Toon posts:

[WinXP] 2 PC's met 1 licentie? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In hoeverre is het nu zo dat, als je een originele versie hebt van WinXP, dat ie op meerdere pc's kan geïnstalleerd worden??

m'n pa heeft nl een origineel 9dus ook op z'n eigen pc geinstalleerd), maar er staat me iets van bij dat WinXP maar op 1 pc kan..

en hoe zit het met microsoft?ze kunnen toch emt die originele versies van XP jouw checken enzo?? of hoe zit dat??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon zorgen dat je voor elke PC een officiele licentie hebt, heb je nergens last van.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 21:16

job

je kan xp op zoveel pc's installeren als je wilt
je kan er echter maar 1 activeren.
als je windows niet activeert, dan stopt hij ermee na 30 dagen.
je hebt straks 1 pc die werkt, en die ander die niet geactiveerd is stopt ermee na 30 dagen.

[ Voor 26% gewijzigd door job op 09-04-2003 19:14 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tenzij je een corporate versie van Windows XP hebt, maar als consument lijkt me dat wat overdone :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Topictitel is even afgemaakt :)

Zie trouwens ook www.microsoft.com/licensing

[ Voor 36% gewijzigd door F_J_K op 09-04-2003 19:25 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

(jarig!)
Zodra je XP activeert, is je hardwareprofiel bij Microsoft vastgelegd. Je kunt dus zo vaak als je wilt activeren op één computer. Probeer je nu met een andere computer te activeren, of met dezelfde computer waarin je hardware hebt vervangen, dan lukt het niet. Je moet dan met Microsoft bellen en dan krijg je een handmatig in te voeren activatiecode.
Ik heb mijn XP home edition verkocht, de nieuwe eigenaar heeft dus telefonisch moeten activeren. Dat is goed gegaan. Voor de zekerheid had ik wel een verklaring opgesteld dat ik afstand deed van mijn licentie. Nu heb ik een XP professional. Zodra ik een nieuwe computer koop, zal ik dus ook telefonisch moeten activeren, het wordt dan aan mijn eerlijkheid overgelaten om XP op de oude computer te verwijderen. Maar gelukkig heb ik nog de recovery cd van deze computer, waarop ook XP staat.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
tsjonge.. hoe hebben ze het kunnen bedenken.. als ik dat zo zie/lees is het echt megaomslachtig allemaal...

zelfs al wil je alles legaal doen :P
Pagina: 1