[ilyama LS902UT] fabrieksinstellingen werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag voor de zo veelste keer mijn iliama visionmaster 1451 [ LS902UT] kapot dat de fabrieks instellingen nie meer werken!!!!
Ja oke dit zou nie zo erg zijn als ik alles zelf goed kan instellen maar dit kan dus niet.
Ik krijg bv het hele beeld niet meer zo goed uitgeleind over het hele oppervlakte.
Dit is al weer de 4 keer dat het mij gebeurt met deze model

Mijn vraag is dus:

Is dus een geheim menutjes wat werkt op deze monitor zodat ik dit zelf kan afstellen?
Of is het probleem meer dat een condensator ofzoiets kapot is?

Verwijderd

Heb je al eens de degauss functie geprobeert?

• Hellie112
  • Niet online
ja geen effect het is ook als ik de monitor een dag uit laat staan.

Zijn er niet meer mensen met precies dit zelfde probleem?

[ Voor 32% gewijzigd door Hellie112 op 09-04-2003 18:10 ]

Verwijderd

Ik heb de zelfde monitor Yllama visionmaster 1451 19" ook 3 maal teruggestuurd omdat er flitsen in beeld komen en hij naar blauw verkleurd. ik heb manueel de kleur rood op 100% moeten zetten in het menu van de moniitor om de kleur goed te krijgen.
Ik ga morgen weer een klacht melding maken en vragen of ze nu dit goed maken of een nieuwe monitor sturen

• Hellie112
  • Niet online
lol van de 4 keer dat ik die brakke monitor heb later omruilen was het 3 keer dat de fabriek instellingen nie goed waren die keer ervoor was er een soort dansende letters. (ja moeilijk uit te leggen) was een soort lijntje wat heel langzaam van onder naar boven ging. (en als je de refresh hoger zetten ging dat lijnte sneller bewegen :X )

Maar weet niemand wat het probleem is bij mij ??
Denk zelf dat er iets van het geheugen (zover er geheugen in zit) kapot is want als ik restart moet ik weer alles opnieuw instellen dus hij slaat ook helemaal niets op.

Trouwens een vraag tussendoor.

Weet iemand of er een soort regeling bestaat dat je een andere monitor met bijbetaling kan kopen ??

Bedoel als die deze keer zou laten repareren is het hoogst waarschijnlijk dat die ook een 5e keer kapot gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Hellie112 op 09-04-2003 19:41 ]

• Hellie112
  • Niet online
niemand ?

Verwijderd

zeg ik heb misschien een hele domme oplossing, ik had een gefore 4200 en op die kaart kreeg ik mijn pro 454 niet stabiel. Iedere keer het scherm opnw instellen, letters die bewogen.
Ik heb toen omdat ik dat graag wilde een radeon 9700 gekocht en voila problemen waren voorbij.

• Hellie112
  • Niet online
ja volgens mij komen mijn problemen elke keer als ik mijn monitor laat uitschakelen bij energi beheer.
teminste is alle 4 de keren zo geweest dat ik terug kom en ja hoor beeld nie meer normaal.

maar hij is nu dus gewoon kapot.

[ Voor 9% gewijzigd door Hellie112 op 11-04-2003 10:16 ]

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

kun je misschien met een webcam of dig cam een foto maken hoe het uitziet?

Ik heb zelf 2 stuks van die monitor. En de eerste was top. De 2e heb ik ook teruggestuurd, kreeg kleur gewoon niet neutral ingesteld, ofwel groenig was het, of te rood. Zeer irritant, en vervormingen linksonder in beeld. Na terugsturen eigenlijk niet veel verbetering, dus laat het maar zo. Ben er al aan gewend. Maar ik weet niet precies wat jouw probleem is. Blijkbaar is daar niet mee te werken.

Verwijderd

titel duidelijker gemaakt

Verwijderd

Er zijn tegenwoordig wel veel Iiyama klachten :S Met alle types wel onderhand

• Hellie112
  • Niet online
heb wel een plaatje net gemaakt maar heb geen webspace :( mischien dat ik het tijdelijk iemand kan mailen en hier erop wilt zetten??

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
misschien op www.theforumisdown.com neerpleuren?

• Hellie112
  • Niet online
Ik heb vandaag nog gebeld naar iliama en wordt kotsmisselijk van die mensen die daar zitten.

ik heb de monitor in Duitsland gekocht en ze willen dus geen garantie bieden!!!
Ook het feit dat het een superslechte monitor is die ik al 4 keer heb moet laten repareren is niet normaal.

Dus volgens hun is het een vergissing dat ze die de eerste 3 keer hebben "gerepareert".

De computer winkel in duitsland zeggen dat ik dat met hun in nederland moet regelen.

Ze zijn wel berijd om die in duitland te versturen als een "ausme"
Denk dat ik dat ook doe. maar dan ben ik bang als de monitor gerepareert is dat het nog een keer dat probleem zal voorkomen.

[ Voor 28% gewijzigd door Hellie112 op 15-04-2003 17:02 ]

• Hellie112
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/pAfbeelding%20001.jpg

En dit is dus het beste/grootste/rechste wat ik ingestelt krijg

[ Voor 30% gewijzigd door Hellie112 op 15-04-2003 17:13 ]

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:12
Het schijnt dat als je de verversingfrequentie van je videokaart te hoog zet (hoger dan de monitor aankan) hij stuk kan gaan.
Hoe had je dat hier ingesteld?

• Hellie112
  • Niet online
niet echt te hoog want had gewoon de monitor driver geinstalleerd... dus dan neem ik toch aan dat hij dat aan moet kunnen, maar het probleem is dus al 3 keer geweest en nu dus de 4e keer.

Telkens gebeurde dit toen ik de pc uit standby had gehaald

[ Voor 39% gewijzigd door Hellie112 op 15-04-2003 17:21 ]

Verwijderd

zou t misschien door straling kunnen komen? Haal dat boxje daar links van je monitor eens weg..

tis een long shot..........maar wie weet

• Hellie112
  • Niet online
Ja eerder dat het door de straling kapot is gegaan.... maar als ik nu dus iets weg haal geen verschil ook geen verschil als ik de monitor op een andere pc aansluit.

maar ik moet dus elke keer alles opnieuw instellen ( wat er nog valt te instelle"n) als ik de monitor uit heb gezet...

Moet nu eerst eens kijken hoe ik uberhaubt nog garantie wil krijgen..

[ Voor 13% gewijzigd door Hellie112 op 15-04-2003 17:24 ]

Pagina: 1