[Chieftec] Geluidsproductie

Pagina: 1
Acties:

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Ik was dus naar een kast aan het zoeken en na wat rondkijken hier op GOT scheen de chieftec een goede kast te zijn waarvan de voeding ook ERG stil zou moeten zijn.

Ik heb dus gisteren mijn nieuwe chiftec kast binnengehad (dragon met 36watt chieftec voeding). En ik kan nou niet echt zeggen dat deze stil is!! De voeding maakt veel meer geluid dan mijn vorige (ondertussen 3-4 jaar oude) kast.

Ik ga nog kijken hoe het stiller kan, maar voor de mensen die op zoek zijn naar een stille kast, zou ik misschien aanraden om verder te kijken.

Wat ik me dus af vraag is dus ook, waarom mensen zeggen dat deze stil is, zijn de andere voedingen dan nog zo veel luider? Of is er misschien iets mis met mijn voeding?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:50

m0nk

16-09-2003 15.15

Mijne is redelijk stil (voeding dan), je hebt btw speciale noice reductie matjes voor de chieftec kasten.. mayb een idee..
Chieftec kast is verder een solide kast, erg stil..dat hangt er vanaf, ik heb er 4 casefans inzitten, en mijn leadtek gf4 ti4600 maakt ook wel wat herrie :P Dus soms lijkt het net een apache die opstijgt als ik alles voluit heb draaien :P

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• hiostu
Dus volgens jou is de voeding redelijk stil... Mmm ik zal dan vanavond even kijken of er misschien iets anders fout is.

Wat ik trouwens ook niet helemaal makkelijk vind, zijn die "handige" fan ophangers. Ik heb dus een radiator (kleine) voor mijn waterkoeling die ik daar op wil hangen Echter die roze dingen passen daar niet op. Met het gevolg dat ik dus die koeler die op de radiator zit, niet vastgemaakt krijg. En er is ook niet heel veel ruimte in de kast om mijn reservoir kwijt te kunnen.

Verwijderd

Ik heb vorige week de Chieftec bigtower (zwart) gekocht en ik kan je verzekeren dat ie behoorlijk stil is.
Mijn vorige kast was een straaljager vergeleken met de Chieftec.
Kost een paar centjes maar dan heb je wel een robuuste kast, ben er zeer over te spreken.

• hiostu
tja het probleem is natuurlijk wie wat stil vind. Mijn vorige 235 watt was volgens mij een stuk stiller.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Ik heb ook een chieftec dragon, maar van een luide voeding (340 w) heb ik helemaal geen last, voeding maakt minder lawaai dan mn oude compaq die 'slechts' 135 watt had. het enige wat ik hoor is mn cpu koelertje (en daar moet ik es een stillere opzetten)

• m0nk
  • Laatst online: 18:50

m0nk

16-09-2003 15.15

volgens mij zit er in de chieftec kasten een 360 watt voeding, en ook een grotere fan, maar dan nog maakt die niet echt "herrie" mayb is het maar gewoon een kwestie van gewenning...
Waterkoeling, mjah, geen ervaring mee, maar zoals een bekend GoT gezegde luidt: "Met een hamer past alles!" :P
Is denk ik gewoon een kwestie van passen en meten, en mayb wat slopen ;)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• hiostu
ik heb volgens mij een 360w voeding van chieftec, zou deze dan meer lawaai maken?? Er zit een fan op die op het moederboard moet, maar volgens mij draait hij gewoon op volle toeren.

Als ik die aansluiting voor op het moederboard van de voeding niet gebruik (officieel zit er geen voeding aansluiting op volgens mij), werkt dan de koeler niet of alleen de regeling niet. En als die regeling niet werkt, draait hij dan op volle toeren of niet.
m0nk schreef op 10 April 2003 @ 09:34:
maar zoals een bekend GoT gezegde luidt: "Met een hamer past alles!" :P
Is denk ik gewoon een kwestie van passen en meten, en mayb wat slopen ;)
Tja ik vind het een beetje zonde om nu al meteen te gaan slopen in die kast, vooral als ik nog zit te twijfelen om hem terug te sturen ;)

[ Voor 72% gewijzigd door hiostu op 10-04-2003 09:40 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb ook een chieftec bigtower (dragon), en de voeding is redelijk stil, maar mag van mij nog wat stiller.
Ga met die voeding hetzelde doen als met mijn andere voedingen, en dat is de voedingfan op 5 of 7 volt laten lopen, scheelt aanzienlijk in de geluidsproductie.

en verder is dat kreng wat aan de kleine kant. Sinds ik mijn nieuwe mobo erin heb zitten kom ik inderdaad plaats tekort. Maar veel grotere kasten zijn er helaas niet echt te krijgen, zonder gelijk aan het formaat server te zitten.

• hiostu
Hoe heb jij dan de voedingsfan op 5 of 7 volt laten lopen? En is dit geen risico?? Mijn vorige voeding was 235w en er zit niets extra's in de kast, dus hij verbruikt de voeding niet volledig.

Verwijderd

Mischien kun je m nog ruilen tegen ee exemplaar zonder voeding. Koop je vervolgens die zalman voeding en voila. Een erg stille KAST. Wat de rest doet weet ik natuurlijk niet. Fans en videokaart etc etc.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

hiostu schreef op 10 April 2003 @ 10:11:
Hoe heb jij dan de voedingsfan op 5 of 7 volt laten lopen? En is dit geen risico?? Mijn vorige voeding was 235w en er zit niets extra's in de kast, dus hij verbruikt de voeding niet volledig.
risico is het niet echt, ik heb mijn ene voeding nu op 7 volt lopen, en warm wordt hij niet echt, maar is wel stiller.

De truc is gewoon de kabeltjes op een andere lijn aan te sluiten (dus ipv de 12V lijn pak je de 5V lijn om de fan op te laten draaien).
en als je met kroonsteentjes werkt kan er nauwelijks iets fout gaan.

• hiostu
Ja moet alleen ff kijken naar de garantie dan, is ook zonde als die er meteen vanaf is....

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

waar ik et meeste last van heb is de videokaart: een herc 9700. die maakt verreweg de meeste lawaai

de voeding zelf hoor je alst goed is bijna niet (heb de 360 W versie)

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hier een DA-01W, daarbij heb ik een Chieftec 360watt voeding gekregen. Deze werkt hier best stil op een andere pc (afzonderlijk getest), ik heb hier dus geen last van lawaai. En er is genoeg met de search te vinden over dat 7/5V gebeuren lijkt me. :o (exacte schema's/plaatjes that is)

MUSTIS: Meestal zitten er op videokaarten 4x4 fannetjes, die dingen kunnen best een lawaai maken ja. Ik heb gewoon een Zalman FB-165 boven m'n GeForce3 hangen, dat is een 80mm fan. Mijn koelertje van m'n GeForce heb ik gewoon uitgezet (kabeltje gewoon niet aangesloten) en de boel werkt prima. (ook o/c'ed) Deze is te vinden in de pricewatch.

• Pc123
  • Laatst online: 17:23
Je hoeft de Chieftech Highpoint voeding niet op 7v volt te zetten, doet ie zelf al als ie het niet te warm heeft :)

Verwijderd

Ik denk dat hier één klein stukje verwarring is: er staat gigantisch groot op de voeding: 360watt, als je wát verder gaat lezen erop, staat er 340 watt maximaal. Kán verwarrend zijn voor sommige mensen.

Die paarse dingen kan je héél makkelijk eraf halen (gewoon naar je toe schuiven en eruit halen), dat hoeft geen probleem te zijn.

BTW:

Chieftec WX-BD heb ik, met een 360/340 watt voeding, die ik ASAP ga vervangen...

• hiostu
Ok raar maar het is zo, de videokaart koeler was ineens veel meer lawaai gaan maken. Heb er net een druppeltje naaimachine olie op gedaan en die loopt weer als een zonnetje.

Nu toch nog kijken of ik hem wat stiller kan krijgen, want echt stil is het nog niet helemaal.
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 17:43:
Die paarse dingen kan je héél makkelijk eraf halen (gewoon naar je toe schuiven en eruit halen), dat hoeft geen probleem te zijn.
Als ik die eruit haal heb ik dus het probleem dat er niet echt schroefgaten zitten. Ik kan er dus niet echt die koeler op vast maken. Maar daar moet ik nog iets op zien te verzinnen.

• Snowjunk
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01-2022

Snowjunk

2x Seagate 1Tb, Raid 0

Ik heb ook zo'n Chieftec Dragon kast met 360/340 watt voeding, maar ik kan hem niet echt stil noemen. Vriend van me heeft "ongelukje" met voeding gehad en heeft daar een nieuwere versie in gezet met 2 fans eveneens van Chieftec. Deze voeding is aanmerkelijk stiller dan degene die er bij mij inzit. De Geforce 3 Ti 200 die erin zat is nu vervangen door een Sapphire Atlantis 9700 Pro en dit heeft geen enkele gevolgen voor de geluidsproductie gehad.
Overigens zitten er bij mij 2 80mm casefans van Silent Systems in, ook deze geven bijna geen extra geluidsproductie.
Conclusie is dat het bijna zeker van de voeding komt!

Core i5 2500k, Asus Sabertooth P67, Corsair H70

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:24
Ik heb dus ook zo'n kast en vind de voeding ook niet stil genoeg. Vooral niet omdat ik mijn CPU en videokaart erg stil koel. Ben van plan om de fan in de voeding te vervangen door een Papst fan. In combinatie met een extra casefan hoop ik dat mijn voeding dan niet te warm wordt.

• Snowjunk

Snowjunk

2x Seagate 1Tb, Raid 0

Net even de bak open gehad en het zaakje opgestart zonder de harde schijf....stuk stiller!!!!

Asus P4T-E
P4 1800 (Northwood)
Sapphire Atlantis 9700 Pro
SB Audigy
512Mb Kingston Rdram (PC800)
60Gb Maxtor 7200rpm (geen vloeistof lagering)
Toshiba DVD 16x48
PLextor 40x24x48
Standaard meegeleverde Chieftec voeding

Dus dan toch de Maxtor als herrieschopper? Enige ervaringen hiermee?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb ook een chieftec kast :P
ik heb mijne zonder voeding gekocht en er een enermax ingezet.
het enigste wat ik nu nog hoor is de koeler van me ati :'(

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

chucky666 schreef op 11 April 2003 @ 21:04:
heb ook een chieftec kast :P
ik heb mijne zonder voeding gekocht en er een enermax ingezet.
het enigste wat ik nu nog hoor is de koeler van me ati :'(
Trek je die koeler eraf, hang jer er een 80mm onder (@5 volt) ben je ook weer van dat probleem af :)

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb ook een Chieftec (DX-01-BD) en ik heb er speciale dempingsmatten voor gekocht bij FreezingHardware. Het verschil is echt gigantisch daardoor ! Ik heb er zelf overigens een Zalman voeding inzitten en die hoor ik gewoon niet :) Voor de rest de CPU vervangen door een 80mm Papst en achterop ook 2 Papst fans van 80mm.

De geluidsproductie hangt natuurlijk ook af van wat je er in hebt zitten. Als je bv een CPU fan hebt die veel rpm heeft, dan geeft ie die trillingen door aan de kast die dus mee kan resoneren.

Voor je radiator zal je dan misschien extra gaten moeten boren ? die fan houders zijn puur voor 80x35mm fans en niet berekend voor radiators ;)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Terw_Dan schreef op 11 april 2003 @ 21:22:
[...]

Trek je die koeler eraf, hang jer er een 80mm onder (@5 volt) ben je ook weer van dat probleem af :)
nuh ik koop volgende maand een nieuw ati plankje en zet er wel zo'n zalman ding op (omheen ;) ) :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb hier een DA-01-BD staan, en die is redelijk stil. De hdd trilt wel een beetje, en ook echo't de kast :p. Maar voor mij maakt dat toch niet uit omdat er nog 2 herrie dingen naast mij staan en de muziek ook altijd hard staat.
Maar verder is het een prima kast hoor. Ik kan je hem zeker aanraden :)

• Laurent
  • Niet online
Snowjunk schreef op 11 april 2003 @ 20:58:
Net even de bak open gehad en het zaakje opgestart zonder de harde schijf....stuk stiller!!!!

Asus P4T-E
P4 1800 (Northwood)
Sapphire Atlantis 9700 Pro
SB Audigy
512Mb Kingston Rdram (PC800)
60Gb Maxtor 7200rpm (geen vloeistof lagering)
Toshiba DVD 16x48
PLextor 40x24x48
Standaard meegeleverde Chieftec voeding

Dus dan toch de Maxtor als herrieschopper? Enige ervaringen hiermee?
Ik heb wel ervaring met HD's die best veel herrie maken ja. Ik heb hier zelf een tweetal MaXtor 5400RPM HD'tjes (waarvan eentje best nieuw, serie nummers zijn te vinden in m'n specs) en deze komen boven m'n 7200RPM en m'n FANs uit. (nu draaien die ook niet op volle toeren hoor) Een MaXtortje kan dus wel degelijk de herrieschopper zijn. :) Wil je echt stille schijven hebben kan je gaan kijken naar Barracuda IV's, deze HD's staan bekend om de stilte.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Een standard Chieftec voeding is naar mening absoluut niet stil .... een voeding die je op 2 meter afstand niet meer hoort, DIE is stil.

Zoals een AOpen voeding, of mijn Enhance UQ. Vergeleken met el cheapo straaljager voedingen is zo'n Chieftec wel stil ja ....

Over HDD's: Vrijwel alle HDD's gaan herrie maken na een paar maanden. Ook Seagates. Zo'n Maxtor hoor je ook niet als ie net nieuw is maar na een half jaar echt wel.

[ Voor 25% gewijzigd door dreeke op 11-04-2003 23:29 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
als de voeding het probleem is. had je je chieftec zonder voeding moeten kopen. (ik d8 dat ze niet eens met voeding worden verkocht) en ergens anders zo'n silent geval kopen...

• hiostu
Ik had de chieftec bij Informatique gekocht en hier kwam hij standaard met een chietec koeler.

Ik heb net wel het zwarte gaasje in de zijkant vervangen door een fingerguard die bij een Enermax zit, en dit scheelt ook al in geluid. Dat zwarte gaasje laat niet genoeg geluid door en dat maakt extra lawaai.

Met wat kracht zetten heb ik nu ook mijn waterkoeling vastgekregen en dat scheelt al wel wat. Nu nog de voeding stiller krijgen en dan ben ik al een heel eind.

• Access
  • Laatst online: 06-08 19:54
dreeke schreef op 11 April 2003 @ 23:28:
...

Over HDD's: Vrijwel alle HDD's gaan herrie maken na een paar maanden. Ook Seagates. Zo'n Maxtor hoor je ook niet als ie net nieuw is maar na een half jaar echt wel.
Ben ik niet helemaal met je eens. Het ligt volgens mij aan het type hdd dat je neemt (serie enzo). Ik heb hier 2x maxtor d540x en die hoor ik amper, misschien een licht zoemgeluidje, maar lang niet zo erg als m'n maxtor d740x.

Dan ook nog het volgende; wat voor de ene persoon stil is kan voor iemand anders wel is middelmatig zijn. Ook maakt de plaatsing van de pc redelijk wat uit (weerkaatsen van geluid e.d.).

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

ik heb ook een dx 01 bd, voeding is stil, hij wordt overstemd door mijn papst NGM die aan de voorkant van mijn kast zit voor de HD's (4 7200rpm hd's wil ik wel gekoeld hebben)

misschien kast maar eens op de grond zetten ofzo :S

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

wat zon 9700 radeon betrefd, ik koop binnenkort zon Zalman ZM80A-HP. dat neemt iig naar mijn gevoel zon 60% van de ruis weg.

ook heb ik naar een waterkoelingoplossing gezocht, maar dat kost me zowiezo rond de 250€ terwijl de zalman koeling rond de 30€ hangt.

de kast staat op de grond onder het buro, dus dat scheelt ook al wat

bovendien hangt er nu een zalman p4 proc cooler in, en die zou dan over blijven.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• hiostu
Mijn voltages zijn nu als volgt:

code:
1
2
3
12 -> 12,4
5 -> 4.919
3.3 -> 3.36

Is het dan veilig om mijn voedingsfan op 7 volt te laten lopen, of gaan ze dan te veel afwijken?

Verwijderd

Ik heb ook dezelfde case. Toen ik hem kreeg zat er een 340w voeding in, en deze maakte me teveel lawaai dus deze kon ik zonder problemen omruilen tegen de 360w versie die wel stiller is. Verder heb ik nog een zalman 6000cu, en de boel is bekleed met de chieftec dempings matten. De boel is naar mijn idee nog niet stil genoeg. De HD's (2 IBMGXP120) maken veel lawaai, maar daar is niets aan te doen.

• Snowjunk

Snowjunk

2x Seagate 1Tb, Raid 0

OKay dan! Bedankt voor de info, ben bezig om een nieuwe HD aan te schaffen. Ik stop de huidige herrieschopper wel in mijn server, is die ook weer blij!
Blijkt dat mijn Maxtor er nog een is zonder de liquid bearings, die zouden wat stiller moeten zijn.

Keuze gaat tussen WD en Seagate Barracuda, beide met 8Mb cache.
Ik ga wel ff zoeken welke het stilste is, hopelijk is dat ook de snelste! ;)

Verwijderd

Snowjunk schreef op 28 april 2003 @ 23:43:
OKay dan! Bedankt voor de info, ben bezig om een nieuwe HD aan te schaffen. Ik stop de huidige herrieschopper wel in mijn server, is die ook weer blij!
Blijkt dat mijn Maxtor er nog een is zonder de liquid bearings, die zouden wat stiller moeten zijn.

Keuze gaat tussen WD en Seagate Barracuda, beide met 8Mb cache.
Ik ga wel ff zoeken welke het stilste is, hopelijk is dat ook de snelste! ;)
Helaas :) De stilste (Barracuda) is niet de snelste (Western). Seagate's zijn erg stil, maar behalen niet de snelheden van de WD's!

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

Ik heb ook een chieftec midi-tower, eigenlijk gekocht puur voor het design. Die geluidsdempingmatten wil ik ook nog halen want dat zal denk ik veel schelen in geluidsproductie. Als ik het geld ervoor heb wil ik de kast ook silent maken. dmv zalman proc en video koeling, papst case fans, de dempingsmatten en evt nexus realsilentvoeding en nexus hd sleeve,
Die nexus voeding is 1 van de stilsten die momenteel verkrijgbaar is, weer een stuk stiller dan de zalman voedingen, verkrijgbaar in 300 en 400 watt uitvoering.

De standaard voeding van m'n chieftec kan ik niet zo goed beoordelen omdat die overstemd wordt door een spire whisperrock en luide coolermaster case-fans, t koelt wel allemaal verrekte goed , maar een lawaaaaaiiiii !

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

Verwijderd

hiostu schreef op 13 April 2003 @ 13:24:
Mijn voltages zijn nu als volgt:

code:
1
2
3
12 -> 12,4
5 -> 4.919
3.3 -> 3.36

Is het dan veilig om mijn voedingsfan op 7 volt te laten lopen, of gaan ze dan te veel afwijken?
Ja, hij loopt dan alleen op 12,4 - 4,919 = 7,481
Mocht je dat nog te hard vinden, kun je ook nog rechtstreeks op de 5 volt gaan zitten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 12:00:
[...]

Helaas :) De stilste (Barracuda) is niet de snelste (Western). Seagate's zijn erg stil, maar behalen niet de snelheden van de WD's!
Het flauwe is dat die WD's wel heel erg stil kunnen zijn. We hebben hier een PC-prive project gehad een paar maanden terug en hebben allemaal zo'n WD erin zitten. Van al die HD's zijn er net 2 die zijn gaan piepen (zo'n hoge fluittoon). Heb er zelf 2 van en die zijn gewoon stil :P Maw, je moet er geluk mee hebben. Kans van 1 : 20 dat je een slechte te pakken hebt die na een paar maanden herrie begint te maken.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:01

Maximus

PhD i.o.

ik heb ook een chieftec. Alleen dan de Dragon Zilver miditower Ook met 360 watt voeding. En hijs still

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:07
m0nk schreef op 10 April 2003 @ 09:17:
Mijne is redelijk stil (voeding dan), je hebt btw speciale noice reductie matjes voor de chieftec kasten.. mayb een idee..
Chieftec kast is verder een solide kast, erg stil..dat hangt er vanaf, ik heb er 4 casefans inzitten, en mijn leadtek gf4 ti4600 maakt ook wel wat herrie :P Dus soms lijkt het net een apache die opstijgt als ik alles voluit heb draaien :P
Maar die Leadtek heeft toch vaste snelheden kwa fans? Keb um namelijk ook.

BTW Je kunt de stekkertjes eruit trekken van die fans koelblok is groot genoeg en meerdere andere mensen waaronder ik hebben het ook gedaan. :Y)
Pagina: 1