Toon posts:

IE scheurd m'n tabel vertikaal uit elkaar, help!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De code is vrij lang dus heeft het weinig zin het hier te plakken.

Ik zal het probleem zo proberen te omschrijven.

IE 5 en 6 en Mozilla 1.3 rekken tabelcellen op die naast 1 grote (rowspan=11) cel boven elkaar staan, met als gevolg dat het hele menu over de hele site staat i.p.v. bovenaan.

Opera 6 en 7 hebben hier geen last van en laten de boel keurig zien.

Ik heb alles left en top gealined, leege achtergrond in de tabelcel geprobeerd, leeg platje erin enz. enz.

maar het lijkt haast of de enige mogelijkheid bestaat uit een scriptje dat eht formaat van die grote cell leest en dan vervolgens die ene cel opvuld met de het juiste aantal <br> tags. als ik dat namelijk handmatig doe staat het wel goed alleen moet de tabel met php dinamiesch gevuld worden en is dat dus niet echt een optie.

heeft iemand zo'n scriptje voor me of weet iemand een andere truk?

alvast bedankt voor jullie moeite

p.s. de link naar de pagina waar ik het over heb:
http://members.lycos.nl/tvl_dj/got/rubrieken.html

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
In plaats van tabellen kun je ook met divjes werken welke je een hoogte in % of px meegeeft. Lijkt me zeker even een goede optie om even te proberen. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
okee tnx, maareh dan moet ik nu dus nog ff leren diven en de deadline is vandaaag (10-4-2003).

de positie in pixels verschuift toch nog wel eens per browser? netscape en IE voor mac alles -2 pixels enz.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Hangt o.a. af van je doctype, en het zal er nooi in alle browsers exact hetzelfde uitzien.
"diven" 'leren' is niet moeilijk, kwesite van goed CSS toepassen :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• MichelVH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 09:33
Geen idee of het werkt, maar als je nou nog een extra rij met hoogte 100% toevoegt :?

Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides

Verwijderd

Topicstarter
tnx, ik ga er zo mee aan de slag, ff kijken hoever ik hiermee kom.

ik hou me in de tussentijd wel nog aanbevolen voor tips omtrend m'n tabel i.v.m. tijdsdruk.

Verwijderd

Topicstarter
TheDark schreef op 10 April 2003 @ 08:56:
Geen idee of het werkt, maar als je nou nog een extra rij met hoogte 100% toevoegt :?
heb ik geprobeert maar IE overruled volgens bij alle hights en alignments en deze rekt hij dus gewoon net alt de rest op.

• MichelVH
Even snel uitgeprobeerd met Dreamweaver, en als ik alle cellen met inhoud een height=0 geef en de laatste height=100% werkt het volgens mij wel. Hij past de hoogte van de cellen dan aan aan de hoogte van de inhoud

[ Voor 20% gewijzigd door MichelVH op 10-04-2003 09:22 ]

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:26
Let wel, als je wil dat jouw HTML correct gevalideerd wordt door W3C, moet je geen <table height='100%'> gebruiken, in de HTML 4.01 specificatie bestaat het element height niet meer.

In plaats hiervan kan je ook CSS (stylesheets) gebruiken, <table style="height: 100%"> (als ik mij niet vergis)

[ Voor 38% gewijzigd door snoopy op 10-04-2003 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
TheDark schreef op 10 April 2003 @ 09:22:
Even snel uitgeprobeerd met Dreamweaver, en als ik alle cellen met inhoud een height=0 geef en de laatste height=100% werkt het volgens mij wel. Hij past de hoogte van de cellen dan aan aan de hoogte van de inhoud
heb ik geprobeerd alleen krijg ik dan ook nog niet echt het gewenste resultaat, kan je mij jou bevinding doen toekomen in html?

• MichelVH
Stom 8)7 Ik had met height=1 getest en ik ging ervan uit dat het met height=0 dan ook wel zou werken :+

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<table width="100%" height="100%" border="1">
    <tr> 
        <td height="1">Blaat</td>
        <td rowspan="5"><p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer 
            adipiscing elit,</p></td>
    </tr>
    <tr> 
        <td height="1">Blaat</td>
    </tr>
    <tr> 
        <td>&nbsp;</td>
    </tr>
</table>
Hiermee krijg ik 2 cellen met "blaat" die zich aanpassen aan de inhoud en 1 lege cel die die kolom aanvult tot 100%

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx, ik ga er weer ff mee aan de slag
Pagina: 1