Toon posts:

[Wireless] Extreem traag peer-to-peer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel zoek en lees werk wil ik hierbij toch maar een topicje openen voor een probleem dat ik heb.

Sinds afgelopen maandag ben ik de bezitter van de volgende combi:
Laptoptje IBM Thinkpad R31
Cel 1.13 Ghz
128MB
XP Home
1x SMC pcmcia 11Mbit

PC
AMD Athlon 1.0 Ghz
1024MB
XP Pro
met 1x Edimax pcmcia + PCI-adapter 11 Mbit

Het probleem is dat de verbinding extreem traag is (een file van 8 kB versturen van de PC onder het bureau naar de laptop op het bureau) duurt meer dan 30 sec.
Het openen van een willekeurige website is al helemaal geen doen.
Ze staan in hetzelfde netwerk, op automatische tx-rate en op Peer-to-peer/adhoc.

Het maakt niet uit of ik nu op 1 meter afstand of 15 meter afstand sta, de snelheid blijft triest.

Ik heb al geprobeerd:
de instellingen voor WEP te veranderen -> alleen op 128bit met een passphrase werkt het maar zooooooo traag. 64bit krijg ik niet werkend
Andere kanalen, geprobeerd maakt ook niet uit.
Vaste tx-rate helpt ook niet.

Het werkt dus wel maar echt veeeeeel te traag.

Mijn vraag wat zou het probleem kunnen zijn en nog belangrijker is er een oplossing? Wie heeft er al met zoiets te maken gehad?

Ik heb de kaartjes gebruikt gekocht en garantie is dus nihil.

Voor ik een nieuw pcmcia kaartje ga halen wil ik graag weten of dit wel nut zal hebben. _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 19:01 . Reden: Stomme typo gemaakt ]

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-06 14:48
Werkt het zonder WEP wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas dan werkt het ook niet.

Er is wel verbinding tussen de 2 computers waarbij de link quality volgens de SMC kaart perfect is, de snelheid 2 Mbit op ongeveer 9 meter met 1 muur ertussen. Maar deze resultaten verschillen niet van de resultaten met WEP aan op 128bit.

De verzending van gegevens blijft extreem traag.

Ik zit te denken dat er misschien met een ontvanger of een zender in een van de 2 kaarten iets fout is. Als ik een nieuwe pcmcia kaart koop en een beetje swap met de kaarten die ik nu heb zou ik het in principe moeten zien... behalve als ze beide brak zijn natuurlijk.

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 14:06
ik heb hetzelfde... Internet gaat prima alleen bestanden van de andere PC halen gaat echt extreem traag... Ach ik gebruik hem tpch alleen voor interent dus echt een probleem is het niet... bij mij... maar zal inderdaad hem oko wel eens normaal snel willen krijgen

Verwijderd

Topicstarter
@Shakedown:

Gebruik jij kaarten van hetzelfde merk of ook van verschillende merken? Het zou volgens mij niet uit mogen maken maar toch, misschien dat er daar toch een probleem in zit.

Ik gebruik hem ook alleen voor het internet maar zelfs hiervoor is de verbinding op dit moment niet te gebruiken.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 20:25 . Reden: Oops typo... ]

• shakedown
de twee kaartjes zijn van hetzelfde merk--> belkin... dus dat moet het probleem niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens rond gaan kijken voor wat extra hardware, nieuw pcmcia kaartje en een AP dan zou het allemaal opgelost moeten zijn, voor het internet heb ik geen supersnelheden nodig.

Mocht het daarmee opgelost zijn zal ik nog wel ff een postje plaatsen om het te laten weten.

• shakedown
trouwens ik weet dat iedereen hier zowat trust een klo te merk vind maar zelfs daar heb ik prima resultaten mee gehad... als ik achter in detuin zat ( een 50 meter dwars door de muren heen) haalde ik iets van 400 KB\s... nu met die belkin kaartjes ook. Die snelheen moet jij ook kunnen krijgenhoor. Zoniet: gewoon terug brengen en andere kaartjes meenemen.
Pagina: 1