Toon posts:

Wel of geen DVI kabel in doos?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wordt morgen de trotse eigenaar van een 19" Samsung 191T Black Flatpanel.
(wordt bezorgd via TPG)
Ik wil hem gaan aansluiten met een DVI connector op mijn Radeon 9000 All in Wonder.

Ik kan echter nergens achterhalen of er nu wel of geen DVI-kabel in de doos zal zitten.

Aangezien ik natuurlijk gelijk op DVI wil testen kan ik eventueel morgen al vast een kabel kopen in de winkel.

Iemand die weet of deze kabel wordt meegeleverd?

Verwijderd

Ik zou de (web)winkel waar je hem gekocht hebt even bellen...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

het klinkt erg apart maar het schijnt dus bij de een er wel in te zitten in de doos, en bij de ander weer niet. het is echt afwachten. over het algemeen zit er wel een DVI kabel bij en anders zowiezo een D-sub kabel.

39

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
Volgens mij zitten er bij alle duurdere flatpanels wel een DVI kabel, naast de d-sub.

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

samsung website

helemaal onderaan "Accessoires: VGA - & DVI kabel"

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Staat toch gewoon op de doos wat er allemaal bij MOET zitten?
Teminste, op elke doos waar ik op kijk (al dan manual) staat altijd een: This packages includes.
Net als bij een printer, vaak ook geen kabel erbij, raar maar waar. zou dus toch ff op de doos anders in het manual kijkuh.

Ey!! Macarena \o/

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Pubbert

random gestoord

Ik hoop ut voor je, wat ze zijn loei duur :(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Timbos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Timbos

hoi and dag!

Tekkie26 hoeft geen zorgen te maken, die kabel zit erbij. Waarschijnlijk zit hij nu de tft uit te pakken en zit die kabel lekker in te pluggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Damn, Helaas geen kabel............

Volgens die link rechstreeks naar de Samsung -site zou je zeggen dat hij er bij moet zitten.

Maar hij zat dus niet in de doos.

Gelukkig geen dooie pixels, da's i.e.g. perfect.
Maar wat kost zo'n kabel dan eigenlijk ongeveer?

Je zou toch zeggen als je zo'n duur scherm aanschaft dat die erbij hoort!!!!

Ik had wel de indruk dat de doos open was geweest.
Misschien alleen om te testen of er defecte pixels waren, maar zo'n (dure?) kabel is dan misschien snel achterover gedrukt.

Zijn er mensen die een zelfde scherm hebben gekocht waar wel een dvi-kabel bij zat?

Verwijderd

Inderdaad .. bij de Samsung 191T zit geen DVI kabel, daarom is ie net iets goedkoper. Ik heb daarom een Hitachi gekocht, die leveren wel een DVI kabel mee.

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 19:59
Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 22:09:
Damn, Helaas geen kabel............
Zijn er mensen die een zelfde scherm hebben gekocht waar wel een dvi-kabel bij zat?
Heb net dezelfde monitor gekocht. De verkoper vertelde mij dat er een DVI kabel bij zat. Ik bestel scherm, volgende dag afhalen (snel he ;) ) in volle overtuiging zijnde van een DVI kabel aan te treffen. Bleek dus niet zo te zijn.

Na her en der zoeken op Internet, (samsung.com etc etc.) en allerlei tegenstrijdige informatie te vinden, maar een mailtje gestuurd naar samsung helpdesk. Met de vraag waarom er geen DVI bij zat.

uit mail van samsung helpdesk:
Een monitor heeft altijd standaard een VGA kabel of een DVI kabel
bijgeleverd. Dit is een keuze die u als klant maakt.
De keuze maak je dus bij het bestellen, maar de meeste verkopers weten dat zelf niet, lijkt me.

DVI kabel kostte hier 19€.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Topicstarter
Bummer..........

Maar het is het wel waard om nog aan te schaffen?
Zonde om zo'n scherm niet op de optimale manier aan te sturen toch?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Eehm, je heb nu de kabel uti je monitor aangesloten op de normale monitor aansluiting,

en nu wil je dezelfde kabel met een dvi-vga converter aansluiten op je dvi poort...

dus nu heb je

normaal - normaal

je wilt

dvi - blokje - normaal

dan schiet je er nog steeds niks mee op... want je heb toch geen monitor die een echte dvi aansluiting heeft.

Mijn tft heeft en normale aansluiting, en ik heb ook een dvi op me kaart, als ik dat blokje erop prop, maak ik van mijjjn dvi op me videokaart een normale aansluiting. heeft dat een betere kwaliteit ofzo?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 22:16:
Inderdaad .. bij de Samsung 191T zit geen DVI kabel, daarom is ie net iets goedkoper. Ik heb daarom een Hitachi gekocht, die leveren wel een DVI kabel mee.
HUH ???? :? :? :?

Ik heb mijn 191T sinds half januari, en bij mij zaten er dus wèl 2 kabels bij.

Overigens, DVI heeft alleen nut als je videokaart ook echt een DVI uitgang heeft. Anders maakt het niets uit of je VGA naar DVI-I gebruikt, of VGA naar VGA.

ALS je een videokaart hebt met DVI, dan is het zeker de moeite waard om DVI te gebruiken, dan hoef je tenminste niet bij iedere resolutie wissel weer op auto-calibrate te drukken.
Icey schreef op 11 April 2003 @ 22:28:
[...]
Mijn tft heeft en normale aansluiting, en ik heb ook een dvi op me kaart, als ik dat blokje erop prop, maak ik van mijjjn dvi op me videokaart een normale aansluiting. heeft dat een betere kwaliteit ofzo?
... dan heeft je monitor alleen een analoge ingang... Dan heeft het geen zin om een digitaal signaal naar je monitor te sturen. Je zou dan wel een DVI-I poort kunnen gebruiken, maar dan wordt het analoge gedeelte gebruikt. (DVI-I is hybride, analoog èn digitaal.)

[ Voor 29% gewijzigd door JumpStart op 11-04-2003 22:48 . Reden: even wat bijgezet ]

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
het scherm heeft i.e.g. wel een dvi in tegenstelling wat Icey denkt.
Mijn videokaart heeft alleen een dvi-aansluiitng.

Ik gebruik nu dus een analoge kabel met een verloopplug ertussen.

Lijkt me dus niet echt optimaal.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een 191T en ook daar zat geen DVI kabel bij. En ik heb in heel wat samsung dozen gekeken. Geen idee waar het aan ligt, maar volgens mij is het standaard dat het er niet bij zit en een extra als dat wel zo is.

Maarja..als je zo'n mooi, duur scherm kan kopen, kan zo'n kabeltje er ook nog wel vanaf ;)

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Mja, mijn 191T werd 10 dec 2002 besteld en was -tenminste volgens de winkel waar ik 'em gekocht heb- een van de eerste exemplaren die sinds weken leverbaar was in NL, 12 januari werd het apparaat naar me verstuurd. Kennelijk is er in de tussentijd van 3 maanden bij samsung besloten om zonder DVI kabel te gaan leveren...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1