verschil tussen apache2.0 en apache 1.3

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• wigwam
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:46
Ik heb een aantal php scriptjes die onder redhat7.3 perfect werken maar onder redhat9.0 niet meer. Nu heb ik gezocht wat het verschil was en toen bleek dat apache 2.0 geinstalleerd is bij 9.0. Maar wat is nu het weselijke verschil tussen 1.3 en 2.0.......Want ik wil eigenlijk die php scripjes blijven gebruiken ook onder 2.0

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Ik zou eerder kijken naar de php versie, de apache versie maakt niks uit.

Dit scriptje geeft je versie info weer:
<?
phpinfo();
?>

[ Voor 31% gewijzigd door Pwigle op 09-04-2003 18:17 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het gaat waarschijnlijk niet om een probleem met Apache, maar om een probleem je PHP-versie. Ik werk zelf niet met PHP, maar was er niet een versie 4.2 uitgekomen waarbij je bepaalde dingen anders moet doen? Als je even je logbestanden doorspit kom je denk ik vanzelf tegen welke scripts om welke reden niet werken :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• wigwam
http://wigwam.ath.cx/test3.php deze versie alleen ik wordt hier niet echt wijs uit.

• machiel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 18:49
post eens een script dat niet wil, dan is de fout snel gevonden

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:52

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik weet voor 99% zeker dat het komt door de register_globals setting. In PHP >= 4.2.0 (oid) ben je verplicht die te wijzigen om je oude scriptjes nog te laten draaien. Edit je php.ini (bij mij in /etc/php4/php.ini) en zet register_globals op On.
Zie ook het P&W forum voor het preciese hoe en waarom van register_globals.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• wigwam
ja dat was inderdaad de fout ja. slotje alle scripts werken weer.

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

register_globals staat zo te zien idd uit..

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• wigwam
inderdaad maar als je hem aanzet zijn alle problemen opgelost.

Verwijderd

Ja, maar ik zou het toch niet aanzetten in php.ini met de volgende reden:
Het weerhoudt je er dan niet van om toch nog op de oude (en verkeerde) manier te blijven scripten. Zorg er liever met .htaccess files voor dat het voor de scripts waarbij het noodzakelijk is op 'on' staat, en voor alle andere scripts niet:

Alle scripts ombouwen is waarschijnlijk teveel werk, al is dát dus de beste oplossing :)

• wigwam
Ben je een ambenaar die willen ook altijd extra werk doen. Om zo op die manier aan het werk te blijven.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

JaQ

wigwam schreef op 09 april 2003 @ 19:15:
Ben je een ambenaar die willen ook altijd extra werk doen. Om zo op die manier aan het werk te blijven.
Wat een lamme reply zeg. Dit topic is nog net geen 10.000 keer voorbij gekomen in P&W, bovendien is er een reden dat die superglobals uit moeten (namelijk security).

Dit is nou typisch zoiets wat je perfect kan vinden op php.net (of in de install.log van php, maar dan zou je je os moeten kennen |:( )

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
wigwam, wil jij wel even donders goed oppassen tegen wie je nu aan het flamen bent...een van de devvers achter GoT, ik vermoed dat Cheetah wel even iets meer van PHP weet dan jij.

Bovendien legt hij duidelijk uit waarom je deze optie niet aan moet zetten - het is een groot security risk, niets meer of minder dan dat. Als jij het ambtenaren-gedoe vind om grote potentiele security holes te fixen, prima, maar ga mensen die dat wel willen niet zitten uitmaken voor ambtenaar.

Dit topic gaat overigens inderdaad dicht, dit probleem heeft iedereen die PHP upgrade, en het is uitgebreid gedocumenteerd wat je er aan moet doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.