[debian]Xfree3 naar xfree4

Pagina: 1
Acties:

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Hallo,

Ik heb tijdens de installatie van debian op me alpha per ongeluk voor xfree3.x gekozen ipv xfree4.x. En nou is me Xfree onder wmaker nog erg traag. (ik gebruik xserver-s3v). Maar kan ik nou instellen dat ik 4.0 gebruik? Ik heb al gezocht hier op got maar niets gevonden, en met dpkg-reconfigure x-window-system gebeurt er niets. En het zelfde met xserver-s3v kan ik alleen een andere xserver kiezen meer niet. Hoe verander ik dat nou? :?

Alvast bedankt!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Probeer het eens met 'apt-get install xserver-xfree86' :). Het pakket 'x-window-system' is verouderd en alleen voor versie 3, versie 4.x gebruikt xserver-xfree86 en een aantal gerelateerde packages die je vanzelf wel tegenkomt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Ik heb 4.0 wel geinstalleerd, maar hij start elke keer 3.0 volgens mij omdat hij steeds /etc/XF86Config gebruikt ipv XF86xonfig-4. ( XF86xonfig-4. kopieren naar die XF86config werkt ook nie vandaar dat ik er van uitgaat dat ie 3.0 gebruikt):(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:03

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Heb je versie 3 nog nodig? Anders verwijder je die toch gewoon, dan ben je van het probleem af. Dat is de eenvoudigste en beste oplossing :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
code:
1
2
3
apt-get remove x-window-system
apt-get remove xserver-s3v
apt-get install xserver-xfree86

Zoals odysseus al zei.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Ohzo en dan in xf86config-4 de s3 driver laden? s3virge driver is nog erg traag :(
Zou trouwens divx films draaien op een alpha ev45 266Mhz - 2mb cache 160mb ram? :P

Bij elke klik met de muis is mijn beeld 1 tiende van een seconde hele brak, net of er een terminal naar voren vliegt.

1152*864*24 op een s3 virge dx 4mb

[ Voor 95% gewijzigd door eppie op 09-04-2003 19:27 ]

• ajvdvegt
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik ken de Alpha ev45 niet, maar als dat een 'standaard' Alpha processor is, dan zal je idd wel DIVX-jes kunnen afspelen er op (als je een speler kunt vinden die er op compileert :)).
Dit omdat ik op mijn Celeron 400 ook divx-jes kan afspelen, en een Alpha presteert 'per Mhz'.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Pagina: 1