Opgelicht 2 jaar geleden?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:16
2 jaar geleden is het alweer dat we deze pc kochten, met toen een AMD Thunderbird 1333 Mhz, die volgens de winkel moeilijk te krijgen was maar ze hebben hem toen toch geregeld... en best snel toen ook! Het is verder een beste computer winkel enzow maar ik installeer net het programmatje FreshDiagnose en zie daar tot mn verbazing, max speed 1200 Mhz... en daaronder Current speed 1333 Mhz, zouden ze een 1200 Mhz hebben geunlocked en weer gelocked op een 1333 Mhz? Of zit het anders... Ik heb 2 screenies gemaakt voor meer informatie?

Iemand enig idee? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/pics/genaaid.jpg]

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/pics/genaaid2.jpg]

/edit

FF de specs erbij:
- MSI K7T266Pro+Raid
- Amd Athlon Thunderbird 1.33 Ghz (??)
- 512 DDR Geheugen
- 80 GB WD 800JB 7200 rpm
- GeForce 4 Ti4200 64 mb

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 09-04-2003 17:20 ]

XXXVI

Verwijderd

gebruik het programmatje:
wcpuid kun je het beter zien

mark

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

de 1200 is standaard unlocked, dus het zou goed overgeclocked kunnen zijn.
en de screenies zouden daar wel op wijzen...

los van t feit of jij er voor of nadeel van hebt gehad vind ik t erg onfatsoendelijk als zou blijken dat ie inderdaad gewoon overgeclocked is.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik zou dat tooltje helemaal niet vertrouwen, vooral omdat er al staat "processor upgrade: slot1 (zou wel een goede grap zijn).

Enigste manier om het zeker te weten is op de core te kijken

Verwijderd

ik denk dat hij inderdaad overgeclocked is. Dit moet ook makkelijk kunnen met de meeste T-birds 1200

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik denk dat het wel goed zit met je CPU hoor... Programmatje lijkt me niet echt up to date... Hij ziet je CPU ook als een SLOT A ipv SOCKET A.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 17:21:
gebruik het programmatje:
wcpuid kun je het beter zien

mark
In de Faq staat dat het niet gewenst is om onder elke post je naam of een groet te zetten.
in vervolg laten s.v.p

• ephymerous
Het is de nieuwste versie van FreshDiagnose, ik zal zo meteen (na het eten... ouders zucht ;) ) ff Wcpuid gebruiken en daar het resultaat van posten....

XXXVI

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Ga eens naar de bios en kijk wat daar allemaal te vinden is aan installingen van de proc.
Een amd 1333 loopt op 10 * 133 :)

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
The_Greater schreef op 09 April 2003 @ 17:27:
Ga eens naar de bios en kijk wat daar allemaal te vinden is aan installingen van de proc.
Een amd 1333 loopt op 10 * 133 :)
Ja en?

Als die toch al geunlocked is, maak jij daar weinig van uit op.
..

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

probeer een ander programma (cpu voltage 3.3v???? slot A??? )

Het beste zou nog zijn om de koeler er voorzichtig af te halen en te kijken wat er op de core staat

www.triathlete.nl

Verwijderd

Koeler erafhalen en de code hier posten. Dan kunnen we je 100% garanderen of je opgelicht bent of niet.

Verwijderd

Ik geloof dat je je in principe geen zorgen hoeft te maken. Die programma's zuigen nl nogal. Veel moederborden staan met hun standaard specs in een database waar dat programma uit put. Als hij standaard (dus met origineel BIOS) max. 1200 Mhz. ondersteund dan staat dat zo in de dbase... BIOS updates geven vaak betere ondersteuning en voor nieuwere processoren.

Mocht dit je nog niet gerust stellen.... koeler eraf... core lezen, opschrijven en posten !! ;)

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

ik installeer hem ook ff ( ik heb een echte TB1333C) even de resultaten vergelijken

www.triathlete.nl

Verwijderd

2 jaar geleden.... :+

Oftewel, je hebt er 2 jaar over gedaan om een programma te vinden die je CPU niet herkend zoals hij op de bon staat ? Zo ken ik er nog wel tientallen die je CPU niet herkennen...

• ephymerous
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dalfsen/pics/genaaid3.jpg]

Dit staat er bij Wcpuid...

Wat zou ik op de core moeten lezen/zien?
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 17:37:
2 jaar geleden.... :+

Oftewel, je hebt er 2 jaar over gedaan om een programma te vinden die je CPU niet herkend zoals hij op de bon staat ? Zo ken ik er nog wel tientallen die je CPU niet herkennen...
Lolbroek :) Nee, het viel me ineens op... ik had het nog nooit eerder gezien....

[ Voor 50% gewijzigd door ephymerous op 09-04-2003 17:38 ]

XXXVI

Verwijderd

@ atgast: een 1200 t-bird is standaard gelocked.

@ephymerous: wat wil je daar na 2 jaar nog aan gaan doen? ik ben het met je eens dat het niet netjes is.
op de core staat een cijfer en getallenreeks

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 17:40 ]

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Verschillen:

Screenshot :
Proc ID: Stepping 4
Prov Version: Level 6 Rev. 4.4
Proc Revission: 4.4

Wel: program Advanced Interrut Control

www.triathlete.nl

• Tefflar
  • Laatst online: 09-05-2025
Wat zou ik op de core moeten lezen/zien
Op je core zou 1200 of 1333 moeten staan

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

op de core? 1200B, 1200C of 1333C in het serienummer

[ Voor 8% gewijzigd door Scighera op 09-04-2003 17:41 ]

www.triathlete.nl

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb het programma net getest, bij mij komt er te staan dat het max 1.5ghz aankan, maar dat hij draait op 1.8ghz.

Ik heb een XP 2200+ (1.8ghz)

Dus het progje klopt niet :)

Verwijderd

zet de multiplier eens op auto op het mobo als ie dat nog niet staat! dan weetje het snel genoeg

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 17:31:
Koeler erafhalen en de code hier posten. Dan kunnen we je 100% garanderen of je opgelicht bent of niet.
Precies, in de tijd dat je met die programma's hebt zitten spelen en dit topic hebt geopend, had je al 10x kunnen kijken welke cpu je nou echt hebt :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• ephymerous
Ik zal morgenmiddag ff de core bekijken... ik heb nu nog wat andere info, tempratuur IDLE is met Volcano 7+ cooler 49.5 C ...

XXXVI

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
temperatuur zegt niks.

Maar waarom heb je niet zelf voor je deze topic opende de koeler eraf gehaald? Daar staat dan ergens 1200 of 1333. Vrij simpel toch?

• E-RIC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 23:00
ephymerous schreef op 09 April 2003 @ 17:46:
Ik zal morgenmiddag ff de core bekijken... ik heb nu nog wat andere info, tempratuur IDLE is met Volcano 7+ cooler 49.5 C ...
Nee niet nodig! Lees de reactie van B3rtjexp nog eens. Als je de multiplier in de BIOS op auto zet, leest het mobo de mulitplier uit de CPU af. Als het een 1200MHz CPU is, dan is de muliplier 12 (100MHz FSB model) of 9 (133MHz FSB model) en geen 10 (Athlon 1333MHz). Maar waarschijnlijk heeft dat programma het fout. Mijn mobo kan volgens mij ook maar "tot 1800MHz", maar m'n CPU werkt toch op 2000MHz

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

hmjah van de Thunderbird zijn 2 versies. Die van een MP van 12 en van 9. Ik heb zelf die van 12 dus een FSB van 100.
12 x 100= 1200
9 x 133= 1200
dus waarschijnlijk is die van jou gewoon geunlockt en op een mp van 10 gezet.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
een 1200 is vanuit de fabriek al geunlocked, nouja de meeste dan.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De grap is dat je niet graag met een omgebouwde 1333 wilt thuiskomen omdat ie wellicht vage klachten etc oplevert, maar na 2 jaar zal dat niet meer gebeuren vrees/hoop ik.

Vaak ligt het meer aan de softwareprogsels die niet up-to-date zijn en iets foutiefs herkennen ipv een overklokactie van de winkel etc. Zowiezo dat de winkel logischerwijs niet overklokt omdat ze daar teveel gezeik mee krijgen.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Black_Adder schreef op 09 April 2003 @ 18:12:
een 1200 is vanuit de fabriek al geunlocked, nouja de meeste dan.
en iedere unlockte 1200 loopt makelijk op 1333 en in 95% van de gevallen ook nog op 1400Mhz.

Die van mij loopt al 2 jaar stabiel op 10,5*133 standaard was 1200*100 met el cheapo koelblok.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Past er weer mooi bij :P
dion_b schreef op 08 juli 2002 @ 13:20:
:Z de zoveelste Sandra-geeft-rare-waarden topic :Z

Sandra kan een nuttige tool zijn, maar als Sandra gaat freaken moet je toch echt gezond verstand gebruiken :z

Als je het van de CPU zeker wilt weten, RUK DIE KAST OPEN, RUK DE KOELER VAN DE CPU EN KIJK WAT DAAROP STAAT

[...]

Slotzin: vertrouw NOOIT alleen op software om hardware te identificeren. Je wordt er op de TD zoooo moe van als klanten met onzinnige SW info aan komen zetten en beweren afgezet te zijn |:(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• ephymerous
Als je dat weet wel he ;)

Maaruh, nu is iedereen thuis op internet bezig en deze pc deelt het internet dus misschie kan ik vanavond nog checken en anders morgen... :)

XXXVI

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Aikon schreef op 09 April 2003 @ 17:53:
temperatuur zegt niks.

Maar waarom heb je niet zelf voor je deze topic opende de koeler eraf gehaald? Daar staat dan ergens 1200 of 1333. Vrij simpel toch?
maar dan moet je wel weten hoe je het verschil kan zien ;)

en dat wist hij blijkbaar niet O-)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

W3ird_N3rd schreef op 09 April 2003 @ 18:18:
Past er weer mooi bij :P

[...]
OMFG- ik had die afgrijselijke topic al bijna verdrongen 8)7

Maar idd, het blijft de beste manier om erachter te komen- koeler eraf en core aflezen :)

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Paniek paniek paniek! Waarom raken er zovelen in paniek door een of ander tooltje :+ Kijk gewoon op je CPU als je het zeker wilt weten. Denk er wel om dat als je de koeler er af hebt gehaald je er opnieuw thermal paste op moet smeren, heb je dat niet in huis dan kun je dat beter laten (en waarom zou je ook, hij draait al twee jaar op 1333Mhz) Wat mij betreft mag je er gewoon vanuitgaan dat het een 1333 is :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Exigence
  • Laatst online: 13:20

Exigence

dnkroz

Als jullie allemaal dus nog even naar het screenshot van WCPUID kijken dan zien jullie dus dat de bussnelheid 133 MHz is en de MP 10.
Een TBird is locked dus kon alleen de bussnelheid verhoogd zijn om de CPU op 1333 MHz te krijgen, maar de bussnelheid is nog steeds 133 MHz, dus hij is niet overgeklokt.
(Hm, ik herinner me opeens dat sommige TBirds wel unlocked waren, dus het zou op zich wel kunnen dat ze de MP met 1 hebben verhoogd... Mja, geen problemen? Laten zo.)

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 17:37:

@ephymerous: wat wil je daar na 2 jaar nog aan gaan doen? ik ben het met je eens dat het niet netjes is.
op de core staat een cijfer en getallenreeks
die van mij iig niet ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

erik9287nl schreef op 09 April 2003 @ 18:51:
Als jullie allemaal dus nog even naar het screenshot van WCPUID kijken dan zien jullie dus dat de bussnelheid 133 MHz is en de MP 10.
Een TBird is locked dus kon alleen de bussnelheid verhoogd zijn om de CPU op 1333 MHz te krijgen, maar de bussnelheid is nog steeds 133 MHz, dus hij is niet overgeklokt.
(Hm, ik herinner me opeens dat sommige TBirds wel unlocked waren, dus het zou op zich wel kunnen dat ze de MP met 1 hebben verhoogd... Mja, geen problemen? Laten zo.)
Volgens mij vergeet je dat het unlocken van een Tbird zo simpel is als een paar potloodstreepjes trekken :o

Dit zegt niets- maar goed, dat zegt in het geheel geen van de softwarematige dingen hier :z

Oslik blyat! Oslik!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

erik9287nl schreef op 09 april 2003 @ 18:51:
Een potlood doet wonderen >:)

hijs gewoon te unlocken dus slaat nergens op :/

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 09-04-2003 19:05 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

tenzij die gasten @ gistron creatief zijn met potlood, kan ik dmv. een empirisch argument bewijzen dat athlon 1200's standaard unlocked zijn :z (proefwerk nederlands gehad)

• Exigence
  • Laatst online: 13:20

Exigence

dnkroz

dual-zip schreef op 09 April 2003 @ 19:05:
[...]

Een potlood doet wonderen >:)

hijs gewoon te unlocken dus slaat nergens op :/
Lees eens door, ik heb er ook al iets onder gezet. Mja, je hebt wel een punt.

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

mijn 1333C van Gistron was standaard al unlocked..

Daarbij zie ik Gistron(?) er niet voor aan om zoiets te doen

www.triathlete.nl

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56

Epsilon

men zetten de comp af
men neemt de koeler van de proc
men kijkt op de core
men ziet het type nummer
men kan zien wat voor proc je hebt

schroef open, en doe niet zo moeilijk met proggies

• Bossie
  • Laatst online: 12:49
Epsilon schreef op 09 April 2003 @ 19:43:
men zetten de comp af
men kijkt op de core
men ziet het type nummer

_/-\o_

einde discussie . ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Epsilon schreef op 09 april 2003 @ 19:43:
men zetten de comp af
men kijkt op de core
men ziet het type nummer

Leuker nog, dat moeilijk doen heeft gewoon geen zin.. het is namelijk echt onmogelijk om te zien wat de originele snelheid van een Thunderbird is... :)

Het enige verschil tussen een 1200 en een 1333 is namelijk de opdruk op de core en de bruggen, verder zijn ze identiek (nou ja, op het feit na dat AMD vind dat de 1333 in ieder geval 1333 kan draaien)
Ze komen gewoon van dezelfde lopende band af ;)

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

En dan nog iets....

offtopic:
Programma klopt voor geen meter, ik heb geen L2 cache :7 , mijn Geforce 3 ti 200 wordt outperformed door een tnt2 32 Mb :+ , ik heb geen pci sloten 8) , er zou 2,8V op mun core staan wat 2.02V is. Kortom een niet echt gloofwaardig programma.

Right for all the wrong reasons.

• E-RIC
Mensen, dat op de core kijken is echt niet nodig! De multiplier van de (originele/niet overgeklokte) CPU kan niet veranderd worden in de CPU. Als je in de bios de multiplier op AUTO zet, leest hij de multiplier uit de CPU af, dus de oorspronkelijke. Als die ook 10x is, dan is het een echte 1333MHz Athlon. Waarom zou moeilijk doen als het binnen 2 minuten kan?

Verwijderd

simpel.... ff checken of in je bios de fsb settings op default staan. Is dat t geval klopt t gewoon..

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

E-RIC schreef op 09 april 2003 @ 20:23:
Mensen, dat op de core kijken is echt niet nodig! De multiplier van de (originele/niet overgeklokte) CPU kan niet veranderd worden in de CPU. Als je in de bios de multiplier op AUTO zet, leest hij de multiplier uit de CPU af, dus de oorspronkelijke. Als die ook 10x is, dan is het een echte 1333MHz Athlon. Waarom zou moeilijk doen als het binnen 2 minuten kan?
Omdat wat jij beschrijft geen uitsluitsel geeft. Dmv de L1 bruggen kun je een CPU unlocken, maar een winkel die wil oplichten gaat veel eerder met de L3 en L4 bridges kloten. Als die aangepast zijn, zal ook de default (die daar nota bene z'n info vandaan haalt) aangepast zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

• ephymerous
Morgenvroeg of vroeg in de middag haal ik het er ff af, moet ik wel ff koelpasta halen, morgen weet ik (en jullie ;) ) dus meer....

XXXVI

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

erik9287nl schreef op 09 April 2003 @ 19:21:
[...]

Lees eens door, ik heb er ook al iets onder gezet. Mja, je hebt wel een punt.
dan nog heb je het over standaard uit de fabriek gerolde procs :*)

Tweaker handen unlocken zo'n proc 8)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 17:42:
zet de multiplier eens op auto op het mobo als ie dat nog niet staat! dan weetje het snel genoeg
Dit is volgens mij toch even de snelste oplossing om duidelijkheid te krijgen!!

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rocky schreef op 09 april 2003 @ 21:04:
[...]

Dit is volgens mij toch even de snelste oplossing om duidelijkheid te krijgen!!
Zie m'n vorige post- dit werkt niet als aan de L3/L4 bruggen gekloot is :/

Oslik blyat! Oslik!

• E-RIC
Met L3/L4 bruggen kan je dat idd doen, maar als de winkel dat zou hebben gedaan, zou het pas een naaistreek zijn geweest, want dan kan je bij AMD fluiten naar je garantie (tenzij het met potlood is gedaan, maar als je het met potlood doet, heb je vaak dat het na een tijdje vervaagd is). Maar de kans is groot dat het gewoon een 1333MHz Athlon is, want je hebt eigenlijk geen echt goed vermoeden om dat niet te geloven.
Anyway, morgen weet je het 100% zeker, want de core codes zijn niet te veranderen :)

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:26
Ff voor de duidelijkheid, een TB 1200 is standaard unlocked. Je ken hoog of laag springen, maar het is echt zo.
Het levende voorbeeld draaid naast mij...

Verwijderd

Die van mij loopt al 2 jaar stabiel op 10,5*133 standaard was 1200*100 met el cheapo koelblok.
Sjesus, dan was ik er afgebleven: 1200*100=120.000 mHz. :+

Verwijderd

en als je opgelicht ben dan kan je er toch echt weinig meer aan doen natuurlijk. Denk dat het gewoon een buggy proggie is..

• ephymerous
Okey, ik kom thuis, m'n pa... zet internet er eens op we willen ff keuken kijken, gaat nog wel 1,5 uur duren en ik moet zo ook nog naar school, met multiplier op default draait ie 1333 mhz, maar ik heb hem nu ook hoger geprobeert dan 10, nml 11, dan draaid ie ook gewoon, de proc is dus al unlocked, wanneer ik de kans krijg ga ik ff kijken....

XXXVI

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

hmm 1200@1466 draait? dan is het bijna zeker een 1333C

www.triathlete.nl

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 17:37:
Ik heb 2 1200's en zijn bijde standaard niet gelocked :P

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
flame weggeedit

Inhoudelijk had je misschien gelijk, maar dit sloeg nergens op

[ Voor 91% gewijzigd door dion_b op 10-04-2003 22:47 ]

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
Het moge nu wel duidelijk zijn wat je te doen staat :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.