Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Creative Jukebox Zen USB2.0, nu heb ik hier alleen één klein probleempje mee.

Zodra ik namelijk met mijn Zen schud, dan is het net of er iets los in zit, niet echt dat het rammelt maar je kan het wel horen.

Nu is mijn vraag: zijn er meer mensen met een Zen die hetzelfde hebben, als dat namelijk zo is dan hoef ik me daar teminste geen zorgen meer over te maken.

Alvast bedankt.

Verwijderd

Nee, is niet normaal. In de Zen hoort niets te rammelen. Snel terugbrengen, lijkt me.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:39
Ik denk dat t normaal is, want ik hoor ook iets, zal wel nix mee aan de hand zijn joh :)

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-02 11:56
Er zit een HD in dus schudden is sowieso niet al te best voor de speler al kan zo'n laptopharddisk wel iets beter tegen mishandeling dan een normale 3,5" HD.
Dat rammelen is normaal bij toshiba in iedergeval.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er ondertussen ook achter dat het idd normaal is dat er iets in de Zen rammeld zodra je er mee schud, een kamaraad van me had er ook één gekocht en die gaf precies hetzelfde geluid als je er mee schudde.

Zal vast wel een soort van HD beveiliging zijn ofzo...

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
PROnline schreef op 21 August 2003 @ 15:31:
Er zit een HD in dus schudden is sowieso niet al te best voor de speler al kan zo'n laptopharddisk wel iets beter tegen mishandeling dan een normale 3,5" HD.
Dat rammelen is normaal bij toshiba in iedergeval.
HD's trekken tientallen G's tegenwoordig, als ze stilstaan. Je moet best hard schudden wil je zoveel G op dat ding uitoefenen dat-ie daardoor stuk gaat :)

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-02 13:52
idd ik heb hier een HD die een val een trap dan wel bekleed met vloerbedekking heeft overleefd

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 08:04:
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een Creative Jukebox Zen USB2.0, nu heb ik hier alleen één klein probleempje mee.

Zodra ik namelijk met mijn Zen schud, dan is het net of er iets los in zit, niet echt dat het rammelt maar je kan het wel horen.

Nu is mijn vraag: zijn er meer mensen met een Zen die hetzelfde hebben, als dat namelijk zo is dan hoef ik me daar teminste geen zorgen meer over te maken.

Alvast bedankt.
Ik hoor ook licht "iets rammelen" wanneer ik mn IHP100 licht schud, schijnt normaal te zijn

• dacurve
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10-2021
Op 2,5" Hitachi HDD's staat zelfs een "waarschuwing" dat ze een rammelend geluid maken als je ze schud.. vrij normaal dus voor harddrives (die ook in je Zen zit).

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Ik heb die van mij een keer loeihard op straat laten vallen uit een tas die open was. Daarna hoorde ik dat geluidje ook en dacht dat het daardoor kwam :o

Hij doet het iig nog prima, maar helaas had ik de beschermcase open staan omdat ik net wat muziek erop had gezet, en is ie dus zonder case op de grond gekletterd. Een redelijke kras erop dus, maar de Zen doet het nog steeds prima :)

Blijkbaar is dat geluidje dus normaal, en kunnen HDD's inderdaad tegen zulke krachten. Of er moet bij mij iets anders dan de HDD los zitten.

Het klinkt trouwens niet alsof er iets los zit, maar iets kan wel bewegen.

[ Voor 23% gewijzigd door Nibbles op 24-08-2003 23:59 ]

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:39
Ik heb laatst een ibm travelstar schijfje in m'n handen gehouden en die dingen maken van origine ook een licht rammelend geluidje :-) Schijnt normaal te zijn, dus maak je maar niet ongerust :*)
Pagina: 1