Toon posts:

[win2k]user probleem ? *

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik zit met het volgende probleem. Ik heb bij mijn schoonfamilie thuis een nieuwe computer geinstalleerd voor mijn vriendin. Maar toen ik met de nieuwe pc op het netwerk probeerde te komen (de computer van haar vader) vroeg ie om een user name en paswoord. Het bleek dat haar vader het goede username en passwoord niet meer wist. Daarom heb ik op haar vader's pc een nieuwe user account aangemaakt voor mijn vriendin (met haar naam en haar paswoord) en via dot account kon ik via haar pc inloggen op haar vader's pc. Toen kwamen de problemen, toen haar vader de pc rebootte vroeg die pc ineens om een paswoord en een user name, wat hij voorheen niet deed. Aangezien hij het administratorpaswoord niet meer wist, kan hij alleen nog maar inloggen op de door mij aangemaakte account van mijn vriendin met haar username en paswoord, maar hij kan dus niet meer als administrator inloggen. Dankzij mijn instelling veranderen kan hij dus niet meer als administrator op zijn pc |:( Nu is mijn vraag:
Hoe los ik dit op? Kan ik het paswoord achterhalen als ik ingelogd ben op haar account? Kan ik het paswoord veranderen? Kan ik via haar account instellen dat hij niet meer om een paswoord vraagt? Kan ik van haar account een administrator account maken? Iemand PLZ een antwoord hierop? Ik wil liever niet windows opnieuw installeren. De pc van haar vader heeft als OS windows 2000.

PLZ help :'(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmz, er zijn wel manieren om het password te kraken, maar zo 1 2 3 aanpassen wordt lastiger. Maar je hebt niks veranderd? dan kan het wachtwoord niet zomaar aangepast zijn. Heeft niemand anderes er aangezeten dan.

Voortaan trouwens je topictitel iets duidelijker maken. Probleempje is een wat globale omschrijving.

Topictitel -> Adminstrator pw kwijt win2000 ofzo

Is het toevallig niet gewoon een leeg pw ?
je weet maar nooit

Het is trouwens sowieso niet handig om opties of vinkjes te veranderen bij je admin login. Maak dan een nieuwe gebruiker die beheerder is ofzo

[ Voor 51% gewijzigd door Viper® op 09-04-2003 23:03 . Reden: optie toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Viper_74 schreef op 09 April 2003 @ 22:59:
Hmmz, er zijn wel manieren om het password te kraken, maar zo 1 2 3 aanpassen wordt lastiger. Maar je hebt niks veranderd? dan kan het wachtwoord niet zomaar aangepast zijn. Heeft niemand anderes er aangezeten dan.
Niemand anders heeft er zeker weten achter gezeten, en ik hoop wel een hoop dingen aan gevinkt bij user accounts ed. Kan best zijn dat hij daarom ineens om een paswoord vraagt. Maar als ik het paswoord kan achterhalen is het ook goed, weet iemand hoe dit moet?

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik kan een image van een diskette maken waarmee je het wachtwoord kan aanpassen... 1 momentje.. ik moet dat programmatje zoeken om een image van een diskette te maken :S

I intend to live forever - so far, so good.

Verwijderd

Als dat aangemaakte account admin rechten heeft dan is het redelijk simpel: log in als aangemaakt account (dat van je vriendin dus) en ga naar computer management en verander het password van het administrator account. (ik neem nu even aan dat je het over w2k of xp hebt.)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 23:05:
Als dat aangemaakte account admin rechten heeft dan is het redelijk simpel: log in als aangemaakt account (dat van je vriendin dus) en ga naar computer management en verander het password van het administrator account. (ik neem nu even aan dat je het over w2k of xp hebt.)
Kan je als gewone user het administrator paswoord veranderen? lijkt me sterk...

• blackd
  • Niet online
Ik heb ook een probleempje, je topictitel is te onduidelijk. Zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 08-04 en Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #titelwat we van een topictitel verwachten, en geef deze even door via topicreport of Schop een Modje

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Buzzin Hornet schreef op 09 april 2003 @ 23:05:
ik kan een image van een diskette maken waarmee je het wachtwoord kan aanpassen... 1 momentje.. ik moet dat programmatje zoeken om een image van een diskette te maken :S
Dat zou tof zijn, als je dan ook nog ff uitlegt hoe het werkt _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 09 April 2003 @ 23:06:
Ik heb ook een probleempje, je topictitel is te onduidelijk. Zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 08-04 en Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #titelwat we van een topictitel verwachten, en geef deze even door via topicreport of Schop een Modje
ok, sorry, kan een mod de naam dan misschien veranderen naar [win2k]user probleem ? (ik neem aan dat ik dat gewoon in dit topic kan vragen :?)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 23:09 ]

• Viper®
  • Niet online
blackd schreef op 09 april 2003 @ 23:06:
Ik heb ook een probleempje, je topictitel is te onduidelijk.
Ik heb ook een probleempje, dat zei ik uren geleden al :P lezen is en blijft een vak.

Maar ff on-topic. De poster hiervoor had wel gelijk, als je een gebruiker toegevoegd hebt, een beheerder zou je je admin wachtwoord moeten kunnen wijzigen.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 23:08:
ok, sorry, kan een mod de naam dan misschien veranderen naar [win2k]user probleem ?
Dat doen we dus via topicreport of Schop een Modje.
Maargoed, ik pas m wel aan.
Vind de suggestie die hier staat: [rml]Viper_74 in "[ win2k]user probleem ? *"[/rml] beter overigens :P

[ Voor 18% gewijzigd door blackd op 09-04-2003 23:10 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 23:08:
ok, sorry, kan een mod de naam dan misschien veranderen naar [win2k]user probleem ? (ik neem aan dat ik dat gewoon in dit topic kan vragen :?)
Lees nou eerst eens goed wat er in die reply van blackd staat :/

Edit: veeeeel te laat

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 23:10 ]

• Buzzin Hornet
  • Niet online
Ok,

ik gebruik deze:
http://download.com.com/3001-2242-10150019.html = WinImage

Daarna hetvolgende downloaden en op een diskette zetten:
http://www.metalrage.com/upload/linux.IMZ
(hij is nog aan het uploaden en ik haal hem er morgen af dus opschieten!)

hiervanaf booten en dan een paar keer op enter rammen, daarna kan je gebruiker kiezen en wachtwoord aanpassen... werkt onde nt4 xp en 2000

Verwijderd

Topicstarter
Buzzin Hornet schreef op 09 April 2003 @ 23:10:
Ok,

ik gebruik deze:
http://download.com.com/3001-2242-10150019.html = WinImage

Daarna hetvolgende downloaden en op een diskette zetten:
http://www.metalrage.com/upload/linux.IMZ
(hij is nog aan het uploaden en ik haal hem er morgen af dus opschieten!)

hiervanaf booten en dan een paar keer op enter rammen, daarna kan je gebruiker kiezen en wachtwoord aanpassen... werkt onde nt4 xp en 2000
Ok, hartstikke bedankt, maar volgens 2 users hierboven is dit niet nodig :?

Verwijderd

Topicstarter
Viper_74 schreef op 09 april 2003 @ 22:59:
Het is trouwens sowieso niet handig om opties of vinkjes te veranderen bij je admin login. Maak dan een nieuwe gebruiker die beheerder is ofzo
Ik ben niet zo handig :'( Kan ik vanaf mijn gewone user account (dus geen admin) een beheerder account aanmaken?

• Buzzin Hornet
  • Niet online
als je die extra account ook beheerder hebt gemaakt ja :) Ik weet niet of je dat gedaan hebt?

edit: nee dus.. diskette :)

[ Voor 15% gewijzigd door Buzzin Hornet op 09-04-2003 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Buzzin Hornet schreef op 09 April 2003 @ 23:14:
als je die extra account ook beheerder hebt gemaakt ja :) Ik weet niet of je dat gedaan hebt?
Nee, dat zei ik toch? Die is gewoon standard user geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hornet, wat moet ik dan met dat winimage doen?

• Buzzin Hornet
  • Niet online
je moet dat eerste bestandje downloaden en die installeren, daarna dat IMZ bestand inlezen met winimage en dan kan je hem wegschrijven op diskette. Als dat klaar is moet je booten met die diskette

Verwijderd

Topicstarter
Buzzin Hornet schreef op 09 April 2003 @ 23:22:
je moet dat eerste bestandje downloaden en die installeren, daarna dat IMZ bestand inlezen met winimage en dan kan je hem wegschrijven op diskette. Als dat klaar is moet je booten met die diskette
Aha, ok, dus ik kan nu op mijn eigen pc een bootfloppy aanmaken?

• Buzzin Hornet
  • Niet online
idd.. en met die diskette de andere pc booten

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, ik starte winimg op, daarna selecteerde ik dar IMZ bestandje van jou, en toen kreeg ik een error : error reading file C:\Documents and settings\mike\desktop\linux.imz

• Buzzin Hornet
  • Niet online
is er iets fout.. ik upload hem ff opnieuw...

edit: Hij uploade hem al niet goed.. hij is nu bezig met 8kb.. isdn he :S
hij is 1,37mb groot dus ff geduld :D

[ Voor 57% gewijzigd door Buzzin Hornet op 09-04-2003 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Buzzin Hornet schreef op 09 April 2003 @ 23:27:
is er iets fout.. ik upload hem ff opnieuw...

edit: Hij uploade hem al niet goed.. hij is nu bezig met 8kb.. isdn he :S
hij is 1,37mb groot dus ff geduld :D
Ok, thx :)

• Buzzin Hornet
  • Niet online
ok, hij staat er weer... http://www.metalrage.com/upload/linux.IMZ
Succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thx, moet ik na het openen van dat bestandje met winimg gewoon meteen opslaan op A:?

• Buzzin Hornet
  • Niet online
ja, als het goed is wel.. volgens mij kan je ook gewoon create doen ofzo, ja er zit een knopje write disk!

Verwijderd

Topicstarter
Buzzin Hornet schreef op 09 April 2003 @ 23:40:
ja, als het goed is wel.. volgens mij kan je ook gewoon create doen ofzo, ja er zit een knopje write disk!
Ok, de bestandjes staan op floppy. wel rare bestandjes btw, een outlook item, een gzip file...werkt dat wel met het booten? zal wel denk ik :?

• Buzzin Hornet
  • Niet online
ja, is linux boot disk... geen normale windows :D
Microsoft zou het niet snel iets gaan uitbrengen of maken om hun eigen beveiliging te doorbreken...

En nee mensen, dit werkt niet op school.. staat booten van diskette meestal uit :D

Verwijderd

Topicstarter
Buzzin Hornet schreef op 09 April 2003 @ 23:49:
ja, is linux boot disk... geen normale windows :D
Microsoft zou het niet snel iets gaan uitbrengen of maken om hun eigen beveiliging te doorbreken...

En nee mensen, dit werkt niet op school.. staat booten van diskette meestal uit :D
Maar een linux boot disk werkt op een windows2000 pc...vreemd

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 18:26
Yup, ik ken de diskette wel, dat werkt best goed.. Misschien eerst testen en dan vragen.

Verwijderd

Topicstarter
sorted.bits schreef op 10 April 2003 @ 11:15:
Misschien eerst testen en dan vragen.
Sorry hoor :'(

• Buzzin Hornet
  • Niet online
haha, boeie... heeft het gewerkt?!

Verwijderd

Topicstarter
Buzzin Hornet schreef op 10 April 2003 @ 18:26:
haha, boeie... heeft het gewerkt?!
Thx voor je hulp, maar ik kwam daar dus, bleek dat hij het zelf al "opgelost" had, het paswoord moest gewoon leeg gelaten worden |:( |:( |:(
Pagina: 1