Regels laten doorlopen met overflow-x

Pagina: 1
Acties:

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
De bedoeling is dat ik een lijst met thumbnails die naast elkaar staan krijg, als de pagina niet breed genoeg is om alle thumbnails te laten zien moete r een scrollbar verschijnen waarmee je van links naar rechts kunt scrollen.

Ik dacht het op te lossen met een DIV en dan de overflow in CSS, maar IE maakt er een potje van. De afbeeldingen verschijnen niet op een rij, maar worden afgebroken aan het eind van de regel en op de volgende gezet. Ook zonder spaties tussen de afbeeldingen gebeurt dit.

Ik zou het wel kunnen oplossen door de plaatjes in een tabel te zetten, maar ik heb liever een wat nettere oplossing.

Dit is een schematische weergaven van de code (zonder, width, height, alt enz.)
code:
1
2
3
4
5
6
7
<div style="width: 600px; height: 150px; overflow-y: hidden; overflow-x: scroll;">

<a href="1.jpg">[img]"1.jpg"></a>
<a[/img][img]"2.jpg"></a>
<a[/img][img]"3.jpg"></a>
<a[/img][img]"4.jpg"></a>
</div[/img]

Weet er iemand een manier om alles toch op dezelfde regel te krijgen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Als ik jouw code gebruik, komen de plaatjes gewoon naast elkaar, zoals je wilt.
Dus ik denk dat het ergens anders door komt. Heb je wat meer info? (iets dat online staat bijvoorbeeld?) :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ook zonder style opties komen alle plaatjes toch naast elkaar te staan, zolang je maar geen <br> aangeeft?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

code:
1
<div style="width:200px; overflow:scroll; white-space: nowrap;">

Zoiets? :)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Topicstarter
Rickets schreef op 09 april 2003 @ 19:41:
Als ik jouw code gebruik, komen de plaatjes gewoon naast elkaar, zoals je wilt.
Dus ik denk dat het ergens anders door komt. Heb je wat meer info? (iets dat online staat bijvoorbeeld?) :)
Waarschijnlijk omdat de plaatjes bij jou niet werken en dus kleiner zijn, bij mij zijn het er ook meer. Het probleem is dat zodra het totaal groter is dan de breedte van de DIV alles gewoon op de volgende regel komt.

Maar het lijkt er op dat white-space: nowrap; wel werkt! :) thanx!

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Overflow-x en overflow-y zijn trouwens alleen voor IE voor zover ik weet. Verwacht niet dat dat werkt in Mozilla/Opera.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Cascading Stylesheet:
1
2
overflow: -moz-scrollbars-horizontal; 
overflow: -moz-scrollbars-vertical;

Deze dingen werken voor Mozilla :)

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

Pagina: 1