Toon posts:

[P4PE] Assign IRQ to video card

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel geeft al aan wat mijn probleem is.

Als ik in sisoft Sandra ga kijken krijg ik de foutmelding:
Video card does not have an interrup assign. Dit zou ingesteld moeten worden in de bios maar de functie "Assign IRQ to video card" kan ik nergens vinden.

Ik heb al naar antwoorden gezocht in de diverse forums, ook op google e.d.
en heb tot nu toe geen antwoord kunnen vinden, ook het P4PE topic bood geen uitkomst helaas.
Ook word er vermeld dat het voor een prestatieverlies kan zorgen, mede daarom wil ik graag weten hoe ik dit zou kunnen oplossen.
Het gaat op geen enkele manier automatisch, wat ik ook probeer, de foutmelding blijft komen. Hopelijk heeft iemand een idee.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
edit:
Lama was ander mobo :P

[ Voor 114% gewijzigd door Viper® op 09-04-2003 19:58 . Reden: verkeerde mobo ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Zit hij toevallig niet op de IRQ van je ACPI controller (11 meestal). Welk OS draai je? Is ook wel van belang om te weten. Verder zou je kunnen kijken of hij na het POSTen een IRQ aan je videokaart heeft toegekend of niet. Daar wordt een scherm van weergegeven vlak voordat Windows boot. Je kunt het bevriezen door op [Pause/Break] te drukken.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even de zaken nogmaals bekeken en bij het bootscherm staat de IRQ op 5.
In windows (windows XP pro draai ik) staat de Radeon9700 op IRQ 16?
En tevens staat er geen AGP o.i.d. bij maar PCI Slot 7 :?
Verder niets veranderd dus nog steeds hetzelfde probleem.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je gaat naar je apparaatbeheer -> Computer -> ACPI unishit PC -> driver -> update driver -> zelf selecteren -> kies Standard PC

Booten

Bidden dat je Windows start >:) en klaar

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:05

BCC

Viper_74 schreef op 09 april 2003 @ 20:38:
Je gaat naar je apparaatbeheer -> Computer -> ACPI unishit PC -> driver -> update driver -> zelf selecteren -> kies Standard PC

Booten

Bidden dat je Windows start >:) en klaar
Misschien aardig om hier bij te vertellen dat dit vaak een corrupte windows oplevert? Maar topicstarter, heb jij toevallig een kaart in het PCI slot onder je AGP slot? Deze deelt namelijk bijna altijd het IRQ met de AGP kaart en kan dus ook het beste leeg gelaten worden.

[ Voor 24% gewijzigd door BCC op 09-04-2003 20:49 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
1ste PCI slot is leeg.
Maar er is ook nog iets anders dat ik vreemd vind zie ik net, volgens mijn apparaatbeheer zijn er 2 videokaarten geinstalleerd:
-Radeon9700 series en
-Radeon9700 series - Secondary
Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben dan? er zit er toch echt maar 1 in!
Pagina: 1