Toon posts:

Problemen Gforce2 MX 400 64 Mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Bij de wat nieuwere games, start mijn pc, terwijl de games met een goed aantal fps lopen, opnieuw op. Ik heb al een heleboel dingen geprobeerd, zoals: - Een ventilator op mijn pc zetten voor betere cooling
- allerlei drivers geprobeerd, van nieuw tot heel oud
- onnodige hardware losgekoppeld om te kijken of het
misschien aan de performance van mijn voeding lag

Maar niets levert ook maar enige verbetering op. Zelfs bij 3dmark 2001 start mijn pc opnieuw op, terwijl het allemaal wel soepeltjes loopt.
Ik hoop dat iemand een oplossing voor dit probleem heeft.
Ik zal nog ff mijn overige specs geven: -AMD Athlon 1,2 GHz
-MS-6340 moederbord
-Geintegreerd sound(ik weet nie precies wat)
-256 Mb RAM
-250 Watt voeding

Ik hoop dat jullie hoogintelligente mensen mij kunnen helpen en als jullie nog meer info nodig hebben, meld het dan, ik zal zo snel mogelijk antwoorden.

mzzl G-spot

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 16:44
wat vermeld de pc je als het wil afsluiten (na het afsluiten)?
want volgens mij is het een warmte probleem
hij sluit zich af omdat de proc meer meot doen dan gwoon een desktopje
toveren op je beeldscherm.

Dus check of je koeler goed is gemonteerd op je processor met een DUN laagje pasta. veel suxes verder

Verwijderd

Eigenschappen van deze computer > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen, daar uitvinken dat hij automatisch moet rebooten.

Post de fout hier.

En sinds wanneer heb je dit?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een aantal keren voorgekomen dat mijn pc niet opnieuw opstartte, wanneer dat gebeurde, werd er een General protection fault gegeven

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Ik hoop dat jullie hoogintelligente mensen mij kunnen helpen en als jullie nog meer info nodig hebben, meld het dan, ik zal zo snel mogelijk antwoorden.
Ik ben niet hoogintelligent, maar ik zal je proberen te helpen :P.

Dit lijkt me namelijk een geheugenprobleem. Kijk eens met memtest86 of het aan je geheugen ligt.

tvw

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-08 15:08
Zal als ik jou was maar is een andere voeding proberen..... 250 watt en dan een onbekend merk zeker is voor een oude 1200Mhz athlon zeer matig

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
250 WATT is wel acceptabel hoor, ik had ook ongeveer zo'n PC, 1 DVD-rom in, een HD van 20 GB en een geluidskaart en verder ongeveer gelijk aan zijn PC.

[ Voor 21% gewijzigd door Tha_TE op 09-04-2003 20:53 ]

• iets
250W is ruim voldoende voor dat systeem. Ik heb hier een PC dat er zeker meer watt doorheen trekt op een noname 200W.

edit: laat vensters nooit te lang opens staan :P.

[ Voor 19% gewijzigd door iets op 09-04-2003 20:57 ]

tvw

Verwijderd

Dus niet bij de wat "oudere games"? Is de reboot alleen bij de nieuwere games of ook bij andere software? Gaat de reboot spontaan of zit er een tijdconstante in?
Onlangs iets gewijzigd? Wanneer is probleem ontstaan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had bij de volgende games problemen: het begon met GTA 3; verder nog: Unreal2, Raven Shield, Mafia.
De volgende games gingen wel goed: Max Payne, Splinter Cell, SoF2

• iets
Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 21:24:
Ik had bij de volgende games problemen: het begon met GTA 3; verder nog: Unreal2, Raven Shield, Mafia.
De volgende games gingen wel goed: Max Payne, Splinter Cell, SoF2
Vaag, lijkt me eerder een virus ofzo dat hij wel bij de ene game werkt en niet bij de andere :?.

Al een virusscan gedaan?

tvw

Verwijderd

. . . het begon bij GTA3. Daarvoor geen reboot?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook bij GTA soms een reboot, maar niet altijd... En het kan geen virus zijn want ik heb al tig keer geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, maar de problemen blijven aanhouden...
Ik heb memtest btw geprobeerd, maar die werkte niet lekker, allemaal een beetje onduidelijk en zo...

meer reacties zijn welkom

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 13:58:
Ja ook bij GTA soms een reboot, maar niet altijd... En het kan geen virus zijn want ik heb al tig keer geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, maar de problemen blijven aanhouden...
Ik heb memtest btw geprobeerd, maar die werkte niet lekker, allemaal een beetje onduidelijk en zo...

meer reacties zijn welkom
En heb je mijn post al gelezen? Wel antwoord geven aan mogelijke oplossingen anders loopt dit topic op niks uit.

Verwijderd

1. probeer een andere voeding, met meer powah
2. probeer andere chipset drivers
3. doe geen groeten onder je post

• iets
Ach dat valt toch wel mee? Zelfs ik en menig n00b snappen het :P.
Wat is er onduidelijk aan?

tvw

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 14:48:
[...]

En heb je mijn post al gelezen? Wel antwoord geven aan mogelijke oplossingen anders loopt dit topic op niks uit.
Het begon bij GTA3 ongeveer een half jaar geleden, ik heb eerst zelf vanalles gprobeerd en omdat het alleen bij GTA het geval was ben ik er niet 8eraan gegaan, maar nu wordt het steeds erger en kan ik bijna geen nieuwe games meer spelen(demo van postal 2 deed het ook al niet |:( )

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Plotselinge reboots worden meestal toch veroorzaakt door een te zwakke voeding. Wat zijn de waardes die de voeding op de 12v en 5v lijnen geeft als de pc stressed is (draai bijvoorbeeld een }:O en zet je HD aan het werk)?

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Het zou aan je voeding kunnen liggen, alhoewel hij het wel altijd goed gedaan heeft op die voeding... Doe ook eens een BIOS flash, probeer een _goede_ voeding, doe er even ander geheugen in en duw alle kaarten, geheugen(s) etc allemaal goed aan :)

Suc6 :)
Pagina: 1