Reviews door/voor SA-bezoekers, wie helpt?

Pagina: 1
Acties:

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zoals sommige al wel gezien hebben, zijn er een aantal interessante software-reviews gepost in Software Algemeen (SA). Dit gebeurt ook regelmatig in andere fora, zoals NOS en WOS. De Software-reviews op de FrontPage beginnen een beetje gedateerd te raken.

Het plan: In SA nog meer reviews of tutorials opzetten door verschillende users. Een aantal voorbeeld-onderwerpen zijn van te voren bepaald. Zelf een onderwerp erbij nemen mag uiteraard ook :)

De onderwerpen staan in een tabel, met daarachter de persoon die de review/tutorial gaat maken.

Review onderdeelAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3916/full.gif ReviewerAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3916/full.gif Status Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/3916/full.gif
Werking MP3?-
Werking DivX?-
Werking ZIP?-
Veilig Internetten (-spyware)?-
Test videobewerkingssoftwareSiHiDaWacht
Spyware tipsF_J_KWacht
Compare virusscannersDataBeestGepost
Compare Browsers?-
Compare Firewalls?-
Compare Tekstverwerkers?-
Compare ChatsoftwareMaRc0?
Review MS Office 2003 beta2 Kix@$$[rml]Gepost[/rml]
. . . nvtnvt

Overigens, bij de werking van MP3, DivX en Zip is het ook interresant om de verschillen met de alternatieven (Ogg, XviD, Rar, ...) erbij te zetten. (Par heeft die afaik niet)

Dus heb je een idee voor een review of heb je zin om een review/tutorial oid te maken: just reply :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door kamerplant op 17-04-2003 20:10 . Reden: PAR deleted ]

🌞🍃

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op het moment zit ik persoonlijk gruwelijk in tijdnood (daar gaat m'n postcount :+ ), maar als ik een gaatje vrij krijg en niemand anders interesse heeft, is spyware voor mij :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik wil Compubiter (misschien :P) wel helpen met het testen van videobewerkingsoftware. De belangrijkste progs heb ik hier wel liggen, dus dat hoeft geen probleem te zijn. :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Je mag hem wat mij betreft compleet hebben, ik heb hier nog een stapel tapes liggen vanuit Australië die ik moet bewerken, en vond dit wel een goed excuus om er nou eens aan te gaan zitten, maar ben bang dat ik nog even wat ervaring en tijd tekort schiet om een echt goede review in elkaar te zetten :).

• SiHiDa
Compubiter schreef op 09 April 2003 @ 22:38:
Je mag hem wat mij betreft compleet hebben, ik heb hier nog een stapel tapes liggen vanuit Australië die ik moet bewerken, en vond dit wel een goed excuus om er nou eens aan te gaan zitten, maar ben bang dat ik nog even wat ervaring en tijd tekort schiet om een echt goede review in elkaar te zetten :).
Ervaring is mij bij wat beter denk ik (als ik de reacties uit mijn omgeving hoor... ;)), tijd wordt misschien iets moeilijker. Ik zal ff wat andere reviews lezen, dan kan ik kijken hoe ik die van mij moet opbouwen. Stay tuned. :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 01:48
Chatsoftware lijkt mij wel een leuke. Zelf gebruik ik MSN en ICQ en een echte voorkeur heb ik niet. Ook heb ik Trillian gebruikt en wil ik die in de toekomst ook weer gaan gebruiken, alleen moet ik die weer eens even opzoeken :)
Ook gebruik ik dagelijks IRC, dus ervaring met chatsoftware heb ik wel :P
Alleen dan de wat mindere zoals Yahoo Messenger endergelijke, daar ben ik niet bekend mee.

Erg leuk initiatief is dit trouwens. Reviews op een forum van medegebruikers :)
Ook leuk dat je dan op en aanmerkingen kan krijgen, daarvan leer je het meeste.

[ Voor 19% gewijzigd door Hahn op 09-04-2003 22:50 ]

The devil is in the details.

• kamerplant
  • Niet online
MaRc0 schreef op 09 April 2003 @ 22:49:
Chatsoftware lijkt mij wel een leuke. Zelf gebruik ik MSN en ICQ en een echte voorkeur heb ik niet. Ook heb ik Trillian gebruikt en wil ik die in de toekomst ook weer gaan gebruiken, alleen moet ik die weer eens even opzoeken :)
Alleen dan de wat mindere zoals Yahoo Messenger endergelijke, daar ben ik niet bekend mee.

Je staat nu in de tabel. Tenminste, je wilt het doen neem ik aan? :+

🌞🍃

Verwijderd

Voor de schrijvers: houd het nivo zowel instapbaar voor laag nivo als diepzinnig op de plekken waar dat nodig is - veel reviews gaan de fout in door té specifiek, of té simpel te zijn - zorg vooral voor bronvermelding/linken - jammer dat ik geen tijd heb...

Inkoppertje:
- MP3
- Zip

tijd, waarom kun je die niet gewoon dupliceren met je brander... :+

• Hahn
DataBeest schreef op 10 April 2003 @ 07:10:
[...]

Je staat nu in de tabel. Tenminste, je wilt het doen neem ik aan? :+
Ja, ik wil het doen, maar zoals ik in m'n vorige post zei zou ik nog wel wat alternatieven willen weten.
Zelf ken ik eigenlijk alleen maar ICQ, MSN, Trillian, Yahoo Messenger en IRC, kent iemand er nog meer zodat ik die ook uit kan proberen?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

AOL, Miranda, MSN+, Gaim, etc.
Bedoel je losse programma's, zoals mIRC, of de chatnetwerken waar het over gaat?

• Hahn
Compubiter schreef op 10 april 2003 @ 17:30:
AOL, Miranda, MSN+, Gaim, etc.
Bedoel je losse programma's, zoals mIRC, of de chatnetwerken waar het over gaat?
Ik zat zelf te denken om alle chatsoftware te reviewen. Dus chatsoftware ala MSN en ook voor wat grotere groepen ala IRC :)
Dus echt de programma's, niet de netwerken of sites oid.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 10-04-2003 17:34 ]

• kamerplant
  • Niet online
Inderdaad, IRC clients met elkaar vergelijken is ook zeer interresant. Ikzelf gebruik bijvoorbeeld mIRC waar ik eigenlijk niet echt gelukkig mee ben, maar er zijn alternatieven. Welke weet ik eigenlijk niet.. Sorry :D

🌞🍃

• Hahn
DataBeest schreef op 10 April 2003 @ 18:17:
Inderdaad, IRC clients met elkaar vergelijken is ook zeer interresant. Ikzelf gebruik bijvoorbeeld mIRC waar ik eigenlijk niet echt gelukkig mee ben, maar er zijn alternatieven. Welke weet ik eigenlijk niet.. Sorry :D
IRC clients is het probleem niet, daar ken ik er wel een paar van, het ging mij meer om de MSN-like programma's :)

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

DataBeest schreef op 10 april 2003 @ 18:17:
Leuk id deze topic serie.

data ik zou als ik jou was dan niet de irc clients pakken maar de add ons. namelijk scripts.
Die zijn er zoveel en zo uitgebreid kun je een veel leukere review van maken denk ik.

http://www.NUiPhone.nl/

• kamerplant
  • Niet online
Ik heb de PAR revieuw (oid) verwijderd. Alhoewel het me zeer interresant leek om er informatie over te zoeken en dat hier te posten gaat het toch niet door.
Ik was al wel aardig op weg, hoe het PAR systeem werkt als je 1 PAR bestand gebruikt. Echter is een revieuw niet compleet als je de rest erook bij vertelt, en dat blijkt best wel heel erg pittig te zijn :+
Aangezien ik hier totaal niks over kon vinden heb ik een mailtje gestuurd naar een maker van FSRaid (een programma wat met PAR files werkt). Ik kreeg het volgende antwoord:
It's extermely math intensive. Going from 1 par file to 2 par files is a
huge leap mathematically. The math requried doesn't even resemble the math
for a single par file, because the problem completely changes. It's not
somehting that can be explained lightly. It has to do with Galois fields
(set theory), Vandermonde Matrices, Gaussian elimination (of the matrix,
in order to recover the data)... if you can follow that, I can point you
to a few links that explain the actual math behind it.
Maarja, aangezien de meeste nog noooit van PAR hebben gehoord zal het vast niet enorm worden gemist geloof ik :+
Het was ook m'n eerste onderdeel van de revieuw, uitleggen wat het eigenlijk is :+.

🌞🍃

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MaRc0 schreef op 09 april 2003 @ 22:49:

Ik ben wel bereid je te helpen :) als je daar geen moeite mee hebt,
ik draai zelf sinds een weekie Linux en kan ook wat IM's voor Linux onder handen nemen als daar behoefte aan is :?

ik zie het wel :)

• SiHiDa
Ik heb laatst een tutorial gemaakt over hoe je Bottler kan gebruiken icm XDCC. (Bottler is een soort XDCC-client) Misschien is daar interesse voor? (Ik post nog geen link, ivm de policy die dit misschien verbiedt...)
Pagina: 1