Toon posts:

koelvin oude PII 400mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De koelvin van mijn oude PII 400mhz maakt ontzettend veel herrie. Ik wil hem daarom graag vervangen maar ik weet niet welke ik moet kopen.

Als ik bij de pricewatch kijk staan daar veel koelvinnen, maar ik zie nergens een pentum II koelvin staan. Weet iemand misschien of dit een bepaald type koelvin is of dat alleen het formaat belangrijk is.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09-2025

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

je moet dan zoeken naar een slot 1 cooler

http://www.tweakers.net/pricewatch/45610

[ Voor 35% gewijzigd door SimplyMe op 10-04-2003 09:54 ]

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 21:05

Paulus0013

pom pom

een koelvin die herrie maakt 8)7
zal wel de koeler (het fannetje dus) zijn die je bedoelt

en als je zogenaamd nix kan vinden
in de pricewatch staan merknamen (coolermaster, papst, thermaltake etc.)
er is zoiets als google
kan je de site van die merken vinden...
zie je het verband al?
kan je daar zoeken welke typen er wel geschikt zijn voor P II

[ Voor 4% gewijzigd door Paulus0013 op 10-04-2003 09:54 ]

Verwijderd

Bij de Mediamarkt hebben ze voor €9.07 een komplete set van element + fan liggen die je er zo op kan klikken.

/me had het zelfde probleem, maar molde de fan toen hij hem schoon wilde maken. |:(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 10:02 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je fannetje is dus d00d.
Dan is dr dus maar 1 oplossing, een nieuw fannetje :)

Tip: als het kan schroef er een 80mm op en laat die op 7 of 5 volt draaien, lekker schtil :) .

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Je kunt inderdaad een hele nieuwe koeler zoeken. Deze zijn inderdaad wel vrij lastig aan te komen.. 't is een beetje antiek spul aan het worden.

Maar als het vanwege de herrie is, kun je beter de fan die op de koeler zit schoonmaken, of eventueel een nieuwe fan plaatsen. Die zijn veel makkelijker te vinden :)

Verwijderd

Ey

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En wat is dit voor wazig antwoord :?

Ik denk dat je gewoon een aantal zaken af moet gaan en vragen of ze nog een slot 1 koeler+koelblok hebben. Let er wel op dat bij P2 vaak het koelblok vast zit aan de processor met popnagels o.i.d. Je kunt dan misschien beter gewoon een los fannetje halen en deze op het koelblok schroeven / bevestigen.

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 10 April 2003 @ 09:59:
Je kunt inderdaad een hele nieuwe koeler zoeken. Deze zijn inderdaad wel vrij lastig aan te komen.. 't is een beetje antiek spul aan het worden.

Maar als het vanwege de herrie is, kun je beter de fan die op de koeler zit schoonmaken, of eventueel een nieuwe fan plaatsen. Die zijn veel makkelijker te vinden :)
Ik bedoelde de fan :) Schoonmaken heb ik al gebrobeerd maar dat hielp niet. Het fannetje heb ik er al eens afgehaald, dus die kan ik wel los vervangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 10:10 ]

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Viper_74 schreef op 10 april 2003 @ 10:04:
Let er wel op dat bij P2 vaak het koelblok vast zit aan de processor met popnagels o.i.d.
Niet bij de Deshutes 400. Daar zit het met een soort loshaalbaar klemsysteem vast.

Ik heb trouwens ook zo'n P2, en die is bij mij passief gekoeld met het standaard koelblok dat er al jaren op zat. Hij wordt daarbij hooguit maar 50 graden.

Een P2, en zeker de Deshutes, produceert namelijk niet zoveel warmte. Een beetje airflow in je kast is al voldoende om dat ding te koelen.

[ Voor 5% gewijzigd door hellfire_ultd op 10-04-2003 13:51 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02 17:16
De fan van mijn P2 400 maakt ook een takkeherrie :(. Het is ook zo'n klein 30mm ding. Ik ga er nog een 80mm fan opschroeven op 5 of 7V.

Enne hellfire: een P2 400 verbrandt toch nog aardig wat watts, 25-30 namelijk. Das even zo veel als een P3 1Ghz :P. Dus als je zo'n ding passief gekoeld krijgt is dat best netjes :).

tvw

Verwijderd

Viper_74 schreef op 10 April 2003 @ 10:04:
[...]

En wat is dit voor wazig antwoord :?

Ik denk dat je gewoon een aantal zaken af moet gaan en vragen of ze nog een slot 1 koeler+koelblok hebben. Let er wel op dat bij P2 vaak het koelblok vast zit aan de processor met popnagels o.i.d. Je kunt dan misschien beter gewoon een los fannetje halen en deze op het koelblok schroeven / bevestigen.
Popnagels :? 8)7

Oftewel gewoon klemmetjes, is makkelijk om te verwijderen, lastiger om het er weer op te krijgen.

Verwijderd

Gewoon even de plaatselijke PC boer vragen offie even een Spire coolertje wil bestellen.

Type Cooler : 8D06B3

http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=14
Afbeeldingslocatie: http://www.spire.nl/pics/products/8d06b3.gif
Jupiter schreef :
Popnagels

Oftewel gewoon klemmetjes, is makkelijk om te verwijderen, lastiger om het er weer op te krijgen.
Of met een touwtje, draadje, schroefjes, tie-wraps. Dat luistert niet zo nauw. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 17:23 ]

Pagina: 1