Na veel zoek en lees werk wil ik hierbij toch maar een topicje openen voor een probleem dat ik heb.
Sinds afgelopen maandag ben ik de bezitter van de volgende combi:
Laptoptje IBM Thinkpad R31
Cel 1.13 Ghz
128MB
XP Home
1x SMC pcmcia 11Mbit
PC
AMD Athlon 1.0 Ghz
1024MB
XP Pro
met 1x Edimax pcmcia + PCI-adapter 11 Mbit
Het probleem is dat de verbinding extreem traag is (een file van 8 kB versturen van de PC onder het bureau naar de laptop op het bureau) duurt meer dan 30 sec.
Het openen van een willekeurige website is al helemaal geen doen.
Ze staan in hetzelfde netwerk, op automatische tx-rate en op Peer-to-peer/adhoc.
Het maakt niet uit of ik nu op 1 meter afstand of 15 meter afstand sta, de snelheid blijft triest.
Ik heb al geprobeerd:
de instellingen voor WEP te veranderen -> alleen op 128bit met een passphrase werkt het maar zooooooo traag. 64bit krijg ik niet werkend
Andere kanalen, geprobeerd maakt ook niet uit.
Vaste tx-rate helpt ook niet.
Het werkt dus wel maar echt veeeeeel te traag.
Mijn vraag wat zou het probleem kunnen zijn en nog belangrijker is er een oplossing? Wie heeft er al met zoiets te maken gehad?
Ik heb de kaartjes gebruikt gekocht en garantie is dus nihil.
Voor ik een nieuw pcmcia kaartje ga halen wil ik graag weten of dit wel nut zal hebben.
Sinds afgelopen maandag ben ik de bezitter van de volgende combi:
Laptoptje IBM Thinkpad R31
Cel 1.13 Ghz
128MB
XP Home
1x SMC pcmcia 11Mbit
PC
AMD Athlon 1.0 Ghz
1024MB
XP Pro
met 1x Edimax pcmcia + PCI-adapter 11 Mbit
Het probleem is dat de verbinding extreem traag is (een file van 8 kB versturen van de PC onder het bureau naar de laptop op het bureau) duurt meer dan 30 sec.
Het openen van een willekeurige website is al helemaal geen doen.
Ze staan in hetzelfde netwerk, op automatische tx-rate en op Peer-to-peer/adhoc.
Het maakt niet uit of ik nu op 1 meter afstand of 15 meter afstand sta, de snelheid blijft triest.
Ik heb al geprobeerd:
de instellingen voor WEP te veranderen -> alleen op 128bit met een passphrase werkt het maar zooooooo traag. 64bit krijg ik niet werkend
Andere kanalen, geprobeerd maakt ook niet uit.
Vaste tx-rate helpt ook niet.
Het werkt dus wel maar echt veeeeeel te traag.
Mijn vraag wat zou het probleem kunnen zijn en nog belangrijker is er een oplossing? Wie heeft er al met zoiets te maken gehad?
Ik heb de kaartjes gebruikt gekocht en garantie is dus nihil.
Voor ik een nieuw pcmcia kaartje ga halen wil ik graag weten of dit wel nut zal hebben.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 19:01 . Reden: Stomme typo gemaakt ]