Toon posts:

VoedingsProblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een maand of 8 geleden mijn P2 350 uit mijn PC gegooid en deze vervangen door een asus-A7V moederbord met een Athlon XP 1600+. Tegelijkertijd heb ik er een 40 gig HDD en een GeForce 2 bij gedaan.

Nou kon dit alles volgens de verkoper van mycom wel op een 225 watt voedinkje. Ik (naief als ik was) gewoon gedaan en tijdenlang geen echte problemen gehad, wel rare crashes ed. Maar nu wil het dat ik de laatste tijd om de haverklap vastlopers heb en dat mijn Geforce 2 de geest heeft gegeven. Nu heb ik deze vervangen door een oude diamond stealth 2 en nog houden de problemen aan. Ik denk nu dat dit een probleem is met de voeding...

Kan dit??

en zo ja, wat voor voeding zou ik dan wel moeten hebben om dit alles te trekken?

Verwijderd

Een 325 Watt is toch wel al vrij veel. Het kan best aan de voeding liggen maar ik denk wel dat hij genoeg vermogen kan leveren. Of je moet al veel IDE apparaten aan je pc hebben hangen!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry het moet 225 wat zijn, gelijk al geedit in de post ;)

• terrapin
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het totaal aantal watt is niet echt belangrijk, de amperage die je voeding bij bepaalde voltages kan leveren des te meer. Een p2 heeft wat dat betreft andere eisen dan een athlon..

Heel goed mogelijk dus dat die voeding het niet trekt. Probeer eens eenandere voeding :)

300 W moet zat zijn..

[ Voor 5% gewijzigd door terrapin op 09-04-2003 18:57 ]

The higher that the monkey can climb, The more he shows his tail

Verwijderd

ja, 235 watt is een beetje weinig, sommige voedingen; lees merk voedingen; kunnen het wel aan. Een vriend van mij liet een 2000+ en een TNT2 op 235watt+60Gb HD draaien. Als ik jou was zou ik snel een 300watt voeding halen, en als je hem voor de toekomstige pc's hem misschien ook wel wil gana gebruiken, zou ik minstens een 350watt voeding, en dan wel een Merk voeding kopen.

edit: De 5V en 12V moeten veel ampere kunnen trekken, adners wordt hij onstabiel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 19:00 ]

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Ik heb ook ff een vraagje over m'n voeding, en het lijkt me een beetje zinloos om er een nieuw draadje over te starten, vandaar dat ik het hier ff doe:

In mijn nieuwe pc heb ik een paar voltages die naar mijn smaak erg ver afwijken. De 3,3V haalt maar 2,6 en de -12V staat maar op -7V. Dit zijn nou niet de meest gebruikte voltages, maar ik vind de afwijkingen toch wel ff schrikken. De 5V en 12V zijn verder wel goed. Moet ik vragen om een nieuwe voeding, of zal dit geen problemen gaan opleveren?

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 18:59:
ja, 235 watt is een beetje weinig, sommige voedingen; lees merk voedingen; kunnen het wel aan. Een vriend van mij liet een 2000+ en een TNT2 op 235watt+60Gb HD draaien. Als ik jou was zou ik snel een 300watt voeding halen, en als je hem voor de toekomstige pc's hem misschien ook wel wil gana gebruiken, zou ik minstens een 350watt voeding, en dan wel een Merk voeding kopen.

edit: De 5V en 12V moeten veel ampere kunnen trekken, adners wordt hij onstabiel.
Ik heb zelf 1 jaar een XP1900+, met een Radeon8500 +2x 20gb hd en 4 dingen op de USB poort en nog 1 cdrw, 1 dvd speler en SB Audigy op een 235 watt lopen. Mega stabiel. Gisteren net een nieuwe kast dus nieuwe voeding gekocht, maar niet voor de voeding.

Verwijderd

jij hebt dus dezelfde voeding als topicstarter??? Anders is je reply niet echt veel waard.
Pagina: 1