Webbased e-mail server opzetten icm Outlook XP @ workstation

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Hey all,

ik zit hier met een vraag (of misschien wel meerdere) en ik hoop dat ik hier de kennis aantref die mij bij mijn ideeën kan helpen (of me de hele zut afraden ;))

Ik draai op dit moment een W2k-server met Apache als webserver. Werkt allemaal meer dan prima en ik kan er voor wat ik er mee wil alles mee.
Nu draai ik op mijn workstation W2k Pro met onder andere Office XP waarbij ik mijn e-mail ophaal met Outlook XP. Werkt ook allemaal super.

Maar wat ik nu eigenlijk wel zou willen is op mijn server-bak een e-mail server draaien die de POP3 mail van 2 accounts binnen kan halen en die ik van daaruit via web-access kan zien/beheren etc. Is op zich wel te doen, zijn genoeg pakketten voor (MS Exchange 2000 en bijvoorbeeld ook Kerio Mailserver 5 etc..)
Wat ik nu eigenlijk wil weten en ik hoop dat iemand mij daar een antwoord op kan geven is het volgende:

Is het mogelijk om het geheel zo op te zetten zodat de e-mail op de server binnenkomt, daar blijft staan en via web-access beschikbaar is totdat ik het binnenhaal met mijn Outlook XP op mijn workstation?? Of dat er in ieder geval een soort van synchronisatie plaatsvindt en mijn Outlook iedere keer ook alle e-mail binnenhaalt.

Nou heb ik zo'n vermoeden dat mensen gaan zeggen, Exchange draaien en dan kan het allemaal. Enige nadeel daarvan is voor wat ik nu weet dat ik dan ook IIS moet draaien en dat wil ik op dit moment niet. Daarom zou ik graag willen weten of het ook met Apache als server mogelijk is en met welke mail-server ik dat dan zou kunnen doen??

Hopelijk is mijn verhaal een beetje duidelijk en kunnen jullie me van advies voorzien.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:43
De outlook web acces van exchange kun je natuurlijk ook op poort 8080 laten luisteren, dan kun je gewoon apache ernaast blijven draaien.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Topicstarter
Maar moet ik dan alsnog IIS draaien om Exchange werkend te krijgen??

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03:43
Dexter schreef op 09 April 2003 @ 21:20:
Maar moet ik dan alsnog IIS draaien om Exchange werkend te krijgen??
Jep.. maar die hoeft maar 1 site te hebben met Exchweb erin...

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
wat goedkoper is Mailtraq.. (ingebouwde webserver)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pff .. dit is wel heel erg basic, en zo'n beetje lke pakket kan dit :

- Draai een willekeurige webserver
- Draai een willekeurige mailserver welke POP accounts kan leegtrekken
- Draai een willekeurig script wat als webmail kan fungeren en met jou mailserver overweg kan
- Start Outlook op je client op en laat 'm babbelen met je mailserver.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.