2 Netwerkkaarten, 1 IP-adres

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 15:14

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik ga dit weekend naar een LAN-party en heb voor de gelegenheid een ftp-servertje tot mijn beschikking. Uiteraard moet alles ingesteld staan VOOR ik toekom...

in de pc zitten 2 100 Mbit netwerkkaarten. Ik heb echter maar 1 ip-adres toegewezen gekregen. Kan ik op 1 of andere manier deze 2 netwerk-kaarten "bundelen" en er 1 ip-adres aan toewijzen? Of zal dit niet werken als ik deze op de router ter plaatse aansluit?...

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23

SkyStreaker

Move on up!

Nee, dit gaat niet lukken.

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

bonfie

2 adressen op 1 netwerk en dan gewoon hopen dat de mensen precies de helf de ene ip pakken en de andere helf ook.

Ik weet niet of dit in praktijk kan, maar dat moet je maar ff proberen.

Verwijderd

ik denk dat wanneer je maar 1 ip adres krijgt dat je dan ook maar de beschikken hebt over 1 utp kabel

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een beetje onduidelijk, wat heb je?

1) je hebt 1 pc met 2 netwerkkaarten, die ook als server moet dienen

2) je hebt twee pc's met elk 1 netwerkkaart

3) je hebt 1 server met 2 netwerkkaarten en 1 pc met 1 netwerkkaart

in geval 1 kun je gewoon een netwerkkaart uit je pc slopen, en je pc als server en als gamemachine gebruiken. Je hoeft geen 2 IP-adresen te hebben of wat dan ook

in geval 2 zit je met een probleemje. Er valt voor je vrij weinig te doen, of je moet een router meehebben..

in geval 3 kun je de server op je gegeven IP-adres zetten, en vervolgens de server ook als router instellen en je pc via de tweede netwerkkaart doorlussen.

Je kan natuurlijk ook even de LAN-leiding mailen en zeggen dat je je eigen servertje mee hebt. Meestal valt er wel iets te regelen mbt IP-adressen.

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
je kan toch gewoon 1 van die netwerkkaarten niet gebruiken.

je hoeft ze niet allebei te gebruiken toch?

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je switch waar je op hangt het ondersteund, kan je trunken (mits je dezelfde netwerk-kaarten heb)
Heb zelf ook een pc met 2 3com 905 kaartjes getrunked, en de switch slikt het.. loopt prima :)
OS is trouwens linux, heb ik laten doen, zelf geen kaas van gegeten :)
Dit geintje moet je wel met software doen.. 3com kan het, ik heb het :)

[ Voor 12% gewijzigd door RaZ op 09-04-2003 22:25 ]

Ey!! Macarena \o/

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Klopt. Je kunt die 2 kaarten als het ware koppelen, maar voor zover ik weet kan het (iig onder windows) alleen met de betere merken (intel/3com). Ik geloof dat ze dit 'trunking' noemen, dus zoek daar eens naar op GoT/Google.

Succes

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

Dit is al zo vaak langs gekomen.

Met NIC express is het simpel voor elkaar te krijgen.

http://www.falconstor.com/ipmetrics.asp

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Je kan de twee netwerk kaarten zogenaamd 'teamen', maar dat kan niet zomaar met elke kaart en je hebt er speciale software voor nodig.

Als je bijvoorbeeld wil teamen met netwerkkaarten van Intel, dient 1 kaart een echte Intel Server NIC te zijn en de andere dient te beschikken over een Intel compatible chipset. Als je dan de software van Intel installeert (gratis te downen) kan je allelei leuken dingen doen met die twee netwerkkaarten, waaronder ook 'networkteaming'.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23

SkyStreaker

Move on up!

en ik heb latijd maar te horen gekregen en mac-adres dit en conflict dat... jeempie... :/

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

tranztaz schreef op 09 April 2003 @ 22:44:
en ik heb latijd maar te horen gekregen en mac-adres dit en conflict dat... jeempie... :/
Kijk hier maar eens: http://support.intel.com/...k/adapter/ans/teaming.htm

Kan je diegene die jouw dit heeft wijs gemaakt omverlullen :+

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:07
Gewoon bridge aanzetten (rechtermuisknop op je netwerkkaar in win20003) en dan verdeeld windows zelf de hoeveelheid data over je 2 netwerkkaarten voor ip adress.

[ Voor 21% gewijzigd door jeroendevries op 09-04-2003 23:04 ]

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Pagina: 1