Toon posts:

[LaTeX] image onderbreekt tekst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn studie ben ik een verslag aan het schrijven in LaTeX. In het verslag heb ik een aantal stukken source code staan in verbatim. Om het een en ander te verduidelijken heb ik er ook nog wat plaatjes in gepropt.

Nu wil het geval dat 1 van mijn plaatjes in een stuk verbatim tekst wordt geplaats. Mijn code-voorbeeld wordt dus onderbroken door dat ene plaatje. Dit is niet echt de bedoeling.

Weet iemand hoe ik voor een stuk tekst aan kan geven dat het niet onderbroken mag worden door images? Ik kan het zelf nergens vinden (LaTeX handleiding die ik hier heb, GoT en Google geprobeerd).

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Om source code te typesetten, gebruik je best het listings-package. Elk stuk source code wordt dan een floating body en wordt dus niet onderbroken door een image. De verbatim omgeving is volgens mij niet bedoeld voor grote stukken tekst. Als alternatief kan je desnoods kijken naar het verbatim package.

Om een stuk tekst samen te houden, zet je die normaal in een \mbox maar dat is bedoeld voor enkele woorden of een telefoonnummer en niet voor een hele lap tekst.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Verwijderd

Welke latex handleiding heb je?
http://www.cs.uu.nl/~piet/latexhnd.pdf
Deze komt van Utrecht. Ik snap ook niet helemaal wat je precies wilt. Door een plaatje in tekst word het altijd toch verschoven?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 09:33 ]

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 15:23

FCA

Kun je niet iets van een voorbeeld geven?
Ik snap echt niet wat je bedoelt....
Wil je tekst om een plaatje heen laten lopen? Kan met de wrapfigure package, maar is dat wat je bedoelt?

Verandert z'n sig te weinig.