3Com kaarten storen op elkaar...

Pagina: 1
Acties:

• MadRacer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2019
Ik heb 2 3Com pci-netwerkkaarten in mijn PC:

1) 3Com EtherLink XL TPO 10Mb Ethernet NIC (3C900B-TPO)
2) 3Com Fast EtherLink XL 10/100Mb TX Ethernet NIC (3C905B-TX)

Systeemgegevens: PIII 550MHz, 128MB SDRAM (100MHz), Aopen AX6BC moederbord.

De 1e kaart is mijn standaard Chello kaart. De 2e kaart is mijn kaart die ik gebruik voor een netwerkje die ik met me vader wilde aanleggen (en LAN-partys). Ik heb eerst de gewone Win98 altijd gebruikt, maar nu gebruik ik Win98SE. Zodra die 100Mbit kaart ingeschakeld is, valt min internet steeds weg. Ik heb de kaarten al een aantal keer van slots verwisseld, ook bijvoorbeeld geluidskaart als laatste pas in slot doen en installeren enzo, maar het wilde allemaal niet helpen. Ik heb ook geprobeerd die 100Mbit kaart voor me i-net te gebruiken en die 10Mbit voor het netwerk, maar ik blijf met dezelfde problemen kampen :( Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad, en hoe heeft diegene dat dan opgelost? alvast vriendelijk dank.

Verwijderd

Als je de tweede kaart erbij zet zal je IP verkeer waarschijnlijk daar overheen gaan.
Installeer het IPX/SPX protocol, zet NETBIOS aan in de eigenschappen, verwijder vervolgens de TCP/IP binding van de 'interne' netwerkkaart, verwijder de IPX/SPX binding van de 'internet' netwerkkaart en verwijder de optie 'delen van printers en bestanden' in de bindingen optie van TCP/IP

• MadRacer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2019
Ik heb me 2e kaartje op een vast IP ingesteld nl: 192.168.0.1 (soms 192.168.0.2, ligt er maar aan wie voor servertje speelt) En me Chello IP is nog altijd heel anders, dus denk niet dat dat er iets mee te maken heeft... ;(