Hoi,
Ik heb 1 Mandrake machine die als firewall, server, etc dienst doet. Ik heb hier ook snort op draaien.
Het gekke is nu dat snort ook pakketten ziet die door iptables gedropped worden. Voorbeeldje:
Dus eerst een melding van de kernel dat het pakketje weggegooid is en vervolgens een melding van snort op hetzelfde pakket
Ik heb al verschillende forums doorlopen, de website van snort, etc, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit gedrag kan veranderen. De enige suggestie is om snort op een andere machine te draaien. Maar dat wil ik niet, 1 machine 24/7 is voldoende
Hoe kan ik het instellen dat snort deze pakketten niet meer ziet??
Ik heb 1 Mandrake machine die als firewall, server, etc dienst doet. Ik heb hier ook snort op draaien.
Het gekke is nu dat snort ook pakketten ziet die door iptables gedropped worden. Voorbeeldje:
code:
1
2
3
4
5
6
| kernel: ICMP Dropped IN=eth0 OUT= MAC=xxx SRC=xxx.xxx.xxx.xxx DST=xxx.xxx.xxx.xxx
LEN=56 TOS=0x00 PREC=0x00 TTL=47 ID=37619 DF PROTO=ICMP TYPE=4 CODE=0
[SRC=xxx.xxx.xxx.xxx DST=xxx.xxx.xxx.xxx LEN=40 TOS=0x00 PREC=0x00
TTL=47 ID=52554 DF PROTO=TCP INCOMPLETE [8 bytes] ]
snort: [1:477:1] ICMP Source Quench [Classification: Potentially Bad Traffic] [Priority: 2]:
{ICMP} xxx.xxx.xxx.xxx -> xxx.xxx.xxx.xxx |
Dus eerst een melding van de kernel dat het pakketje weggegooid is en vervolgens een melding van snort op hetzelfde pakket
Ik heb al verschillende forums doorlopen, de website van snort, etc, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit gedrag kan veranderen. De enige suggestie is om snort op een andere machine te draaien. Maar dat wil ik niet, 1 machine 24/7 is voldoende
Hoe kan ik het instellen dat snort deze pakketten niet meer ziet??