Ben een totale newbie in linux en heb de sprong gewaagt, en het draait nog ook. Internetdeling werkt al en KDE ook.
Maar nu zou ik graag via mijn windows XP client toegang hebben tot mijn linux bak.
Ik even de FAQ er op nagelezen en ontdekt dat dit kan via SAMBA.
Nu ging ik even kijken in etc/samba/ maar die smb.conf file is me zo ingewikkeld dat ik er niet aan uit geraak.
Willen jullie mij helpen ? PLS ?
Ik zou volgende willen.
Mijn werkgroep = KAMER
linux server IP = 192.168.1.1
lokaal netwerk =192.168.*.*
Ik heb op men linux bak 2 users nl root en stan.
Nu zou ik graag met gelijke welke client vanop m'n lokaal netwerk volledige R/W toegang hebben tot de hele harde schijf liefst zonder ingewikkelde paswoord en dergerlijke.
Gewoon ik zie de linux bak staan bij netwerkomgeving en als ik erop klik dan zie ik alle mappen en heb ik volledige toegang.
Is dit mogelijk ?
Kunnen jullie me helpen ?
PS: ik heb al volgend gedaan smbpasswd -a stan. Wat wil zeggen volgens mij een samba user stan aangemaakt met nodig paswoord.
PS2: http://users.pandora.be/gobien/samba.zip Hier vindt je de files in de dir etc/samba die ik kon kopieren. je zal zien dat ik al aan de smb.conf heb zitten sleutelen. (waarschijnlijk eerder vern*uken
)
Dank voor de hulp !!!
Maar nu zou ik graag via mijn windows XP client toegang hebben tot mijn linux bak.
Ik even de FAQ er op nagelezen en ontdekt dat dit kan via SAMBA.
Nu ging ik even kijken in etc/samba/ maar die smb.conf file is me zo ingewikkeld dat ik er niet aan uit geraak.
Willen jullie mij helpen ? PLS ?
Ik zou volgende willen.
Mijn werkgroep = KAMER
linux server IP = 192.168.1.1
lokaal netwerk =192.168.*.*
Ik heb op men linux bak 2 users nl root en stan.
Nu zou ik graag met gelijke welke client vanop m'n lokaal netwerk volledige R/W toegang hebben tot de hele harde schijf liefst zonder ingewikkelde paswoord en dergerlijke.
Gewoon ik zie de linux bak staan bij netwerkomgeving en als ik erop klik dan zie ik alle mappen en heb ik volledige toegang.
Is dit mogelijk ?
Kunnen jullie me helpen ?
PS: ik heb al volgend gedaan smbpasswd -a stan. Wat wil zeggen volgens mij een samba user stan aangemaakt met nodig paswoord.
PS2: http://users.pandora.be/gobien/samba.zip Hier vindt je de files in de dir etc/samba die ik kon kopieren. je zal zien dat ik al aan de smb.conf heb zitten sleutelen. (waarschijnlijk eerder vern*uken
Dank voor de hulp !!!
[ Voor 2% gewijzigd door GoBieN-Be op 09-04-2003 23:26 . Reden: typo's ]