[kazaa] ADSL 768 nuttig?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-05 02:08

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Topicstarter
Ben nu al een tijdje een bezitter van ADSL light van tiscali. (256--64)
Als ik programma's van bedrijven kopieer heb ik zo'n 30 kb/s...
Kazaa heeft vaak wat mindere snelheden... varierend van 0,73 tot 4,3 op dit moment.

Lopen die snelheden op als ik medium (768--256) neem?

of blijven ze ongeveer gelijk... het is namenlijk gewoon p2p...
ehw wat ik eigenlijk bedoel:
is het de moeite waard om 768 te nemen qua snelheden aan de andere kant (is het een hele verbetering??)

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:44
Ik heb met kazaa ongeveer 80kb met ADSL comfort van planet.

Dus het lijkt me wel nuttig.

zowieso ik zou upgraden want planet gaat binnenkort het datalimiet op de lite-abo's invoeren van 1GB en voor iedere 100 mb moet geloof ik 0,50 euro betaald worden.

[ Voor 64% gewijzigd door michelc85 op 10-04-2003 00:00 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De andere kant v/d verbinding is de bottleneck, had je zelf ook wel achter kunnen komen.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 22:56
nee, lijkt me niet zo moeilijk,

het licht namelijk niet aan je eigen verbinding maar meer aan de verbinding van de persoon waar je het weg haalt,

het word pas nuttig als je kazaa Download speed aan het limit van je verbinding zit, tis niet zo dat als je 3x zo veel bandwith hebt er ineens 3x zo snel word gedownload.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat zal niet sneller worden, aangezien dit niet aan jouw snelheid ligt (75kb/sec).
In dit geval is het de bron waar het vandaan komt. En hoe druk die is, en waar het vandaan komt.
ADSL is niet full duplex, als jij upload zakt je download snelheid enorm in. Je kan altijd in kazaa zelf sharen disablen, maarja, als iedereen dat doet, is het systeem weg.
Maarja, je moet ook niet copyrighted spul downloaden he >:)

Ey!! Macarena \o/

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

SA --> IT,

ook al betwijfel ik dat dit topic opgen gaat blijven. Het is nl vrij logisch dat de andere kant de beperkende factor is, zoals jadjong al terecht opmerkt ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• michelc85
jadjong schreef op 10 April 2003 @ 00:00:
De andere kant v/d verbinding is de bottleneck, had je zelf ook wel achter kunnen komen.
Ja dat is bij jouw probleem het belangrijkste,als je maar van 1 computer download is de snelheid niet zo super,zodra er meer bij komen gaat de snelheid omhoog.

• jadjong
  • Niet online
michelc85 schreef op 10 April 2003 @ 00:02:
[...]

Ja dat is bij jouw probleem het belangrijkste,als je maar van 1 computer download is de snelheid niet zo super,zodra er meer bij komen gaat de snelheid omhoog.
Ja, maar je krijg echt niet meerdere connecties tegelijk als je een hoger abonnement neemt.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Mja met speciale tweak progsels is het niet moeilijk om het maximale uit de kan te halen :) (zit nu constant op de 80 kb/s met mxstream basic :))

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• michelc85
jadjong schreef op 10 April 2003 @ 00:03:
[...]

Ja, maar je krijg echt niet meerdere connecties tegelijk als je een hoger abonnement neemt.
Nee,dat begrijp ik , ik bedoel dat hij moet proberen vanaf meer computers te downloaden,door op find more sources te klikken

• jadjong
  • Niet online
michelc85 schreef op 10 April 2003 @ 00:04:
[...]

Nee,dat begrijp ik , ik bedoel dat hij moet proberen vanaf meer computers te downloaden,door op find more sources te klikken
Ja, dôh :P

Maar de topicstarter denkt dat de andere kant sneller kan uploaden als hij een snellere verbinding heeft. :)

Verwijderd

eMAeRCe schreef op 10 April 2003 @ 00:04:
Mja met speciale tweak progsels is het niet moeilijk om het maximale uit de kan te halen :) (zit nu constant op de 80 kb/s met mxstream basic :))
Dat wil ik je wel eens zien proberen als je een film wegtrekt bij een 33k6 Kazaa-gebruiker!! :P

• michelc85
jadjong schreef op 10 April 2003 @ 00:09:
[...]

Maar de topicstarter denkt dat de andere kant sneller kan uploaden als hij een snellere verbinding heeft. :)
nee,tuurlijk niet,maar dat snapt ie nu denk zelf ook wel dus volgens mij kan dit topic wel dicht

Verwijderd

De bottleneck die ook aanwezig is, is de upload die je hebt ingesteld in KaZaA

Op het moment dat anderen maximale upload bij jou hebben, dan zal je zien dat je download minder wordt (ook met een 80 KB comfort abo of een 800 KB MAXX abo)

Dus kijk even als je een DL van 1,5 KB hebt of je upload niet maximaal benut wordt.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:46

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 00:13:
[...]

Dat wil ik je wel eens zien proberen als je een film wegtrekt bij een 33k6 Kazaa-gebruiker!! :P
Ik heb 1000 PL, dus ik download vaak bijna direct 2 of meer bronnen (en dan duurd het niet lang voordat er meer komen).

Tip is dus, meer sharen :) (en/of upload beter instellen, zie reactie boven mij)

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 10-04-2003 00:16 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

jadjong schreef op 10 April 2003 @ 00:09:
[...]

Dat denk ik dus ook :) Niet omdat zijn (afhankelijke) download dan breder wordt, maar omdat zijn ack-jes meer ruimte krijgen bij een bredere upload

Verwijderd

Mag deze topic trouwens naar Software Algemeen?

Verwijderd

eMAeRCe schreef op 10 April 2003 @ 00:04:
Vaag, ik heb gewoon een goede provider genomen en haal met het basic abbo ook 80k/s ZONDER allerlei tweak geneuzel...... >:)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Mja, dat de andere kant met KaZaA vrijwel altijd de bottleneck is, is al vrij vaak in I&T opgemerkt ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.