Toon posts:

[Exchange 2000] Undelivered mail afvangen + friendly name

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag 1.
Ik heb een exchange 2000 server geinstalleerd en en u wil ik dat al het undeliverd mail voor mijn domein (waar geen mailbox voor bestaat), naar 1 bepaalde mailbox doorsturen.
In Merak is dit snel en simpel op te lossen.
Weet iemand de methode om dit te doen in Exchange 2000?

Vraag 2.
In exchange 5.5 was het mogelijk om de naam die als afzender bij het bericht verschijnt in te stellen. Een soort friendly name. Deze naam kwam ook in de GAL te staan. Hoe is dit op te lossen in exchange 2000?

Voor beide vragen heb ik de resource kit en de administrator companion geraadpleegd, maar geen duidelijk antwoord hierop gekregen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Exchange2000 kent net als Exchange5.5 de display name. Dit is de naam die je te zien krijgt als iemand een mailtje ontvangt. Dus je ontvangt mail van mr.tweakers@2000.com komt in je outlook mail van mr tweaker te staan.

Je kunt in Exchange2000 erg simpel een user aanmaken en mailtjes ermee versturen naar bv hotmail en dan kijken hoe dat mailtje daar aankomt.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks,

Ik zat te klooien met aliassen etc. Even vergeten dat het zo simpel was. Dit is dus gewoon te doen door de display naam in AD user en computers aan te passen. |:(

Nu nog vraag 1

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 11:14 ]

Verwijderd

Bij exchange 2000 kun je in de smtp connector instellen dat alle niet-bezorgbare mail wordt geforward naar een email adres.

Deze worden echter nog wel gebounced naar de afzender als niet bezorged. Er is wel een manier om dit te doen maar (op ms technet te vinden) maar deze is erg ingewikkeld.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 11:45:
...op ms technet te vinden) maar deze is erg ingewikkeld.
Valt reuze mee, toch: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;324021

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==