Toon posts:

serieus windows harddisk probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 harddisks, 1x 15 gb maxtor waar windows op draait
- 1x wd 40 gig en 1x wd 80 gig.

Nu startte mijn pc niet meer op, bleef hangen bij opstarten, is nu verholpen was gaar geheugen, maar toen ik d8 dat het aan mijn c: (maxtor) lag heb ik die met de windows millenium cd geprobeert te formatteren, dat was gelukt, wat ik niet gelezen had was dat windows al mijn schijven wilde formatteren, toen c geformatteerd was ging ie verder met schijf d (80 gig wd) ik heb nog bij 0 % de stekker uit de pc getrokken omdat hier al mijn mp3z en films op staan, die kan ik nie missen omdat ik deze nog niet ge-backupt had.

het probleem is nu dat windows zegt: Het volume bevat geen herkenbaar bestandssysteem bla bla bla

Is er een proggie dat ik al mijn kostbare data kan redden.
bij voorbaat bedankt

Verwijderd

Topicstarter
owja mijn besturingssysteem is windows xp
edit:
kut ik was de editknop vergeten

Verwijderd

Hm, ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Zo te zien is de FAT tabel om zeep geholpen en dan is het vrij hopeloos.

Verwijderd

Topicstarter
bestaan er dan geen proggies om te recoveren ??? zo ja, welke dan

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
klets geen onzin rubenski

er zijn genoeg programma's die een fattabel etc kunnen herbouwen

probeer anders eens norton unformat

[ Voor 51% gewijzigd door NightOwlNL op 09-04-2003 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
norton unformat, zit dat programma toevallig in het norton utilities pakket ???

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
ja :) op de cd die bootable is

Verwijderd

Mag ik je 1 belangrijke tip geven: maak eerst een volledige backup van je 80 gb harddisk (naar een andere 80 gb of grotere harddisk)
Dus sector voor sector, een 1 op 1 kopie, voordat je wat dan ook gaat proberen!
Iedere poging tot herstel kan herstel namelijk definitief onmogelijk maken!

Dus wat je bijvoorbeeld kan doen is:
1. maak je originele disk van 80 gb primary master (=hda)
2. prik er een tweede schijf in van 80 gb of meer, en maak deze primary slave (=hdb)
3. boot van een bootable linux-cd
4. tik in "dd if=/dev/hda of=/dev/hdb" en wacht (duurt heel lang) tot de prompt weer verschijnt, en klaar is je backup.
5. leg het origineel weg, en ga lekker puzzelen met de backup, als je iets vernaggeld hebt begin je gewoon weer bij 1.

Maar je kunt er vanuit gaan dat alles echt reddeloos verloren is, want rubenski heeft wel gelijk. Als de FAT weg is heb je een groot probleem. De bestanden op je harddisk staan meestal in kleine stukjes verspreid over je hele harddisk, en in de FAT staat welk stukje waar zit, en waar het volgende stukje zit etc. En als je die info niet meer hebt, dan kan geen enkel programma er nog iets zinnigs van maken...
Inderdaad hopeloos. Zelfs al is je harddisk niet gefragmenteerd, dan nog is het bij mp3tjes niet te doen...
Formatteren die schijf en opnieuw je mp3/filmpjes verzameling aanleggen gaat in ieder geval sneller, en is minder werk!!!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 23:37 . Reden: typo ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Daar gaat je hele pr0n en mp3 collectie >:) ghe ghe

Nee heb het ook gehad, met 2 maxtor schijven. Allebij om zeep geholpen. Data weg. Achteraf gezien liever mp3 en divx dan school bestanden of emailtjes enzo.
Maak in het vervolg ff een backup van heel belangrijke spullen op die 15 gb of die 40 gb. Simpel advies maar het werkt wel, suc6

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:03
Nog een goed programma is Easyrecovery van Ontrack.
Dit programma kan als het moet zelfs de hardeschijf gewoon sector voor sector uitlezen om verloren data terug te halen en er zit net zoals bij de norton variant gewoon een recover from format optie in.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

getdataback is er voor zowel fat32 als ntfs, een van de beste recovery programma's die er zijn (moet em wel registreren anders kan je je recoverde files niet saven ;) )

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

R-Studio, GetDataBack, Easy Recovery, Lost & Found...
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers: Hoe krijg ik verloren gaande data terug?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, het is inderdaad gewoon in de FAQ terug te vinden :)
In het vervolg dus éérst beetje searchen en faqqen eer je een topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.