Visnetic Mailserver

Pagina: 1
Acties:

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 08:57

Tuumke

Shingaling?

Topicstarter
Dit is de situatie:
Routerip: 212.187.35.129
server ip: 192.168.123.155
pop3 poort: 1339
smtp poort: 1337

Ik wil graag voor mijn klas (i421) een email adres hebben.

Het probleem:
Het inloggen lukt gewoon (vanaf het web), maar ik kan geen mails ophalen / versturen.
Als ik een mail stuur naar admin@212.187.35.129 dan krijg ik toch nix terug dat ie niet aankomt.
Ik heb ook wel een domein, maar heb maar 500 mb dataverkeer per maand, en als je je mail ophaalt met Outlook is ie weg van dat domein. Dus kan de rest van mijn klas het niet inkijken. We hebben ook wel een ftp account, maar die kunnen we vanaf school niet benaderen, omdat ftp dicht zit.

Ik heb de poorten verandert, omdat ik denk dat ik anders problemen krijg,
als ik hem doorlus op mijn router.. of zou dat niet nodig zijn om de mailserver goed te laten werken?

Ik zit er al de hele dag aan te werken, en te g00glen en te zoeken @ forum maar wordt er helemaal 8)7 van

iemand id-en?

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Verwijderd

Ik zelf zit een beetje met het zelfde probleem. Ik heb een gratis website aangemaakt bij www.dot.tk deze website wordt door gelinkt naar een computer die bij mij tuis staat. Op deze computer staat onder andere een mail server.

Het programma dat is als mail server gebruik heet: visnetic webmail.
als ik een email wil versturen kan dat maar het ontvangen van een mail is een probleem. Ik zou echt totaal niet weten hoe je een mail kunt ontvangen dan.
weet iemand hoe ik een .tk domain moet instellen zodat ik thuis alle email ontvang met mijn mail server.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je zult een MX record in moeten stellen, maar volgens mij kan dat niet bij een tk domein. Dik kans dat 't domweg onmogelijk is.

Verwijderd

wat is een MX record dan precies? Ik heb namelijk zelf ook nog verschillende .nl domainen dus misschien kan ik daar iets instellen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mail wordt standaard afgeleverd op poort 25

als je dat dus via de smtp van je isp doet komt dat nooit aan op je server omdat die isp op 25 afleverd. dus je moet je mailserver direct aanspreken op de juite poort van jou keuze anders werkt het niet

dat word dus een extra gebruikertje aanmaken.
Of terug zetten op poort 25 let wel op dat je geen open relay bent

[ Voor 19% gewijzigd door Fish op 18-09-2003 22:48 ]

Iperf

Verwijderd

ik zal eens even vanmiddag kijken of ik het werkend krijg.
Pagina: 1