Graag zou ik binnen mijn asp pagina's gebruik maken van een constante array waar gebruikersnivo's instaan:
En dat ik deze dan kan gebruiker als:
Echte constante array zijn volgens mij binnen asp / visual basic niet mogelijk (iets als: const UserLevelNames(3) = ("Gast","Gebruiker","Admin")) dus dacht ik, dan definieer ik mijn constanten als:
Maar dan krijg ik de melding:
Iemand een elegante oplossing voor mijn probleem? Mijn array definieren als variable en deze vullen beschouw ik niet als een elegante oplossing. Hier zal het waarschijnlijk wel op neer komen, maar ik doe graag iets anders, vandaar mijn post.
code:
1
2
3
| UserLevelNames(0) = "Gast" UserLevelNames(1) = "Gebruiker" UserLevelNames(2) = "Admin" |
En dat ik deze dan kan gebruiker als:
code:
1
| Gebruikersnivo: <%=UserLevelNames(UserLevel)%> |
Echte constante array zijn volgens mij binnen asp / visual basic niet mogelijk (iets als: const UserLevelNames(3) = ("Gast","Gebruiker","Admin")) dus dacht ik, dan definieer ik mijn constanten als:
code:
1
2
3
| const UserLevelNames(0) = "Gast" const UserLevelNames(1) = "Gebruiker" const UserLevelNames(2) = "Admin" |
Maar dan krijg ik de melding:
code:
1
2
3
4
5
6
| Expected '=' /inc_xxx.asp, line 2 const UserLevelNames(0) = "Gast" ----------------^ |
Iemand een elegante oplossing voor mijn probleem? Mijn array definieren als variable en deze vullen beschouw ik niet als een elegante oplossing. Hier zal het waarschijnlijk wel op neer komen, maar ik doe graag iets anders, vandaar mijn post.
Less = more