RaZ schreef op 10 April 2003 @ 00:10:
Je moet op de server ook de win2k users toevoegen.
Zit je in de zelfde IP-range (neem aan dat je tcp/ip draait)
Misschien handig om iets meer specs met betrekking tot je server en netwerk te geven.
Draai je Active Directory?
Ik ben zelf ook aardig niet met win2k server, maar dit was echt een eitje wat mij betreft.
Hou er wel rekening mee dat de user-accounts vervangen zullen worden door nieuwe, lege accounts. Dit omdat ze in een ander/nieuw domein komen te hangen (had ik dus ook)

Win2K users

Onzin natuurlijk.. users zijn users.
Ik ga er even vanuit dat je PC's gewoon op IP basis wel kunnen pingen naar de server. Dus de communicatie tussen de PC's en de server is in orde.
Dan komt erbij dat die w2k werkstations DNS gebruiken om aan te melden op het domein. Dus DNS moet goed geconfigureerd staan.
Als je met een w2k werkstation aan wilt melden op een domain, zal dat werkstation ook lid moeten zijn van het domein. Dit kanje doen door de PC in het domein te zetten (rechtermuisknop my computer, properties, network identification)
Als je geen admin bent zal je de vraag krijgen om hier een naam van de admin in te vullen, en zijn password en als alles goed gaat, krijg je dan een melding ala "Welcome to the domain 'domain' OID"