigenlijk alleen bedoelt voor PDA's dus die ondersteunen dit bijna allemaal, en ik heb in mijn startpage al gecontroleerd of het betreffende apparaat dit ondersteund ). Nu is mij dit echter nog niet standaard gelukt.
Ik kan wel Html3.2 gebruiken als ik een panel aan mijn Form toevoeg en hier dan een DeviceSpecific control met een filter en een ContentTemplate aan toevoeg. Op zich is dit natuurlijk geen probleem. Alleen als ik in dit ContentTemplate server controls toevoeg dan worden deze niet opgenomen in de Controls collectie van de Page en ik heb ook nergens een Controls collectie in mijn ContentTemplate kunnen vinden.
Ik kan dit probleem oplossen om telkens als er een Server control wordt toegevoegd mijn panel zeg maar te sluiten en een control toe te voegen en dan weer met een nieuw panel te beginnen. Het probleem is echter dat ik in mijn html gebruik maak van Tables en hierin zitten een aantal SelectionLists en Command buttons. Als ik dan telkens een nieuw panel moet maken dan komt het er heel erg onoverzichtelijk uit te zien en word de onderhoudbaarheid er ook niet echt beter op. Want het komt er dan ongeveer zo uit te zien
Terwijl het veel makkelijk zou zijn om het Bijvoorbeel zo te doen aangezien ik toch al zeker weet dat het device het ondersteund
Als ik het zo doe dan wordt echter alleen de command button gerenderd. en de Table tags worden weggelaten.
Weet iemand mischien of dit mogelijk is door ergens een instelling of iets dergelijks te veranderen? of anders een andere oplossing die mooier is dan degene die ik nu gevonden heb?
Ik kan wel Html3.2 gebruiken als ik een panel aan mijn Form toevoeg en hier dan een DeviceSpecific control met een filter en een ContentTemplate aan toevoeg. Op zich is dit natuurlijk geen probleem. Alleen als ik in dit ContentTemplate server controls toevoeg dan worden deze niet opgenomen in de Controls collectie van de Page en ik heb ook nergens een Controls collectie in mijn ContentTemplate kunnen vinden.
Ik kan dit probleem oplossen om telkens als er een Server control wordt toegevoegd mijn panel zeg maar te sluiten en een control toe te voegen en dan weer met een nieuw panel te beginnen. Het probleem is echter dat ik in mijn html gebruik maak van Tables en hierin zitten een aantal SelectionLists en Command buttons. Als ik dan telkens een nieuw panel moet maken dan komt het er heel erg onoverzichtelijk uit te zien en word de onderhoudbaarheid er ook niet echt beter op. Want het komt er dan ongeveer zo uit te zien
ASP.NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <mobile:form id="frmID" title="Form" runat="server"> <mobile:Panel id="panelID" runat="server"> <mobile:DeviceSpecific id="dsID" runat="server"> <Choice Filter="isHTML32" Argument="" Xmlns="http://schemas.microsoft.com/mobile/html32template"> <ContentTemplate> <TABLE > <TR> <TD> </ContentTemplate> </Choice> </mobile:DeviceSpecific> </mobile:Panel> <mobile:Command id="commandID" runat="server" BreakAfter="False" Alignment="Center">CommandName</mobile:Command> <mobile:Panel id="panelID2" runat="server"> <mobile:DeviceSpecific id="dsID2" runat="server"> <Choice Filter="isHTML32" Argument="" Xmlns="http://schemas.microsoft.com/mobile/html32template"> <ContentTemplate> </TD> </TR> </TABLE> </ContentTemplate> </Choice> </mobile:DeviceSpecific> </mobile:Panel> </mobile:form> |
Terwijl het veel makkelijk zou zijn om het Bijvoorbeel zo te doen aangezien ik toch al zeker weet dat het device het ondersteund
ASP.NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <mobile:form id="frmID" title="Form" runat="server"> <table> <tr> <td> <mobile:Command id="commandID" runat="server" BreakAfter="False" Alignment="Center">CommandName</mobile:Command> </td> </tr> </table> </mobile:form> |
Als ik het zo doe dan wordt echter alleen de command button gerenderd. en de Table tags worden weggelaten.
Weet iemand mischien of dit mogelijk is door ergens een instelling of iets dergelijks te veranderen? of anders een andere oplossing die mooier is dan degene die ik nu gevonden heb?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”