PC valt steeds kort uit.

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28
Mijn pc valt regelmatig gewoon uit, net of de stroom gewoon heel even weg valt, hij boot daarna namelijk wel weer meteen.

Ik heb de voltages die de voeding geeft al nagekeken in het bios, deze wijken heel lichtjes af.
Wel/niet overclocken maakt ook niks uit.

Dat werkt dus allemaal niet :/

De hardware in mijn case:

Enermax 350 watt (typenummer zo niet bij de hand)
Gigabyte GA-7VRXP
Athlon 2200+
2x 256mb ram
Radeon 8500
3com 3c905cx
Pinnacle PCTV Rave
Hercules Fortissimo II
Lite-on DVD speler en brander.
1x Maxtor D740x hdd
2x WD 800JB hdd's
4x 80mm fans.

Er hing ook nog een NewQ Platinum aan, maar die had ik met een losse adapter aangesloten... wat niks uithaalde.

Kwam regelmatig voor als ik IE afsloot, maar ook tijdens andere programma's
Het gebeurt verder nooit als ik een game aan het spelen ben, altijd in de gewone windows desktop, gewoon vaag ineens beeld zwart, hoort HDD's downspinnen en meteen daarna weer upspinnen :/

Ik zou verder ook geen oplossingen weten, had gehoopt dat het met het loshalen van die NewQ wel opgelost zou zijn... niet dus :|

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Heb je een geaard stopcontact??

Verwijderd

ja dat heeft ie

Verwijderd

misschien is de voeding te licht? gaat de powerled dan wel eens knipperen tijdens het downspinnen / vlak ervoor?

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

weet je zeker dat de stroom wegvalt?
WindowsXP (en 2000?) rebooten automatisch bij bepaalde errors....
Zet dit even uit bij: System Properties -> Advanced -> Startup and Recovery Settings -> restart automatically

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Komt niet doo je voeding, win2k/XP reboot automatisch waar win9x normaal een BSOD geeft. (onder het motto, XP/2000 geeft geen BSOD meer! :D) Bij het rebooten hoor je idd je harddisks ff down en up spinnen.

Anyway, misschien doet een herinstall van je windhoos wonderen

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28
Voeding te licht zat ik ook al aan te denken, daarom had ik die NewQ der tussenuit gehaald... leds doen verder ook niks.

Het zou misschien dat automatisch rebooten kunnen zijn, maar hij valt gewoon meteen uit eigenlijk ... niet dat ie eerst alles sluit (ik weet niet wat die functie normaal doet)
Heb et iig uitgevinkt :)

//edit
Windows (2k) staat er sinds een uurtje weer vers op, alleen bleef dat probleem :X

//edit 2
Kreeg net BSOD, IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

kga daar maar ff op zoeken :)

[ Voor 23% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 09-04-2003 18:23 ]

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

en check even je geheugenchippies: http://www.memtest86.com

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Als je Processor te heet wordt kan hij hem ook automatisch uit en aan zetten. Dat heb ik weleens meegemaakt. Dus ik weet niet of het daaraan ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 09:17 ]

Verwijderd

Harddisk is ook nog een optie, luister er eens heel goed naar als het gebeurd en bekijk de activiteitled. Scandisk ook eens.
Pagina: 1