Toon posts:

[Python] Strings uit een ander bestand gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het aanpassen van een bestaand Python programma. Omdat ik eigenlijk zeer weinig documentatie van deze taal heb (wel ervaring met redelijk wat andere programmeertalen) en ik maar een kleine aanpassing hoef te maken, hier mijn vraag.

Huidige situatie

Bestand 1: (nee dit is geen HTML bestand, maar wel een Python bestand dat HTML genereert)
blablblabla...... bgcolor="#000000".....blblablbla

Bestand 2: backgroundcolor="#000000"

Nieuwe situatie

Bestand 1:
blablablab.... bgcolor=bestand2.backgroundcolor... balblbla

bestand 2 blijft gelijk

Het probleem is nu dat bestand1, niet kijkt in bestand 2. Ik heb bestand 1 reeds voorzien van een "import bestand2" statement...

Iemand enig idee wat ik fout doe? Moet ik wellicht gebruik maken van speciale tekens, zoals % of & ofzow??

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hier is werkelijk niets van te begrijpen. Probeer het nog eens met (een klein deel) werkende code (volgens huidige situatie) als voorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik probeer het nog eens:

Regel uit bestand 1:
code:
1
2
3
4
5
6
import bestand2
.
.
.
.
HTML = '<TR><TD ALIGN=RIGHT VALIGN=BASELINE WIDTH=16 COLSPAN=2><A HREF="%(binpath)s/%(Program)s" TARGET="prog">[img]"%(ImgPath)s/%(icon)s"[/img]</A></TD><TD ALIGN=LEFT  VALIGN=TOP      COLSPAN=2>%(anchor)s<A HREF="%(binpath)s/%(Program)s" TARGET="%(target)s"><B><FONT SIZE=2 FACE="Arial, sans-serif" COLOR="#FFFFFF")>%(Caption)s</FONT></B></A></TD></TR>\n' % {

Regel uit bestand 2:
code:
1
MenuBGColor="#FFFFFF"

Wat ik dus wil, is het COLOR="#FFFFFF" uit bestad 1 vervangen door zoiets als bestand2.MenuBGColor. Het idee is dat je een soort van ini-bestand krijgt waar je alle kleuren in in kunt stellen. Het programma ziet echter NIET dat er waarden van variabelen uit bestand 2 gehaalt dienen te worden....

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:28

franklin

denkt teveel...

Als je de waarde voor die bgcolor inleest uit dat bestand en in een variabele zet en vervolgens een stringreplace op de oorspronkelijke loslaat dan ben je er toch?

Verwijderd

Topicstarter
franklin: je wilt dus zeg maar een soort van tussenvariabele gebruiken?

en wat is een stringreplace precies?

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
Zeer weinig documentatie?
http://www.python.org/doc/current/ref/ref.html

Je moet gewoon string concatenaten:
Python:
1
html = "<font color=\"" + includefile.color + "\">"
Dat wat jij wil, met variabelen in strings met speciale tekens (PHP style) is voor zover ik weet niet mogelijk in Python.
Pagina: 1