Toon posts:

Garantie geval Leadtek Winfast A250 TD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers...

Ik zit met een probleem, en kom er zelf niet uit :( Ik heb zowel op GoT als bij
Google gezocht naar een antwoord. Ik heb gezocht op:

rma garantie consument computer onderdeel
garantie consument computer
rechten garantie pc
juridisch recht video kaart
garantie afhandelings termijn

Maar ik heb helaas niets gevonden :(

Het verhaal zit zo:

In december 2002 heb ik een Leadtek Winfast A250 TD gekocht bij een pc bedrijf. De kaart was echter NËT na een maand weer kapot. Ik heb de kaart opgestuurd
(€10) en ze hebben hem ontvangen. Na over en weer mailen heb ik een
tijdelijk vervangende kaart ontvangen, een Gainward GeForce 2 MX400 :( Omdat
ze er zelfs niks konden, zou de kaart naar Leadtek Europe zijn gestuurd. Daar is de
kaart echter "kwijt geraakt", uit het zicht zoals zij dat zo mooi formuleerden...

Ik heb gebeld en gemaild met Leadtek voor een oplossing, maar ik moest het via
de leverancier afhandelen. Dus na vele mailtjes later is duidelijk geworden dat de
kaart moest worden vervangen omdat hij stuk zou zijn (ineens weer ín het zicht??).

Ik heb het bedrijf verteld dat ik niet lager wil dan een GF4 Ti4400, dus de enige
optie over was een Leadtek Winfast A280 (GF4 Ti4800SE / AGP 8x). Nu wil het
bedrijf echter dat ik EERST hún geleende kaart opstuur (wéér €10) en
vervolgens wordt de A280 voor €11,50 opgestuurd. EN DAAR KOMEN DAN NOG
REMBOURS VERZENDKOSTEN OVERHEEN!

Deze grap gaat mij dus rond de €45 kosten en ik ben hier niet blij mee :(

Kunnen jullie mij m'n rechten vertellen?

Ik had de kaart dus nét een maand, en daarna is sinds 13 januari 2003 (!) m'n
kaart dus weg. Duurt nu dus al strak 3 maanden. Ik weet ff niet meer wat ik moet
doen nu. Wat kan ik dit bedrijf nu maken?

Alvast bedankt _/-\o_ :O

Verwijderd

heb je gekeken naar de garantiebepalingen van het bedrijf zelf misschien dat je daar een antwoord uit kan halen er zijn veel bedrijven die het carry-inn garantie hanteren en dan zit je aan de voorwaarden van het bedrijf vast

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Volgens mij ben JIJ niet verantwoordelijk voor het feit dat HUN iets leveren wat niet functioneerd.

Als ik jou was zou ik naar instanties toegaan die dat iets beter weten dan de "gokkende tweaker". rechtsbijstandswinkel, of de consumenten bod :)

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 09 April 2003 @ 20:19:
Volgens mij ben JIJ niet verantwoordelijk voor het feit dat HUN iets leveren wat niet functioneerd.

Als ik jou was zou ik naar instanties toegaan die dat iets beter weten dan de "gokkende tweaker". rechtsbijstandswinkel, of de consumenten bod :)
Hoe lang gaat dat dan wel niet duren. Gaan NOG meer mailtjes overheen, en dus
tijd etc. :( Kan nu ook niet écht fatsoenlijk werken op m'n pc (écht werk!) omdat
die kaart beide monitoren aanstuurt die ik beide gebruik om sites te maken :(

Verwijderd

maar volgens mij is dit al een keer voorgekomen. had je al een keer over deze probleem een topic geopent?

oke ik begrijp dat je een beetje overstuur bent zou ik ook zijn :) maar ben je al naar de winkel geweest waar je het kaart gekocht hebt ?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Artikel 6. Garantie

ComputerOnderdeel verleent ten aanzien van het geleverde een zogenaamde "carry-in" garantie op fabricage- en materiaalfouten met uitzondering van toetsenborden, muizen, joysticks, batterijen, alsmede verbruiksmateriaal zoals catridges . De garantie voor de producten van ComputerOnderdeel , strekt tot kosteloze reparatie, indien binnen 12 maanden na aankoop door ComputerOnderdeel een fabricage- of materiaalfout wordt geconstateerd. Indien zich binnen 8 dagen na aankoop een ernstige hardwarestoring voordoet, kan de apparatuur, na overleg met en bij het verkooppunt, worden geruild en geretourneerd met volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. E.e.a. geschiedt uitsluitend wanneer het defecte product in originele verpakking, compleet en met aankoopbon wordt geretourneerd. De garantie is niet van toepassing indien de fouten geheel of gedeeltelijk het gevolg zijn van onjuist, onzorgvuldig of ondeskundig gebruik voor andere dan normale doeleinden, van buiten komende oorzaken of dat de producten door anderen zijn gewijzigd c.q. opengemaakt. Ingeval "virussen" worden geconstateerd, behoudt ComputerOnderdeel zich het recht voor deze te verwijderen en de daarmee gemoeide kosten in rekening te brengen. Door reparatie en / of vervanging gaat de garantietermijn niet opnieuw lopen. Op reparaties zelf wordt echter een garantie gegeven met de tijdsduur van 90 dagen. ComputerOnderdeel is tot geen andere garantie behouden dan in dit artikel bepaald.

Artikel 7. Aansprakelijkheid

Voor enige directe of indirecte schade waarvoor ComputerOnderdeel in deze voorwaarden de aansprakelijkheid niet uitdrukkelijk heeft aanvaard zal ComputerOnderdeel niet aansprakelijk zijn, behoudens schade veroorzaakt door opzet of grove schuld / nalatigheid aan de zijde van ComputerOnderdeel. De klant vrijwaart ComputerOnderdeel te dezer zake tegen alle aanspraken van derden. De aansprakelijkheid van ComputerOnderdeel blijft ten allen tijde beperkt tot de hoogte van het factuurbedrag van de betreffende levering, dan wel het bedrag dat ComputerOnderdeel de klant maximaal in rekening had kunnen brengen. De beperking van de aansprakelijkheid zoals bepaald in dit artikel geldt op gelijke wijze voor medewerkers, werknemers en alle andere personen die door ComputerOnderdeel ter uitvoering van de overeenkomst worden gebruikt.

Artikel 8. Toepasselijkheid

Op alle overeenkomsten en transacties is het Nederlands recht van toepassing. Indien Nederlands recht van toepassing is, zullen geschillen tussen partijen uitsluitend worden voorgelegd aan de bevoegde rechter .

Artikel 9. Terugzenden van goederen

Terugzenden van gekochte goederen kan uitsluitend binnen een termijn van 7 dagen na ontvangst en alleen indien de verpakking volstrekt onbeschadigd is. In het geval van terugzending van goederen waarbij de verpakking is geopend dan wel beschadigd, kunnen de goederen niet meer worden teruggeven en blijft de koop bestaan. De verzendkosten en rembourskosten die wij in rekening hebben gebracht in verband met de bezorging op uw adres dienen ten alle tijden te worden betaald, voordat goederen kunnen worden teruggestuurd en de koop ongedaan zal worden gemaakt. Zonder betaling van verzend- en rembourskosten wordt de koop niet ongedaan gemaakt. U blijft aansprakelijk voor een juiste verzending en voor eventuele beschadiging van goederen.
Sorry voor de lap :( Computeronderdeel.com dus ja :( Ze zeggen niks over
maximale reparatie duur oid... :(

IK BAL HIER !#)$*&!KL ECHT VAN :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 20:22:
maar volgens mij is dit al een keer voorgekomen. had je al een keer over deze probleem een topic geopent?
Sort of... Was iets anders :(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 20:07:
Ik heb het bedrijf verteld dat ik niet lager wil dan een GF4 Ti4400, dus de enige
optie over was een Leadtek Winfast A280 (GF4 Ti4800SE / AGP 8x).
Zeggen dat je niet lager wilt dan een Ti4600 >:) heb je een mooie "upgrade" voor die € 45,-

• Icey
Heeft geen nut om hier te gaan schelden,

Ga verhaal halen bij het bedrijf zelf, blijf rustig, kalm en ga niet lopen stennis schoppen.

Ikzelf heb ervaring dat als je het op een goede manier met die mensen kunt vinden je nog best het een en ander eruit kan halen.

[en als zo'n videokaart voor 2 monitoren echt zo belangrijk is pleur er dan een 2e pci kaartje in, en voor omdat je zo graag een geforce 4 ti wilt gaat het je waarschijnlijk meer om game.. dan maar ff geduld hebben. heb je hem bedrijfsmatig nodig, voor je werk/inkomen dan had je slim moeten zijn en je oude moeten houden, of een backup achter de hand moeten houden. ]

[ Voor 42% gewijzigd door Icey op 09-04-2003 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 20:47:
wat wil je nu hier bereiken ? Bel ze zelf even, dit kun je het beste gewoon even zelf afhandelen met hen.
Er is dus nergens een nummer van hem... En mailen is dus sturen - 1 dag wachten -
ontvangen - versturen - 1 dag wachten - ontvangen etc... :(
Viper_74 schreef op 09 April 2003 @ 20:32:
[...]

Zeggen dat je niet lager wilt dan een Ti4600 >:) heb je een mooie "upgrade" voor die € 45,-
Wat heb ik daaraan. Snap niet helemaal wat je zegt :(

Verwijderd

ik neem aan dat je dik binnen de garantie van leadtek & van de winkel ben? zo jah dan zou ik het volgende doen.
1e naar het winkel gaan en EISEN om een andere exemplaar.
2e of je geld terug vragen.
3e mocht het zo zijn dat ze bij optie 1,2 niet voldaan wordt dan zou ik juridische stappen nemen want: 3 maanden wachten op een kaart is wel absurd! en ook nog bijbetalen ook.

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 09 April 2003 @ 20:35:
Heeft geen nut om hier te gaan schelden,

Ga verhaal halen bij het bedrijf zelf, blijf rustig, kalm en ga niet lopen stennis schoppen.

Ikzelf heb ervaring dat als je het op een goede manier met die mensen kunt vinden je nog best het een en ander eruit kan halen.
Ben al 3 maand daarmee bezig :( HEEL VEEL mailtjes over dat ik het niet met ze
eens ben etc... Kan ze dus ook niet bellen ofzo... Ouders mogen niet weten van
die kaart, dat is het probleem, anders had ik ALLANG 1 van de 2 advocaten die
we in dienst hebben ingeschakeld :(

Ik wil hier echt niet vloeken of dit bedrijf afzeiken, daarmee risceer ik een slotje
en dat wil ik niet :( Wil graag weten wat ik nu als particulier wel en niet kan :(

• Icey
Btw, ik zie dat je geen telefoon nummer heb van dat bedrijf, :/ sorry, maar als je een hoop geld overmaakt zijn er wel een aantal dingen van het bedrijf dat je moet weten, telefoon voor problemen is er een van...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 20:36:
ik neem aan dat je dik binnen de garantie van leadtek & van de winkel ben? zo jah dan zou ik het volgende doen.
1e naar het winkel gaan en EISEN om een andere exemplaar.
2e of je geld terug vragen.
3e mocht het zo zijn dat ze bij optie 1,2 niet voldaan wordt dan zou ik juridische stappen nemen want: 3 maanden wachten op een kaart is wel absurd! en ook nog bijbetalen ook.
1 - Via internet gekocht :(

2 - Wil geen geld, wil een kaart :( (kon die kaart daar heel goedkoop kopen!)

3 - Welke dan... Kan het niet via m'n ouders spelen en dan via een advocaat!

Ik voel me goed machteloos en wordt er gewoon ziek van :/

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 14:25
de voorwaarden gelden niet altijd zomaar, er zijn ook wettelijke voorschriften welke gevolgd(of t?) moeten worden.
ik zag ook dat zei nog steeds 12maanden garantie geven, welke niet toegestaan is voor consumenten
dit is dus 2 jaar na aflevering.
zie http://europa.eu.int/comm...pments/guar/guar01_nl.pdf
deze is geloof ik in wetboek 7a opgenomen..

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 09 april 2003 @ 20:38:
Btw, ik zie dat je geen telefoon nummer heb van dat bedrijf, :/ sorry, maar als je een hoop geld overmaakt zijn er wel een aantal dingen van het bedrijf dat je moet weten, telefoon voor problemen is er een van...
:(

Dat weet ik nu ook... Ooit moet het leergeld gegeven worden he...

• Icey
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 20:40:
[...]
2 - Wil geen geld, wil een kaart :( (kon die kaart daar heel goedkoop kopen!)
Goedkoop is duurkoop, als je ziet dat alle kaarten in winkels/shops 200€ zijn, en en er is 1 shop die ze voor 125€ aanbied, dan weet je dat er iets ontbreekt.

Dat kan service, kwaliteit en nog veel meer zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 09 April 2003 @ 20:43:
[...]

Goedkoop is duurkoop, als je ziet dat alle kaarten in winkels/shops 200€ zijn, en en er is 1 shop die ze voor 125€ aanbied, dan weet je dat er iets ontbreekt.

Dat kan service, kwaliteit en nog veel meer zijn.
...

Zo heel veel scheelde het niet... Koop altijd standaar bij informatique, maar goed...
Ben die pdf aan het doorlezen van Antiloop ( O+ ) maar kan er weinig uit halen atm

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:44

BCC

Viper_74 schreef op 09 april 2003 @ 20:32:
[...]

Idd.. de afhandeling is idd te lang, maar je moet ook snappen dat zo'n webbedrijf een ONTZETTEND kleine marge heeft en zoals je zelf al postte staat in de voorwaarden dat ze een carry-in garantie hebben. Dat wist je dus ook toen je de bestelling plaatste. Ik snap niet wat je probleem nu is, voor 45 Euro heb jij een splinternieuwe Ti4600 en daar ga je over zeuren?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Over de alg. voorwaarden, deze moeten voldoen aan de Nederlandse Wet.
Op de site van de Consumentenbond kun je daar veel over vinden.
Wij verkopen zelf computers en randapparatuur en als er binnen de garantietermijn kapot gaat wordt dit vervangen danwel gerepareerd.
In principe heb je als consument te maken met de winkelier en niet met de fabrikant.
Kom je er met de winkelier niet uit dan kun je altijd contact opnemen met de fabrikant en deze inlichten over het standpunt van de winkelier.
Of de consumentenbond inschakelen.
Zelf onlangs een chieftec kastje besteld bij Alternate(wij kunnen er zelf niet aan aan komen), was een verkeerde geleverd.Ander beslenummer.
Moest dus helemaal naar Ridderkerk om kassie om te ruilen. :( Ruim een uur in de auto.Ik wilde mijn kastje wel dat weekend hebben.
Anders moest ik de kast eerst op mijn kosten retoursturen en zelf de retourzending betalen.Een dame heeft mij verkeerd ingelicht(ze maken daar van elk gesprek een rapport)
Klacht ingediend bij hoofd klantenservice, deze beloofde de eerste verzend kosten 18 pleuro's te crediteren en te verhogen tot 25.
Na 3 weken nog niks ontvangen en maar weer gemaild.
Binnen 2 dagen in huis, achteraf een heel goede service als je maar volhoudt.
Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Die marge heb ik toch niets mee te maken!

Lees even goed heren :( GeForce 4 Ti4800 SE (!)

En €45 extra bovenop iets waar ik volledig buitensta?? Voor iets waar ik niets aan kan doen?
BEN DEZE MAAND AL 45 EURO KWIJT GERAAKT VOOR NIETS AAN EEN PC BEDRIJF!!

Hoe gek gaat het worden... Wat maakt die Carry-in uit... Wil dat zeggen dat m'n kaart 3
maand weg mag zijn, en dat ik vervolgens zo mag worden afgezet?!?!! En nog eerst hun
vervanging terugsturen ook, dan heb ik HELEMAAL niets! Sites maken op een laptop gaat
niet bijster fijn kan ik je vertellen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 20:56:

...

Kom je er met de winkelier niet uit dan kun je altijd contact opnemen met de fabrikant en deze inlichten over het standpunt van de winkelier.
Of de consumentenbond inschakelen.

...

Anders moest ik de kast eerst op mijn kosten retoursturen en zelf de retourzending betalen.Een dame heeft mij verkeerd ingelicht(ze maken daar van elk gesprek een rapport)
Klacht ingediend bij hoofd klantenservice, deze beloofde de eerste verzend kosten 18 pleuro's te crediteren en te verhogen tot 25.
Na 3 weken nog niks ontvangen en maar weer gemaild.
Binnen 2 dagen in huis, achteraf een heel goede service als je maar volhoudt.
Suc6.
Zo gaat het hier dus niet... Heb het bedrijf nét WEER gemaild...

Consumentenbond gaat dus NOG langer duren en alles... Ik ... :'(

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 20:59:
Die marge heb ik toch niets mee te maken!

Lees even goed heren :( GeForce 4 Ti4800 SE (!)

En €45 extra bovenop iets waar ik volledig buitensta?? Voor iets waar ik niets aan kan doen?
BEN DEZE MAAND AL 45 EURO KWIJT GERAAKT VOOR NIETS AAN EEN PC BEDRIJF!!

Hoe gek gaat het worden... Wat maakt die Carry-in uit... Wil dat zeggen dat m'n kaart 3
maand weg mag zijn, en dat ik vervolgens zo mag worden afgezet?!?!! En nog eerst hun
vervanging terugsturen ook, dan heb ik HELEMAAL niets! Sites maken op een laptop gaat
niet bijster fijn kan ik je vertellen!
Waarom koop je dan via internet? (of ver buiten de deur althans) Misschien had je je dit soort dingen kunnen bedenken voordat je in dat lekker lage prijsje trapte..... :)

Verwijderd

Topicstarter
Zo laag was die prijs niet...

Ik koop al m'n hardware via internet... Nooit gezeik mee gehad oid! En scherpe prijzen!

• stylezzz
Yep, het meeste gaat goed. Maar je hebt zowiezo het gezeik met heen en weer sturen mochten er dingen kapot gaan (en de kosten daarvan uiteraard).....

Verwijderd

Topicstarter
We raken helaas een beetje offtopic...

Ik wil graag weten wat m'n rechten zijn in dit geval!

- Volledige vergoeding door C o C ?
- Zelfde of verbeterd product voor hun kosten ?
- Geld terug? (wil ik niet!)
- Wat is een normaal reparatie / vervangingstermijn ?
- Wat kan ik als het bedrijf niet aan deze punten voldoet?
- Moet ik hun kaart eerst opsturen voordat ik de mijne weer terug krijg?

Heb er slecht over geslapen :(

• stylezzz
Het zal geen zin hebben om leadtek aan hun hoofd te gaan zeuren denk ik. Gewoon de winkel aansprakelijk stellen (schriftelijk) en binnen redelijke termijn een oplossing eisen. (en dat is geen 1.5 uur, maar reken dan 2 weken ofzo :P ) Geld terug zal moeilijk worden, ik zou een vergelijkbare of betere kaart proberen los te peuteren...... :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag Leadtek gebeld... Konden niets voor me doen!
Heb ook vandaag met Acal gebeld... Konden OOK niets voor mij doen!

Weet je hóe machteloos ik me nu voel...

dominator, wat jij zegt wil ik idd. Vergelijkbare / betere kaart! Alleen volgens mij heb
ik RECHT daarop zonder extra betaling! En zo loopt het verhaal nu helaas niet dus :(

• stylezzz
Hoeveel moet je dan bijbetalen voor welke kaart? Voor een vergelijkbare zou je althans NIKS hoeven te betalen, dat ze een kleine vergoeding vragen voor een betere kan ik nog wel begrijpen....

Verwijderd

Ik sta er echt nog van te kijken dat bedrijven dit soort service durven te verlenen :(

Ik zou persoonlijk de kaart en alle kosten terug eisen. Het is jouw schuld niet dat doe kaart kapot is. Als je wist dat die kaart kapot was had je hem niet gekocht. Luister niet naar die onzin dat een winkel of een fabribrikant niet aansprakelijk is wand die zijn ALTIJD aansprakelijk.

Het zlefde geld voor een gerantie van een jaar, het is wettelijk zo dat je zelfs nog een kapot artikel vervangen moet worden na dat jaar. Dat is een keer op tv geweest.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 23:51 ]

• stylezzz
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 23:47:
Ik sta er echt nog van te kijken dat bedrijven dit soort service durven te verlenen :(

Ik zou persoonlijk de kaart en alle kosten terug eisen. Het is jouw schuld niet dat doe kaart kapot is. Als je wist dat die kaart kapot was had je hem niet gekocht. Luister niet naar die onzin dat een winkel of een fabribrikant niet aansprakelijk is wand die zijn ALTIJD aansprakelijk.

Het zlefde geld voor een gerantie van een jaar, het is wettelijk zo dat je zelfs nog een kapot artikel vervangen moet worden na dat jaar. Dat is een keer op tv geweest.
Les 1: Geloof niet alles wat je op tv ziet. Drugs are bad okay..... ;)

Les 2: Wat is nu het probleem? De kaart van TS is blijkbaar spoorloos verdwenen, lullig voor hem natuurlijk. Maar geef de leverancier wel de kans om voor een passende oplossing te zorgen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze zeggen 'sorry meneer, uw kaart is spoorloos verdwenen. volgende keer beter en de mzzls'..... :)
Pagina: 1