Toon posts:

dvd brander niet sneller dan 2.4x

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil jullie graag even het volgende probleem voorleggen.

Ik heb twee dvd branders kunnen testen.
De HP DVD-WRITER DVD300I en de NEC ND-1100A.

Beide branders heb ik getest met de nieuwste (geregistreerde versie van) Nero en easy cd/dvd creater. Het probleem waar ik tegenaanloop is dat ik zodra ik iets wil gaan branden niet sneller kan gaan dan 2.4x terwijl beide branders 4x zouden moeten ondersteunen. Ik gebruikte een dvd+r van HP.
Verder staat Ultra DMA gewoon aan in windows xp. Dus dat is het probleem ook niet. Verder heb ik master-slave alletwee geprobeerd, maar mocht ook niet baten.

Mijn vermoeden is nu dat deze twee brandprogramma's niet sneller kunnen dan 2.4x branden?

Weet iemand misschien iets dat ik fout doe? moet ik een ander brandprogramma gebruiken? zoja, waar kan ik een demo versie verkrijgen van dit programma?

Als ik met de nec een volle dvd ga branden telt easy cd creator tijdens het branden af van 20 minuten. Maar je raad het al, in werkelijkheid duurt het veel langer omdat de brander maar op 2.4x brand.

Ik snap er echt niets van. Ik hoop jullie wel.

Bedankt alvast voor de reacties,

met vriendelijke groet,

Gerben Janssen

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:24

Zoefff

❤ 

Is de DVD-r niet gewoon de beperkende factor? Met andere woorden, ondersteund de DVD-r wel 4 speed branden?

Net zoals bji CD-r's, lang niet alle CD-r's kan je beschrijven met 52 speed, zo zal dat ook wel met DVD's zijn toch...

Het kan er natuurlijk ook aan liggen dat je computer niet snel genoeg is. Uit mn hoofd weet ik niet wat 4 speed inhoud, hoeveel MB/sec dat is, maar het kan misschien zijn dat het teveel is, dat je HDD het niet aan kan, of je processor, of een andere beperkende factor...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:16

megaleo

Special member

Volgens mij leest je brandprogramma normaal de firmware uit van je brander. Dus als die 4x zou kunnen branden volgens de firmware wordt dat doorgegeven naar je brandprog.
En je dvd-schijf moet het aankunnen natuurlijk. ;)
(denk ik tenminste) 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door megaleo op 10-04-2003 11:06 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Topicstarter
Nee het ligt niet aan mijn gebruikte dvd. Want inderdaad de firmware bepaald hoesnel de brander moet zijn. Maar het blijft gek dat ik het bij twee verschillende branders heb.
Je moet de snelheid waarmee je gaat branden instellen voordat hij de dvd gaat bekijken op voldoende ruimte e.d. ik had er dus nog helemaal geen dvd in gestopt, terwijl de snelheid maar op 2.4 x kon. ik zal eens kijken naar die FAQ.

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Nero gaat wel kijken of het een echte 4x DVD+R disc is (de drive moet dit van de plaat aflezen en doorgeven). Pas als dit zo is, ga je 4x kunnen schrijven. 4x schrijven op een 2,4x disc is niet aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm... das wel gek. Ik had in eerste instantie nog helemaal geen disk in het apparaat gestopt. Dus dat betekend dat ik eerst een keer op een goede dvd+r moet branden die 4x ondersteund, alvorens Nero de brander als 4x gaat zien?

• megaleo

megaleo

Special member

Duh. Je moet er natuurlijk wel een disk inleggen. 8)7
Je brander herkent je de snelheid die je disk aankan. Als je er dus een 2.4 schijfje inlegt geeft nero dus gewoon aan dat ie max kan branden op 2.4. En met een 4x schijfje ditto. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja....... dat zou je inderdaad denken. maar volgens mij is het dit niet.
Ik heb ook veel met cd-branders gewerkt. daar kun je gewoon de hoogste speed instellen die het apparaat aan kan. je gaat dan branden (ookal ondersteund de cd-r het niet) je merkt dan pas of het fout gaat. de cd mislukt in dat geval. zo zou het toch ook met dvd moeten zijn.

• megaleo

megaleo

Special member

Nope. Met de nieuwe branders van nu is dat dus niet meer zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 11:33:
ja....... dat zou je inderdaad denken. maar volgens mij is het dit niet.
Ik heb ook veel met cd-branders gewerkt. daar kun je gewoon de hoogste speed instellen die het apparaat aan kan. je gaat dan branden (ookal ondersteund de cd-r het niet) je merkt dan pas of het fout gaat. de cd mislukt in dat geval. zo zou het toch ook met dvd moeten zijn.
een dvd is geen cd

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost... Jullie hadden gelijk, ik moest een sneller type dvd gebruiken. Bedankt voor jullie goede raad.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:24

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 15:47:
probleem opgelost... Jullie hadden gelijk, ik moest een sneller type dvd gebruiken. Bedankt voor jullie goede raad.
Had ik het toch goed... danku :7 :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

/basic
/faq

In het vervolg dus wel éérst de FAQ nagaan en/of je eigen logica gebruiken eer je een topic opent. Dit is werkelijk teleurstellend. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.