Toon posts:

[OC] L2 cache divider slot A Athlon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Athlon 500 op de kop kunnen tikken en wil die nu overclocken.

Ik heb ondertussen schema gevonden van THG hoe ik de multiplier kan veranderen dmv een 'goldfinger'.

Maar blijkbaar bestaat er ook een 'hack' om de snelheid van de L2 cache te verhogen. Die draait standaard op 1/3 van de clocksnelheid en met de hack kun je dit verhogen naar 1/2. (Thunderbird L2 cache frequentie = clockfrequentie )

Maar ik vind dit nergens meer.

Weet er iemand van jullie waar ik dit kan vinden ?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Ik weet dat je 2 van dei tweaking dingen had. 1 was de goldfinger en de 2e een Tweaking Divice 2. De Goldfinger zelf had wel de optie om de divider in te stellen en de Tweaking divice niet. Ik zou daarom maar eens goed kijken in de handlijding daar zal het wel staan. Ander zou je zonder die divider ook al 650/700 mhz moeten kunnen halen. Gewoon voltage wat verhogen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Innovatek Tweaking Device 2 ofzo.

Hiermee kun je alleen de MP en VCore veranderen

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Heb een ouwe 700 op 7x133=933 mhz hier.
fsb en l2 cache divider ken ik in me bios instelle...

Oh ja h-oda heb daar heel vroeger eens een prog voor geschreven voor de mensen zonder bios support.
http://hp.vector.co.jp/authors/VA002374/img/soft/wcpua2.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Unique op 09-04-2003 17:59 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Weet je zeker dat die Athlon500 een divider heeft van 1/3? Ik meende dat die 1/3 pas gebruikt werd toen de snelheden te hoog werden, zo rond de 300 MHz (cache). Juist van de 500 MHz zou ik 1/2 verwachten.

[edit]
Yup, kijk maar
http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1041

[ Voor 19% gewijzigd door Delerium op 09-04-2003 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
thx;

de athlon zit in een Compaq Presario 5831; dus het BIOS laat overclocken niet toe (flashen met andere bios zal niet lukken denk ik).

Dus mp en divider v/d cache aanpassen blijft de enige mogelijkheid. Ik zal proberen om toch tegen de 650Mhz te geraken met standaard koeling.

offtopic:
Er zit ook een Voodoo3 in, daarmee is het een mooi systeempje om naar LANs te gaan

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 17:13

BaRF

bijna kerst

als je een gold finger device nodig hebt: ik heb er nog eentje liggen :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 20:57

Dr_Love

Best drugs are made by love

Nog een goldfinger liggen, wat moet ie koste. Heb nog een ouwe compraq met een athlon slotA 800mhz. Zou mooi zijn als ik hem op 1000 krijg.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

Pagina: 1