Toon posts:

Zone Alarm (gratis): voorkeuren bewaren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zone Alarm heeft de uitermate irritante gewoonte om de zoveel tijd alle voorkeuren kwijt te raken, waardoor ik alles weer opnieuw moet instellen om op internet te komen. Voor mij niet zo'n heel groot probleem (alleen HEEL irritant) maar wel lastig voor m'n vrouw en kinderen die moeten wachten tot ik thuis kom om de boel te repareren.

Vraag:

Weet iemand of en hoe je de voorkeuren van ZA kunt bewaren/backuppen/exporteren zodat ik niet elke keer alles opnieuw toestemming hoef te geven?

Ik heb XP Home maar had dit probleem ook onder Win98SE. En ik wordt het zat... :(

Verwijderd

Als de optie er niet is denk ik niet dat dat makkelijk zou kunnen, als veiligheid voor de firewall , voor zover zonealarm veilig is. Je zou kunnen kijken in het register of in de map van zonealarm of je bestandjes ziet.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 13:18
Ik heb ook de gratis versie van ZoneAlarm, maar vrijwel nooit dat instellingen kwijt raken. Dat gebeurt alleen bij een clean install van Windows of een nieuwe versie van ZoneAlarm. Volgens mij doe je wat fout als je zomaar je instellingen kwijt raakt hoor.

The devil is in the details.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14

Zoefff

❤ 

MaRc0 schreef op 09 April 2003 @ 18:51:
Ik heb ook de gratis versie van ZoneAlarm, maar vrijwel nooit dat instellingen kwijt raken. Dat gebeurt alleen bij een clean install van Windows of een nieuwe versie van ZoneAlarm. Volgens mij doe je wat fout als je zomaar je instellingen kwijt raakt hoor.
Een aantal jaar geleden gebruikte ik ook nog de gratis versie van ZoneAlarm. Ik had er inderdaad ook soms last van dat ie, na een normale reboot, ineens alle instellingen kwijt was, en ik alle programma definities er weer in moest zetten. Hoe het komt, geen idee, maar je bent iig niet de enige! Het was zelfs zo raar dat, als ik nog een keer rebootte, de instellingen soms weer terug waren...

Inmiddels gebruik ik de Pro versie al een tijd zonder problemen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32
vaak raak je instellingen kwijt als ie niet goed afsluit (misschien gebeurd dat wanneer je windows afsluit). Wat je kunt doen is eerst zonealarm af te sluiten voordat je windows afsluit...

Verwijderd

Eerst zelf zonealarm afsluiten is natuurlijk geen nette oplossing, verschuiving van het probleem. Ik denk dat je zulk moeten kijken naar een andere firewall. Als je instellingen soms weggaan gaat het zo niet werken.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:14

Zoefff

❤ 

Alsof dat geen verplaatsing van het probleem is :z

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Kms
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-02 19:04

Kms

Zonealarm slaat zijn instellingen op in de internet logs directory die in de windows directory staat. Wat je kan proberen is deze te backuppen en wanneer het weer fout gaat kan je de backup die je gemaakt hebt weer terug zetten. Je moet wel zonealarm eerst uitschakelen voor het terugzetten.
Pagina: 1