Toon posts:

Html script wat site aanpast aan resolutie ! ( ~HELP ~)

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
k hier dan mijn vraag aan jullie ......

het gaat over het volgende , ik heb een site gemaakt maar nu zit ik met het probleem dat als ik naar een resolutie van een scherm kleiner ga dan 1024x720 dan zie je sommige stukken niemeer van de grapichs .
Bestaat er geen script dat automatisch de site aan je scherm resolutie aanpast of iets dergelijks ????

ALvast bedankt :)

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Nee, zulke scripts bestaan er niet. En van 1024*720 heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Je kan eventueel een nieuw design maken en dan afhankelijk van de resolutie de bezoekers doorsturen.

Skat! Skat! Skat!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat coubertin119 bedoelt:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/info3.htm

[ Voor 21% gewijzigd door Blaise op 09-04-2003 21:07 . Reden: oeps ]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Html maakt geen scripts knul, javascript wel dat doet de scripter :+ . Hier de basic knowledge om bezoekers door te sturen naar een aparte versie van je site die aangepast is aan de resolutie.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
/*breedte van scherm */ screen.width ;
/*hoogte van scherm */ screen.height;

if( hoogte > x ){
 document.location.replace('url.html');
}

Google ook eens naar dit, en bovendien: een goede site draait op elke resolutie. Anders moet je nodig eens naar je ontwerpje kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Thijsmans op 09-04-2003 21:11 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• HunterPro
  • Niet online
Bouw lekker een design op dat er goed uitziet op 750 pixels breed; hoogte maakt niet echt uit. Zorg ervoor dat je dan niet meteen een harde lijn rechts hebt waar je site in een afgrond eindigt, maak 't netjes af voor de hogere resoluties.

Overigens worden <blink>WHAELLPP!!!</blink> titels niet echt op prijs gesteld; iedereen komt aan bod. Ook mensen met een minder opvallende titel.

[edit]
prammenhanger: javascript maakt ook geen scripts, dat doet de scripter :+

[ Voor 13% gewijzigd door HunterPro op 09-04-2003 21:08 ]

• Blaise
  • Niet online
een goede site draait op elke resolutie
Mag ik dat aanvulllen met "vanaf 800:600" ?

• SillyJW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 18:09

SillyJW

der Gemutlichkeit

Blaise schreef op 09 april 2003 @ 21:08: [...]
Mag ik dat aanvulllen met "vanaf 800:600" ?
Jewel, maaarr...

... dan moet je wel ff uitleggen aan die mevrouw met die 14" monitor die op 640x480 draait dat het echt niet aan de site ligt dat ze het [contact us]-knopje niet kan vinden dat nét buiten haar scherm valt en dat ze nu toch echt een nieuwe monitor moet gaan aanschaffen van haar wao-tje, want werken met zukke verouderde apparatuur ken niet meer mevrouwtje of nou ja, het kan wel, maar dan moet je niet gaan zeuren als het niet werkt zoals je denkt want zegt u nou zelf, we kunnen toch niet met alles en iedereen rekening gaan houden; dan kunnen we wel met alles en iedereen rekening gaan houden, o.. dat zei ik al, nou ja you catch my drift ...

;)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Dit is erg basic, en ik denk wel 239890 keer voorbij gekomen inmiddels ;)

Pak de search er maar even bij zou ik zeggen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.