[WinXP] Muisknoppen standaard omgedraaid

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Hi,

Is er een mogelijkheid om in XP standaard de muisinstellingen te zetten?
Ik moet het nu per account doen..

En dat is op zich niet zo heel erg, maar het loginscherm blijft staan zoals het staat.
Daarvan wil ik het dus aanpassen..
m'n linker knop moet rechts worden en mijn rechter knop moet links worden.
(naja, het is een trackball, en boven moet onder worden en onder dan boven, maar qua muisinstellingen is dat hetzelfde als links/rechts).

Is dit ergens vast te zetten zodat ik gewoon met een normale klik zoals ik normaal ook klik een user aan kan klikken in het login scherm?

Verwijderd

Denk dat de beste optie is een installatie maken en alle instellingen onder het admin account goed te zetten. Daarna via my computer het profiel van Administrator naar default user copieren. Het Default user profiel is de "Template" waarmee een nieuwe geruiker zijn instellingen krijgt. Andere optie is het naar All users copieren.

• xzenor

xzenor

Topicstarter
mjah, maar dan nog is het in het login menu toch nog steeds standaard?
of kijkt die ook naar de default user? (waar staan die instellingen eigenlijk? register ofzo?)

[ Voor 1% gewijzigd door xzenor op 11-04-2003 10:56 . Reden: tiepvautje ]

• Belg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 14:30
Je zou eens kunnen kijken waar die settings worden opgeslagen in het register. Als je het per user kunt instellen, lijkt het me logisch om in de HKCU te zoeken (HKCU\control panel\mouse of HKCU\software\logitech\settings of zo). Als je de settings hebt gevonden hoef je ze alleen nog maar in te voeren onder HKU\.Default\waarzedanookmogenstaan. De HKU\.Default is je loginscherm.

Als je de instellingen bij alle users wilt hebben, kun je met regedt32 de NTUSER.DAT laden van de default user (staat in de documents and settings folder) en daar ook alle keys invoeren. Dit geldt trouwens alleen voor alle nieuwe users, aangezien de NTUSER.DAT van de default user als template wordt gebruikt bij het genereren van het initiële profiel.

Bovenstaande werkt op windows 2000. Ik werk niet veel met XP, maar er zal wel niet veel verschil inzitten.

Je kunt eens zoeken naar programma's die een snapshot van de registry kunnen maken. Dan maak je gewoon een snapshot, wijzig je de instellingen en dan nog een snapshot. Het verschil is je instelling.

[ Voor 12% gewijzigd door Belg op 13-04-2003 03:20 ]

• xzenor

xzenor

Topicstarter
Belg schreef op 13 April 2003 @ 03:16:
Je zou eens kunnen kijken waar die settings worden opgeslagen in het register. Als je het per user kunt instellen, lijkt het me logisch om in de HKCU te zoeken (HKCU\control panel\mouse of HKCU\software\logitech\settings of zo). Als je de settings hebt gevonden hoef je ze alleen nog maar in te voeren onder HKU\.Default\waarzedanookmogenstaan. De HKU\.Default is je loginscherm.
default is ook m'n loginscherm?
Heej dat is handig om te weten :)
Ik dacht dus dat het loginscherm een apparte verborgen user was ofzoiets..
of gewoon een paar standaard instellingkies die ergens stonden..
Dat het de default user gebruikte was ik niet eens opgekomen.

thanx!
Als je de instellingen bij alle users wilt hebben, kun je met regedt32 de NTUSER.DAT laden van de default user (staat in de documents and settings folder) en daar ook alle keys invoeren. Dit geldt trouwens alleen voor alle nieuwe users, aangezien de NTUSER.DAT van de default user als template wordt gebruikt bij het genereren van het initiële profiel.

Bovenstaande werkt op windows 2000. Ik werk niet veel met XP, maar er zal wel niet veel verschil inzitten.
wmoah, kwa registry verschilt het geloof ik niet echt veel...
Je kunt eens zoeken naar programma's die een snapshot van de registry kunnen maken. Dan maak je gewoon een snapshot, wijzig je de instellingen en dan nog een snapshot. Het verschil is je instelling.
Wise install master kan dat wel doen voor me.
thankies