Geen kleur bij gebruik tv-out laptop

Pagina: 1
Acties:

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:51

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Kheb net de lappie van me pa aan de tv gehangen. Ik krijg wel beeld maar het is zwart wit. Er zit een mob ati chip op, R6 ofzo.

Ik kan niet instellen welk format het uitgaande beeld moet zijn. Wel pal-b of g maar dat geeft geen verschil.

Ik kan zelf instellen op me eigen pc : auto/s-video/composite s-video out. Maar op de laptop kan ik dit niet vinden. Iemand een oplossing?

Life goes as it goes.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Uhmmm heeft je tv meerder av-kanalen??? Want als ik mijn laptop aansluit dan kan ik uit 4 kanalen kiezen waarvan er 2 wat op te zien is.. eentej in kleur en de ander in zwartwit :(

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

heb je de grote TV-out FAQ al gelezen?

De grote tv-out FAQ

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Er ziiten 4 kanalen op de tv. Ik gebruik de ext4 ingang die zit voorop de tv. Ik gebruik een gele tulp stekker met verloopkabeltje ipv een normale s-video kabel want dan krijg ik helemaal geen beeld.

En ja ik heb de faq gelezen. Alle instellingen staan goed. Zelf gebruik ik ook tv-out boven op me kamer en heb geen probs. De laptop is een ander verhaal. Das een ati chip.

In de faq staat > Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)

Dit doe ik dus maar no colors. Ik kan ook nergens de optie kiezen dat ik composite wil gebruiken.

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

Life goes as it goes.

Verwijderd

je TV ondersteunt geen S-video (wat dus wel uit je laptop komt).
Bij je lokale fotoboer kun je een verloopje kopen (+- 5€) van s-video maar composite (gele tulp).

Je kwaliteit wordt wel ietsie minder.. maar je hebt wel kleur!

ik heb er ook een gekocht bij fotospeciaalzaak Verhoeven in Leusden.

Ik heb alleen ff geen linkie voor je.. :))

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb zelf voor 10€ een scartplug gekocht, waarop 3 tulp ingangen zitten en in s-vhs ingang (plus een switch om van alle ingangen uitgangen te maken :) )
misschien een idee ?

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ik gebruik al zo'n kabeltje. Die kreeg ik bij me gf4. Dus dat is het niet. :S

Life goes as it goes.

Verwijderd

nee.. kabeltje is specifiek voor gf4..

je MOET een convertor hebben, aangezien composite en tvout wezelijk anders zijn..
verloopje scart werkt dus ook niet.. :) trust me.. tested it... done it...

ik had hetzelfde met mn radeon 8500 en mn tv... met convertor ertussen werkt ie juichend.. :))

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

of met tvtool je uitgang op composite zetten.

*insert signature here

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ik zal tv-tool wel ff gebruiken.

Sjeun, het is geen scart verloopje. Het is zo'n ding zoals ook in de faq staat. Van s-video stekker naar gele tulp.

Life goes as it goes.

Verwijderd

Of je moet in je bios instellen dat je PAL signaal wilt exporteren, bij diverse laptops is dit noodzakelijk omdat de default instelling NTSC is.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 19:56:
Of je moet in je bios instellen dat je PAL signaal wilt exporteren, bij diverse laptops is dit noodzakelijk omdat de default instelling NTSC is.
Dit was bij mij ook eens de oplossing toen ik ineens geen kleur meer had. je kunt het volgens mij ook bij de instellingen van je tv veranderen of je ntsc wil of pal.

• MahRain
  • Laatst online: 13-11-2025
Weet je wat zeker werkt?

Een verloopje Svideo-naar-tulp op je svideo uitgang zetten, en dáárop een tulp-naar-svideo verloopje. Dán heb je zéker kleur!

:D

• DaMayan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 11:53
of met tvtool je uitgang op composite zetten.
Is er een manier om dat met een ATI kaart te doen??
TVtool is toch alleen voor NVidia kaarten?
Pagina: 1