Toon posts:

[ASP.Net]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een datagrid, waarin een aantal categorieen getoond worden (dranken, kruiden, zoetwaren, enz...)
Nu wil ik dat deze categorieen als hyperlinks weergegeven worden, en wanneer je dan op een categorie klikt moet je in die zelfde datagrid de producten van die categorie te zien krijgen.
Ik heb er ook voor gezorgd dat die categorieen in een dropdownlist worden opgevuld bij de page load.
Ik wil hebben dat de datagrid ook veranderd naar de producten die zich in de categorie bevinden die ik selecteerde in de datagrid.
De link tussen de tabel categorie en de tabel product is via het categorienummer.

1) Kan ik die datagrid herbinden? (Ik heb dit al geprobeerd maar dit lukte nie..)
2) Hoe zorg ik ervoor dat je hyperlinks hebt die zorgen dat je producten van die aangeklikte categorie ziet.
Ik heb hier al een tijdje op gezocht maar k'vindt geen oplossing.
3) Als de dropdownlist opgevuld wordt, dan krijg je de categorienamen erin te zien.
terwijl ik het categorienummer nodig heb om de datagrid aan te passen met de inhoud van die categorie.. hoe doe je dit? :?

Verwijderd

Topicstarter
hm sorry voor de rare topic, had ik niet opgelet, kging die achteraf nog invullen

Verwijderd

1) Zet het gedeelte waar de dropdownlist wordt gevuld in een

code:
1
2
3
4
if (!IsPostBack)
{
     // Dropdownlist-vul-code
}

gedeelte. Dan zet je in de SelectedIndexChanged-functie van de dropdownlist code om de datagrid opnieuw te binden.

2) Gebruik een LinkButton en zet in de OnClick-functie daarvan de code voor het laden van de juiste gegevens.

3) Een ListItem heeft een property "Text" en een property "Value". Dus het is de bedoeling dat je bij het vullen van de dropdownlist als Text de categorienaam invult en als Value het categorienummer. Op die manier kun je de DropDownList.SelectedItem.Value gebruiken bij het maken van een query die de juiste gegevens ophaalt.

Verwijderd

Topicstarter
OK thnx direct ff testen