Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[8x24LCD] toepassingsideetjes

Pagina: 1
Acties:

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 08:46

smokalot

titel onder

Topicstarter
Ik zit met smart te wachten op mijn LCD, maar wetende dat het niet lang meer zal duren ben ik alvast aan het nadenken over de toepassing. En onder het mom van twee weten meer dan 1 (en 3 weer meer dan 2 enz) wilde ik er met wat meer mensen brainstormen.

Klassieke toepassingen zoals winamp, memory en harde schijf zijn wat mij betreft zo ver uitgekauwd dat het weinig zin heeft om daar over te praten, dus gelieve wat revolutionaire ideeen! omdat deze LCD zo makkelijk te programmeren is is het een fluitje van een cent om dit soort ideeen toe te passen.

paar ideeen die ik tot nu toe heb bedacht:

- besturing van verschillende progs, zoals winamp, door middel van een menustructuur, en knoppen aan de zijkant. Soort van hoe de pin-automaat werkt.

[ik zal zo ff een plaatje uppen om te verduidelijken wat ik bedoel]

Op deze manier zou je makkelijk veel dingen kunnen besturen, een beetje met de menustructuur zoals je die bij nokia's ziet zeg maar. De knoppen sluit je aan op de parrallele poort, of als er een gebrek is aan poorten op de vrije pinnetjes van de seriele poort naast de LCD.

- een aangepaste linux-console, die eigenlijk functioneert als een klein beeldscherm van 8x24 karakters. Je zou gewoon bash kunnen draaien erop, en met een beetje scripten zou het niet moeilijk moeten zijn om er een functioneel geheel van te maken.

voordeel hiervan is dat er al veel programmas zijn die slechts een beetje aanpassing nodig hebben.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ja en? Ik wil niet lastig doen, maar welke aanvulling moeten wij hier doen? Je komt hier met wat vage zaken die je vaag uitlegt en dat is het dan. Ik kan concluderen dat we je met ideeën moeten helpen, maar zo te zien heb je ze al.

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
jvvv schreef op 10 April 2003 @ 11:26:
Ja en? Ik wil niet lastig doen, maar welke aanvulling moeten wij hier doen? Je komt hier met wat vage zaken die je vaag uitlegt en dat is het dan. Ik kan concluderen dat we je met ideeën moeten helpen, maar zo te zien heb je ze al.
ja, en wat vind je van die ideeen, zijn ze haalbaar, hoe, heb je zelf ideeen over toepassingen, enz.

als je mijn ideeen vaag vindt, vraag dan of ik het wil verduidelijken. Ik heb best ideeen, en ik heb wel wat ideeen over hoe het aan te pakken is.

Ik denk gewoon dat als er meer mensen meedenken over welke taal hier het best te gebruiken is, en welke fucties het makkelijkst zijn te implenteren, en welke het meest op prijs gesteld worden er dan meer resultaat te verwachten is.

[ Voor 31% gewijzigd door smokalot op 10-04-2003 11:37 ]

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-11 13:22
Ehm, je zegt dat je iets anders wil horen dan die uigekauwde toepassingen maar ik ben bang dat ze daar toch hoofdzakelijk voor zullen worden gebruikt. Ik heb die van mij lekker al binnen :p Ik ga er 5 buttons ondermaken en dan met COMcontrol Winamp aansturen. Leuk voor in de auto :)

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
thacow schreef op 10 April 2003 @ 11:35:
Ehm, je zegt dat je iets anders wil horen dan die uigekauwde toepassingen maar ik ben bang dat ze daar toch hoofdzakelijk voor zullen worden gebruikt. Ik heb die van mij lekker al binnen :p Ik ga er 5 buttons ondermaken en dan met COMcontrol Winamp aansturen. Leuk voor in de auto :)
mm, ik vind dit niet uitgekauwd hoor. 90% van de LCDs wordt zeg maar 1 richting op gebruikt, als je er knoppen bij doet wordt t een soort van interactief systeem. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan knoppen die wisselende functies hebben, zoals die navi-button van nokia bv (de ene keer is het bellen, de andere keer is het ok, de andere keer is het opnemen).

Verwijderd

90% van de LCDs wordt zeg maar 1 richting op gebruikt, als je er knoppen bij doet wordt t een soort van interactief systeem.
Er zijn anders zat mensen met LCD/VFD die invoermethoden gebruiken met toetsenbord, muis, joystick, gamepad, sensoren, touchpanel, scanner, microfoon etc...

Wat is eigenlijk je vraag / doel in dit topic ?

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 11:58:
[...]
Er zijn anders zat mensen met LCD/VFD die invoermethoden gebruiken met toetsenbord, muis, joystick, gamepad, sensoren, touchpanel, scanner, microfoon etc...

Wat is eigenlijk je vraag / doel in dit topic ?
te weten te komen wat mensen dan hebben gedaan. Er zijn zat LCD-progjes te vinden, maar allemaal werken ze hetzelfde: je kunt zien welk liedje draait, hoeveel geheugen je nog vrij hebt, enz, maar het is weinig interactief. Als er mensen zijn die wel een interactief systeem hebben, dus met bv knoppen, touchscreens, enz dan wil ik graag weten hoe ze dat gedaan hebben, zodat anderen er misschien ook wat aan hebben.

Misschien begin ik dit topic wel wat breed, en moet ik wat specifieker zijn. ik wilde alleen liever niet hele specifieke dingen bespreken, maar meer een soort van inventariseren. als dat niet kan omdat dan het hele topic alleen maar bestaat uit gezeur dat het niet duidelijk genoeg is moet t maar wel op die manier.

Verwijderd

ik gebruik dit progsel...
http://www.markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/
is een beetje wennen aan de toetsen maar het werkt perfect :D

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 12:34:
ik gebruik dit progsel...
http://www.markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/
is een beetje wennen aan de toetsen maar het werkt perfect :D
maar die werkt weer niet met de 8x24 LCD uit de IA, of wel?

en wat doe je er verder mee?

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-11 14:02
Ik ga hem denk ik gebruiken voor de modem bank op mijn werk..
Er staan hier 16 analoog modems waar de mensen op inbellen om op het intra netwerk te komen. Dus kan ik in een oog opslag zien of er een modem niet ge-reset is of dat er een modem bezet is....

maar ik heb nog veel meer ideeën ik denk wel dat ik er nog meer ga kopen heb er nog genoeg toepassingen voor...

"Hé Bob, drie bier!"

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik wil gaan kijken of 't me lukt om op een of andere manier statistieken uit m'n switch (goedkoop ding van Svec) te trekken... desnoods per IP adres dat aan m'n server hangt...

8 regels, 8 poorten... gaat lukken :) en dan bijv. aangeven per poort (of IP) of die aangesloten / beschikbaar is, en zo ja, hoeveel kbps op dat moment erdoorheen gaat... Denk dat zo'n systeem opzich wel te doen moet zijn...

Misschien niet met een directe link naar de switch (zou niet weten hoe ik daar netjes stats uit zou kunnen krijgen, ding heeft geen rs232 poort oid.. ) maar gewoon statistieken loggen per IP dat ik in huis heb...

mensen met ideeen hoe je zoiets het best aan zou kunnen pakken?

de bedoeling is trouwens dat ik ga proberen 't lcd te hangen in deze balk:
Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~bagger22/buro/3.jpg

Verwijderd

smokalot schreef op 10 april 2003 @ 12:44:
[...]

maar die werkt weer niet met de 8x24 LCD uit de IA, of wel?

en wat doe je er verder mee?
daar werkt hij niet mee idd, maar er staan hele leuke idtjes in, waaronder ook een menu zoals hierboven ergens gezecht werd, je kan de knoppen zelf allemaal instellen.
ik heb de mijne ingesteld om met 12 toetsen te werken en heb dus een oud toetsenbord gesloopt en op de controller een telefoon toetsenbordje aangesloten en klaar is me besturing.
verder heb ik ook winlirc draaien en heeft dit progsel daar ook support voor dus misschien is het een id dit prog te rippen aan te passen?? het is gnu open source en de source code is zo te downloaden dusssss

en anders de maker mailen of hij support voor jullie lcd in wil bouwen?

intel controller staat niet in de lijst maar misschien dat er andere controllers zijn die compatible met deze zijn?? ik weet niet maar misschien...
en anders zelf of de maker er support voor in laten bouwen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 13:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 13:30:
[...]

daar werkt hij niet mee idd, maar er staan hele leuke idtjes in, waaronder ook een menu zoals hierboven ergens gezecht werd, je kan de knoppen zelf allemaal instellen.
ik heb de mijne ingesteld om met 12 toetsen te werken en heb dus een oud toetsenbord gesloopt en op de controller een telefoon toetsenbordje aangesloten en klaar is me besturing.
verder heb ik ook winlirc draaien en heeft dit progsel daar ook support voor dus misschien is het een id dit prog te rippen aan te passen?? het is gnu open source en de source code is zo te downloaden dusssss

en anders de maker mailen of hij support voor jullie lcd in wil bouwen?

intel controller staat niet in de lijst maar misschien dat er andere controllers zijn die compatible met deze zijn?? ik weet niet maar misschien...
en anders zelf of de maker er support voor in laten bouwen...
net ff rond gezocht en het display dat jullie hebben wordt ook gebruikt voor depjrc mp3 player, en voor het display van die mp3 player zit wel een driver in dat progsel waar ik de link van gegeven heb....
Ok ik heb nog wat meer uit zitten zoeken (ik verveel me zit al de hele week ziek thuis plat te liggen....) maar jullie display is ondersteund in die link die ik gaf
sterker nog er zitten zelfs al predefined instellingen voor in... naja een paar dan...
maar het zou gewoon moeten werken, alleen de aansluiting van jullie display weet ik niet hoe die zit ism deze software...

maar om een lang verhaal kort te maken..
het display is ondersteund door de software volgens het inet, iemand die het uit wil en kan testen??
ik heb geen display dus ik kan niet testen.. damn had ik er toen ook maar een besteld...

edit...
van deze http://www.pjrc.com/tech/mp3/pushbutton_info.html site kan je een schema halen om knoppen bij het display te maken, dan heb je samen met de software die ik gaf het display en de toetsen verder niks nodig om winamp helemaal te kunnen besturen :D leuk voor mp3 spelers dus :D:D
damn nu wil ik ook helemaal zon display hebben... iemand die er 1 kan missen voor mij??? :P ik geef er 15 euro voor :P das de helft meer al als die gekost heeft
shit verkeerdse knopje 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 14:04 . Reden: shit verkeerdse knopje 8)7 ]

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
het is geloof ik wel hetzelfde display, alleen zit er een andere firmware op geflasht geloof ik. moet zeggen dat ik van het schema ook niet veel wijzer wordt...

Verwijderd

smokalot schreef op 10 April 2003 @ 14:10:
het is geloof ik wel hetzelfde display, alleen zit er een andere firmware op geflasht geloof ik. moet zeggen dat ik van het schema ook niet veel wijzer wordt...
sorry.. de fiwmware moet hoe dan ook geflasht worden als je hem aan de pc weil hangen volgens de sites die ik kan vinden...
dit is niet zon probleem lijkt me.. ik weet niet of hier al iets mee geregeld is maar misschien slim te regelen voordat ze allemaal verzonden zijn...
en als de firmware geflast is kan je hem gewoon gebruiken met de software die ik gaf en met blijkbaar nog meer sorten progsels

future electronics verkoopt de eprom die erin zit, je moet hem dan alleen nog wel flashen.
de eprom zal denk ik niet zo duur zijn als je kijkt dat de site van pjrc er 8 dollar voor vraagt dus als je het zelf gaat proggen nog goedkoper moet zijn

ok de prijzen van de eprom is dus als volgt
Price
30+ :1.50
120+ :1.43
180+ :1.40
240+ :1.38
300+ :1.35
er staat niet bij in welke valuta de prijzen zijn maar ik denk USD
Nu alleen nog ff de programmer zoeken

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 15:08 ]

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 14:33:
[...]

sorry.. de fiwmware moet hoe dan ook geflasht worden als je hem aan de pc weil hangen volgens de sites die ik kan vinden...
dit is niet zon probleem lijkt me.. ik weet niet of hier al iets mee geregeld is maar misschien slim te regelen voordat ze allemaal verzonden zijn...
en als de firmware geflast is kan je hem gewoon gebruiken met de software die ik gaf en met blijkbaar nog meer sorten progsels

future electronics verkoopt de eprom die erin zit, je moet hem dan alleen nog wel flashen.
de eprom zal denk ik niet zo duur zijn als je kijkt dat de site van pjrc er 8 dollar voor vraagt dus als je het zelf gaat proggen nog goedkoper moet zijn

ok de prijzen van de eprom is dus als volgt
Price
30+ :1.50
120+ :1.43
180+ :1.40
240+ :1.38
300+ :1.35
er staat niet bij in welke valuta de prijzen zijn maar ik denk USD
Nu alleen nog ff de programmer zoeken
hij is al geflasht, hij is nu deels/helemaal? vt100 compatible, met hyperterminal kun je er al gewoon op typen.

Verwijderd

smokalot schreef op 10 April 2003 @ 15:30:
[...]

hij is al geflasht, hij is nu deels/helemaal? vt100 compatible, met hyperterminal kun je er al gewoon op typen.
dan zou hij gewoon met de software moeten werken die ik gaf..
misschien dat er dan nog paar kleine fouten in zitten maar ik denk eigenlijk van niet aangezien de meeste source die ik kon vinden grotendeels hetzelfde was...
kijk anders eens of de commando's die dit display nodig heeft hetzelfde zijn als die van die link die ik gaf??
Pagina: 1