Ik kreeg hier gisteren de hint om objecten te gaan gebruiken ipv een array. Allemaal hartstikke leuk, dus ik druk aan de slag. Ik heb nu een aantal functies (hier onder), waarmee verschillende objecten gemaakt worden. Nou wil ik, op het moment dat iemand met z'n pointer over een menu gaat, dat de children van dat menu worden getoond. De manier waarop boeit nog niet echt, aangezien ik pas later aan de layout en grafische aspecten ga werken, nu eerst de techniek.
Inmiddels heb ik een aantal tutorials over objecten doorgelezen, maar deze beperken zich echt tot het uitleggen hoe mooi het wel niet is en wat je er allemaal mee kunt. Dat was dan ook de basis voor m'n werkje.
Eigenlijk hoort volgens mij ook de functie showChildren een prototype functie te zijn van Menu, maar als ik dat doe weigert hij 'm te vinden alszijnde een functie. Wat doe ik fout en is m'n manier van werken met objecten ok op deze manier? Als dat laatste fout zit kan het namelijk nog lang duren
Inmiddels heb ik een aantal tutorials over objecten doorgelezen, maar deze beperken zich echt tot het uitleggen hoe mooi het wel niet is en wat je er allemaal mee kunt. Dat was dan ook de basis voor m'n werkje.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| function Menu(id, parent, name, link) { this.id = id; this.parent = parent; this.name = name; this.link = link; if(this.parent == 0) { this.show(); } } Menu.prototype.show = function() { if(this.link) { //document.write alles } else { //document.write alles zonder link } } //=========================== dit lukt nog niet function showChildren(id) { while(this.Menu) { if(this.parent == this.id) { alert('this.name'); } } } //=========================== function Item(id, parent, name, link) { Menu.apply(this, arguments); } Item.prototype = new Menu(); function Sub(id, parent, name) { Menu.apply(this, arguments); } Sub.prototype = new Menu(); |
Eigenlijk hoort volgens mij ook de functie showChildren een prototype functie te zijn van Menu, maar als ik dat doe weigert hij 'm te vinden alszijnde een functie. Wat doe ik fout en is m'n manier van werken met objecten ok op deze manier? Als dat laatste fout zit kan het namelijk nog lang duren
[ Voor 30% gewijzigd door Kaastosti op 10-04-2003 11:13 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.