SB 5.1 live, soms doet ie het soms niet.

Pagina: 1
Acties:

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
Mijn Soundblaster Live! 5.1 is een beetje vreemd bezig.

Gisteravond startte ik mijn pc op. geen geluid, wel gebiep. Er worden ook geen mp3's afgespeeld, dus helemaal niet afgespeeld, want er is een verschil tussen wel afspelen en niet horen. 2 keer gereboot. zelfde. Toen m'n kast open gemaakt en sb eruit. ff afstoffen (blazen) en toen er weer in. tada hij werkt weer.

Vanmorgen zet ik mijn pc aan. alles perfect in de middag zet ik weer aan. perfect. Nu zet ik m weer aan. biep biep.

p.s. op mn DTT3500 digital versterker-ding, brandt het lampje dat ie contact heeft met de din wel.

wtf is hier aan de hand? gaat de sb langzaam dood?

edit:

met biep biep bedoel ik dus: totaal geen geluid. geen geluids drivers, geen geluidskaart gevonden, en geen speakertje in de systray.

[ Voor 12% gewijzigd door Hyp3rman op 09-04-2003 16:05 ]

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

Verwijderd

Als 'ie de ene keer wel gedetecteerd wordt en de andere keer niet, lijkt het er inderdaad op dat er wat mis is met je kaart.

Heb je geen driverconflict? Andere kaart? OS? Wat voor drivers gebruik je normaal? Andere PCI-sloten geprobeerd?

• Hyp3rman
nop zoals ik al zei, perfect. dit probleem is nieuw sinds gisteravond. en ik gebruik gewoon alles hetzelfde zoals ik het al gebruik sinds dat ik deze pc heb gekocht. (half jaar)

edit:

ik ga er denk ik ff aan sjorren enzo. ff stofzuiger erbij halen en al het stof ontvoeren. more in a minute.

edit:

Nou hij doet het weer. weet niet wat het probleem is. misschien toch het stof. het is nu weg. ik post hier wel weer als ie t weer niet doet.

[ Voor 48% gewijzigd door Hyp3rman op 09-04-2003 16:58 ]

• Hyp3rman
Bah hij doet ut niet meer.
vanochtend niet, nu niet. wat moet ik doen?

• Hyp3rman
schop

Ik heb t helemaal schoongestofzuigd, maar helaas. Hij doet ut niet. Als ik m in een ander slot prik, dan herkent ie m wel, en vraagt om het bestand emu10f1.sys, maar na een reboot nog steeds biep biep.
Wat nu? hoe kan ik testen of ie echt de pijp uit is?

• Bas_zip
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08 09:21
Ik zou maar ff contact op gaan nemen met de leverancier....

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Hyp3rman schreef op 11 april 2003 @ 15:14:
Wat nu? hoe kan ik testen of ie echt de pijp uit is?
In een andere pc.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Hyp3rman
aangezien die ik niet heb wordt dat lastig. is er geen andere manier?

Verwijderd

Als je niet zeker weet dat je eigen pc het probleem niet (deels) veroorzaakt is er geen andere manier dan het in een andere pc te proberen.

Geen vriend die even z'n pc wil openschroeven? Ouders? Wie dan ook in jouw omgeving? Het is een kwestie van openschroeven, kaart erin douwen, installeren volgens aanwijzing fabrikant (om domme fouten uit te sluiten), en als 'ie het dan nog niet doet, dan...

Verwijderd

Bios-reset al gedaan ?
Kaart zit goed slot ?
Pagina: 1