[ps2] guilty gear X2

Pagina: 1
Acties:

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:32

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Na het 3d geweld van tekken 4, virtua fighter 4 en mortal kombat 4 errr 5 :? is het nu de beurt aan de good old 2d fighter. Nu eens niet de zoveel capcom vs game maar het voor mij vrijwel onbekende spel:

guilty gear X2

official site: http://www.sammy-zone.com/ggx2/

Ik heb momenteel 2 besprekingen van dit spel gezien, een die zeer positief was:

http://www.gamespy.com/re...iltygearx2ps2/index.shtml

En een waar er een mager 6je uitkwam, deze is van het blad PSW, waarvan ik even geen website kon vinden. Kort samengevat zei dit blad dat 'in this day and age, with soul calibur 2 just around the corner, do u really want to invest your time in this game? Read a 8.0 if your a hardened 2d beat em up fan. But for the avarage ps2 consumer the final score will be more accurate' Het magere 6je dus.

Nu ga ik er vanuit dat als je al tot hier hebt gelezen dat je wel onder de categorie hardened 2d beat em up fan valt >:) Bij mij zelf is het de laatste tijd minder, maar dit is ook omdat ik de capcom vs serie niet meer zo spannend vind en er buiten dit niet veel spannends (ik kan eigenlijk geen enkele andere titel verzinnen) meer uitgekomen is op het 2d beat em up vlak.
Echter na het lezen van het eerste review kreeg ik er zeer veel zin in, en heb zelfs mijn trouwe saturn weer ff onder het stof vandaan gehaald om weer even mijn beat em up skillz op te frissen. En heb daar ook weer veel lol aan beleefd. Alleen het andere reviewtje brengt me toch weer aan het twijfelen.........

Anyways ik ben dus zeer benieuwd naar de mening van de GoT beat em uppers....mocht je dit spel hebben dan hoor ik graag of het 50 pleuro waard is, hoe het speelt tenopzichte van capcom games etc etc. Alle info is welkom.

10 second ninja DONE

Verwijderd

Ik heb enkel Guilty Gear X (1 dus), tevens voor de ps2, en ik moet zeggen: prachtspel! _/-\o_

de animaties zijn geweldig evenals de art en de sound. Als je ook maar een beetje fan bent van japanse beat-m-ups ala king of fighters en samourai showdown dan zul je de guilty gears zeker weten te apprecieren.

De gameplay is ook heerlijk soepel met geweldige combos, die dan ook heel wat moeite kosten.
Zit enkel nog een beetje te twijfelen of ik deeltje 2 ga halen gezien de niet al te grote vernieuwingen en de toch wel aanzienlijke prijs...

Maar mocht je GGX1 nog niet hebben; niet nadenken maar naar de shop hollen!
:9

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 00:36 ]

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Na het filmpje van de site ben ik toch maar overstag gegaan. Heb pas even kunnen spelen maar mijn eerste indrukken zet ik hier nog maar ff neer:

positief:
- intro = magistraal, een manga/anime stijl werkt gewoon perfect voor een game als deze.
- art in het algemeen: Eindelijk is niet van die standaard characters. Mooie achtergronden, the works.

negatief:
- langzaam......maar dat komt ook gedeeltelijk door mijn tv, deze kan namelijk geen ntsc signaal aan, maar mijn andere consoles met een 60hz optie sturen gewoon een pal signaal versneld door en hebben daar geen last van....weird
- gfx......ff een qouteje lenen: X2 is easily the most beautiful 2D game yet crafted, and should prove to anyone with a working cerebrum that 2D is not inferior to 3D -- it's merely different.
De gfx zijn mooi, maar zeker niet belachelijk beter dan wat ik van capcom gewend ben. Misschien komt het omdat ik nu vergelijk met de staturn die natuurlijk de ultieme 2d machine is, maar nee.......ik had er meer van verwacht.

Maar overal ben ik toch wel blij met deze aankoop. Zeker iets wat me kan entertainen totdat soul calibur 2 eindelijk uitkomt hier.

10 second ninja DONE

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Dit lijkt me ook een zeer gaaf spel. Als ik zou moeten kiezen tussen de beat-em-ups op de ps2 dan werd dit mijn keuze.

Verwijderd

was Guilty Gear X(1) nou ook op de PC verkrijgbaar?

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Topicstarter
Ja. Ik heb hem zelf nooit in de winkel zien liggen. Maar hij schijnt er wel voor de pc te zijn. (doe maar een search op guilty gear hier op got)

10 second ninja DONE

Pagina: 1