Toon posts:

hub problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb een hub gekocht ,maar hij doet het dus niet,ik heb in de pc waar de hub aan hangt nog een netwerk kaart die ik nu niet meer gebruik,kan dat het misschien zijn????
In mijn pc waar het internet binnen komt zitten dus 3 netwerkkaarten,1 voor chello,1 voor de hub en 1 die ik niet gebruik.

Verder wou ik vragen of iemand het volgende weet,ik heb een draad getrokken toen ik nog gewoon een netwerkkaart naar netwerkkaart verbinding had,die kan je dus niet gebruiken voor een hub,nou zei die jongen van die winkel waar ik de hub kocht dat ik die draad kon laten liggen en op het eind van die draad(die normaal in de internet pc gaaten waar de hub aan hangt)een verbind stekkertje en daar weer een goeie draad aan(die je normaal voor je hub gebruikt).
dan is het weer terug gedraait en moet het werken.
is dat wel zo??????????
Groetjes Carlos

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Wat jij hebt/had heet een cross cable.. die kun je in principe niet met een hub gebruiken, tenzij deze hub een cross-over poort heeft (waarbij je dus in de heb de boel weer kunt terug draaien).. het zou ook kunnen met een koppelstuk en nog een crosscable om de boel weer terug te draaien.

Maar ik zie het probleem niet, pak een paar standaard UTP kabels en draaien die hap.

Laat maar.. .

Verwijderd

hmmmm ik heb zowel een directe als een via de hub verbinding gehad via 1 en dezelfde kabel. Ik snap het hele verhaal rond cross niet helemaal aangezien ik het nog nooit nodig heb gehad. Ik heb al m'n kabel die hier momenteel is aangelegd zelf geknipt met UTP-tang en weet zeker dat het geen cross is. Maar ik kan b.v. ook van laptop naar port op school en dan gaat het ook goed.

In principe moet je bij bijvoorbeel een vierport hub en 2 pc's en een kabel modem de volgende config aanhouden:

[MODEM]
|
|
[PC1]
|
|
[HUB]
| | |
| | [PC2]
| |
| [PC3]
|
[PC4]

Ohja, als het goed is heb je 5 gaten, vergeet die 5e maar voorlopig. Daar zou je bijvoorbeeld je modem direct op kunnen pluggen maar je hebt toch maar 1 IP dus IP masquerading is vereist. (ICS onder windows)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:37

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je die cross-calble niet wil verneuken kan je hem ook in de uplink-poort op je hub zetten. Geeft hetzelfde resultaat.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

Tylen

Neem mij niet te serieus

Als je een verbindstuk op het eind van je cross-link plept en daar weer een gewone kabel aanhangt. (zoals je zei) Dan is het nog steeds een crosslink. Je moet er dus weer een crosslink aanhangen om hem weer "recht toe recht aan" :) te maken.. En even voor alle duidelijkheid een crosslink gebruik je voor a: 2 systemen aan elkaar te knopen zonder hub of switch. b: Een hub/switch aan een andere hub/switch te knopen of te trunken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Verwijderd

Hela ,bedankt voor alle hulp,ik ga vanavond aan de slag(ik zit nu op mijn werk)als het gelukt is horen jullie het zeker.
Groetjes Carlos

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben er uit hoor ,alles doet het.
Was wel een hoop werk maar met een paar van jullie aanwijsingen is het me toch gelukt.
Nogmaals bedankt.
Groetjes Carlos;)
Pagina: 1