[VB.NET] Drag Drop muispositie

Pagina: 1
Acties:

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
Ik Ben al de hele middag aan het pielen met het drag-drop gebeuren van VB.NET en heb het voorbeeld ondertussen omgebouwt naar iets wat wat meer zinvol is voor me te maken programma.

Het zit als volgt. Het is de bedoeling dat je op een plaatje klikt -> sleept -> loslaat -> en er komt een object op de plaats onder je muis

alles werkt... alleen die positie van de muis... die klopt dus in geen velde of wegen. Hoe bereken je nu op een normale manier de positie van de muis?

_label.location = me.mouseposition en
_label.location = new point(e.x, e.y) leveren beide niet het goede resultaat.

de breedte en of hoogte van het plaatje van waaruit je sleept er af halen werkt ook al niet. Ook Maakt de grote van het Form verschil.

Het is vast iets heel simpels... maar ik kan het gewoon niet vinden :/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ik ken .NET niet goed en VB gelukkig niet, maar je probleem zit 'm vast en zeker in het feit dat muispositie altijd in Screen coordinates gegeven wordt, oftewel tov. linkerbovenhoek v/d desktop, en dat jij graag Client coordinates zou willen, oftewel tov. linkerbovenhoek van een window.

En nu weet ik knap zeker dat als jij gaat MSDN'en of Googlen naar ScreenToClient en ClientToScreen dat je al een stuk verder komt :P

Professionele website nodig?

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 12:25
tnx daar kwam ik dus niet op, nu moet het idd wel aardig aan lukken :)

het is gelukt... me.location = me.pointtoclient(me.mouseposition)

[ Voor 34% gewijzigd door PreDaTorY op 10-04-2003 21:59 . Reden: oplossing gevonden ]