Ik heb mijn oude PIII 600 MHz Toshiba laptop verkocht en ben nu naar een nieuwe aan het kijken. Ik wilde eerst een basis laptop kopen, maar toen kwam ik twee interessante modellen tegen. Het probleem is eigenlijk dat ik via de search van GOT, google en een aantal review sites geen reviews kon vinden.
Het gaat hier trouwens om de volgende laptops:
Acer Aspire 1601LC
PIV2,4 GHZ.
256 MB DDR ram (max 1024)
30 GB HD
DVD cdrw combo
15,1 inch TFT (1024x768)
Ati mobility Radeon 9000 64 MB
Of
Fujitsu Siemens Amilo D
PIV 2,5 GHz.
40 GB HD
256 MB DDR Ram (max 2048)
DVD cdrw Combo
15,1 inch TFT (1024x768)
Ati mobility Radeon 9000 64 MB (volgens de site 64 bits wat volgens de Ati site 128 bits moet zijn).
Deze lijkt verdacht veel op deze Dell (aansluitingen en plaatsing diskette, dvd). Dat er genoemd wordt dat er veel snelheid vanaf gaat bij mobiel gebruik maakt me niet zo veel uit, ik gebruik toch meestal netspanning.
De voordelen van de FS zijn de grotere snelheid, de grotere harde schijf, meer geheugen wat erin kan, de ps/2 aansluiting voor mijn cordless desktop en de kleinere afmetingen. De afmetingen vindt ik raar want als ik naar de specificaties en afbeeldingen kijk dan lijken ze wel verdacht veel op elkaar, alleen andere aansluitingen.
De Acer heeft als voordelen dat hij snel leverbaar is 1-3 dagen in tegenstelling tot de Fujitsu siemens welke een levertijd van 2 tot 4 weken heeft. De prijs verschilt niet veel (30 euro) ze kosten allebei ongeveer 1450 euro.
Wie heeft er ervaringen met een van deze laptops en kan mij een advies geven.
Het gaat hier trouwens om de volgende laptops:
Acer Aspire 1601LC
PIV2,4 GHZ.
256 MB DDR ram (max 1024)
30 GB HD
DVD cdrw combo
15,1 inch TFT (1024x768)
Ati mobility Radeon 9000 64 MB
Of
Fujitsu Siemens Amilo D
PIV 2,5 GHz.
40 GB HD
256 MB DDR Ram (max 2048)
DVD cdrw Combo
15,1 inch TFT (1024x768)
Ati mobility Radeon 9000 64 MB (volgens de site 64 bits wat volgens de Ati site 128 bits moet zijn).
Deze lijkt verdacht veel op deze Dell (aansluitingen en plaatsing diskette, dvd). Dat er genoemd wordt dat er veel snelheid vanaf gaat bij mobiel gebruik maakt me niet zo veel uit, ik gebruik toch meestal netspanning.
De voordelen van de FS zijn de grotere snelheid, de grotere harde schijf, meer geheugen wat erin kan, de ps/2 aansluiting voor mijn cordless desktop en de kleinere afmetingen. De afmetingen vindt ik raar want als ik naar de specificaties en afbeeldingen kijk dan lijken ze wel verdacht veel op elkaar, alleen andere aansluitingen.
De Acer heeft als voordelen dat hij snel leverbaar is 1-3 dagen in tegenstelling tot de Fujitsu siemens welke een levertijd van 2 tot 4 weken heeft. De prijs verschilt niet veel (30 euro) ze kosten allebei ongeveer 1450 euro.
Wie heeft er ervaringen met een van deze laptops en kan mij een advies geven.
[ Voor 3% gewijzigd door mc_Emperor op 10-04-2003 10:12 ]