Ik heb een datagrid control waar gegevens in staan die door de bezoeker gesorteerd kunnen worden door op de naam van de kolom te klikken.
Als de bezoeker op de kolomnaam klikt wordt de volgende event uitgevoerd:
Het probleem is dat de event wel uitgevoerd wordt maar de gegevens niet gesorteerd worden weergegeven in het datagrid. Als ik echter d.m.v. Response.Write kijk wat de eerste regel is in de dataset dan blijken de gegevens daar wel gesorteerd te zijn.
Ik heb op verschillende plekken gezocht maar ik kan er niet achter komen wat ik fout gedaan heb. Zien jullie misschien mijn fout?
Als de bezoeker op de kolomnaam klikt wordt de volgende event uitgevoerd:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Private Sub Datagrid1_SortCommand(ByVal source As Object, _ ByVal e As System.Web.UI.WebControls.DataGridSortCommandEventArgs) _ Handles Datagrid1.SortCommand Dataset1.Tabel1.DefaultView.Sort = e.SortExpression & " ASC" Dataadapter1.Fill(Dataset1.Tabel1) Datagrid1.DataSource = Dataset1.Tabel1.DefaultView Response.Write(Dataset1.Tabel1.DefaultView.Item(0).Item(1)) Datagrid1.DataBind() End Sub |
Het probleem is dat de event wel uitgevoerd wordt maar de gegevens niet gesorteerd worden weergegeven in het datagrid. Als ik echter d.m.v. Response.Write kijk wat de eerste regel is in de dataset dan blijken de gegevens daar wel gesorteerd te zijn.
Ik heb op verschillende plekken gezocht maar ik kan er niet achter komen wat ik fout gedaan heb. Zien jullie misschien mijn fout?
On a clear day you can C#